Για “πραξικοπηματικές” πρακτικές κάνουν λόγο οι φοιτητές
του Πολυτεχνείου Κρήτης, οι οποίοι κατηγορούν τους καθηγητές του Τμήματος Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΗΜΜΥ), ότι αποφάσισαν την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών εν μέσω εξεταστικής περιόδου
και χωρίς την παρουσία εκπροσώπων των φοιτητών.
Σε συνέντευξη Τύπου, που παραχώρησαν χθες εκπρόσωποι των φοιτητών, εξέφρασαν την αντίθεσή τους με το περιεχόμενο της απόφασης της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος ΗΜΜΥ, η οποία εισάγει προαπαιτούμενα μαθήματα στο πρόγραμμα σπουδών.
Παράλληλα, χαρακτήρισαν “παράνομη” την απόφαση, διότι λήφθηκε εκτός των χρονικών περιορισμών που βάζει η σχετική νομοθεσία, ενώ έθεσαν και θέμα δημοκρατίας καθώς η θέση των φοιτητών αγνοήθηκε εντελώς από τους καθηγητές.
Να σημειώσουμε ότι από την τελευταία Γενική Συνέλευση του Τμήματος, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή, δεν έλειψε η ένταση και πλέον οι φοιτητές δήλωσαν ότι θα θέσουν το θέμα στη Σύγκλητο αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμα και να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη.
Συγκεκριμένα, η πρόεδρος του Συλλόγου Φοιτητών του Τμήματος ΗΜΜΥ, Ανδρονίκη Αλεβιζάκη, ανέφερε σχετικά: “Ως εκπρόσωπος του Συλλόγου Φοιτητών ντρέπομαι για τα σκηνικά, τα οποία εκτυλίχθηκαν στο Πολυτεχνείο Κρήτης τις προηγούμενες ημέρες. Ουσιαστικά ο ρόλος των καθηγητών είναι καθαρά να μας προετοιμάσουν και να μας εντάξουν στη μετέπειτα κοινωνία και τον εργασιακό χώρο. Παρόλα αυτά είδαμε εκπαιδευτικούς και ακαδημαϊκούς να χειροδικούν απέναντι στους φοιτητές, να απειλούν και να χρησιμοποιούν υβριστικές εκφράσεις, μόνο και μόνο, γιατί ο Σύλλογος Φοιτητών εναντιώθηκε σε μια απόφαση που ήθελαν να πάρουν πραξικοπηματικά”, είπε και πρόσθεσε, μεταξύ άλλων: “Καταφέραμε και αναβάλαμε τέσσερις Γενικές Συνελεύσεις Τμήματος αλλά την Παρασκευή -παρότι απαγορεύεται- άλλαξε η αίθουσα χωρίς να ειδοποιηθούν οι εκπρόσωποι των φοιτητών, ψηφίστηκε καθαρά πραξικοπηματικά σηκώνοντας οι καθηγητές τα χέρια ψηλά και μόλις ο Σύλλογος Φοιτητών αντιλήφθηκε τι γίνεται και μπήκε στην αίθουσα για να σταματήσει η διαδικασία ακολούθησαν τα σκηνικά που είδατε στα βίντεο”.
Η κα Αλεβιζάκη σημείωσε ότι, σύμφωνα με τον νόμο, η διαδικασία αναμόρφωσης προπτυχιακών σπουδών ορίζεται να γίνει μέχρι τέλος Απριλίου και πρόσθεσε ότι τον Ιούνιο πραγματοποιούνται εξετάσεις και ο Σύλλογος Φοιτητών είναι ανενεργός.
Σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο της απόφασης επεσήμανε ότι η επιβολή προαπαιτούμενων μαθημάτων (μαθήματα “αλυσίδες”) θα έχει καταστροφικές συνέπειες για τους φοιτητές καθώς θα αυξήσει ακόμα περισσότερο τον μέσο όρο των ετών που χρειάζονται για την αποφοίτηση, ο οποίος για το συγκεκριμένο τμήμα είναι πάνω από 7,5 έτη: “Ως Σύλλογος Φοιτητών δεν πρόκειται να αφήσουμε τη συγκεκριμένη απόφαση να εφαρμοστεί. Δεν υπάρχει περίπτωση να αφήσουμε κανέναν να παραβιάσει τα δικαιώματά μας και να αποφασίζει για εμάς χωρίς εμάς για ζητήματα τα οποία μας αφορούν άμεσα και για τον τρόπο με τον οποίο θα φοιτούμε”.
Ο γραμματέας του Συλλόγου Φοιτητών Πολυτεχνείου Κρήτης, Λάμπρος Μαστοράκης, τόνισε ότι αυτό που έγινε τις τελευταίες ημέρες στο Τμήμα ΗΜΜΥ “δεν έχει προηγούμενο” και πρόσθεσε ότι παρότι η απόφαση λήφθηκε εν μέσω εξετάσεων ο Σύλλογος Φοιτητών κατάφερε να πάρει θέση για το θέμα: “Ο Σύλλογος Φοιτητών εν μέσω εξεταστικής, που τα αντανακλαστικά του έχουν πέσει πάρα πολύ, κατάφερε να κάνει συνέλευση και να πάρει μια πολιτική απόφαση, η οποία λέει ότι δεν θα επιτρέψει ποτέ και σε κανέναν να κάνει αναμόρφωση σπουδών όταν αυτός δεν είναι παρών… και δεύτερον δεν μπορούμε να μιλάμε για προαπαιτούμενα μαθήματα μέσα στο Τμήμα ΗΜΜΥ, όταν ο μέσος όρος αποφοίτησης των παιδιών είναι 7,9 χρόνια, που σημαίνει ότι θα εκτοξεύσουν τον μέσο όρο αποφοίτησης στα ύψη”.
Ο κ. Μαστοράκης ανέφερε ακόμα: “Δεν είναι θέμα απλώς κακής διαχείρισης και κακών επιλογών κάποιων περίεργων καθηγητών. Αποτελεί πολιτικό ζήτημα. Οι «αλυσίδες» μέσα στην αναμόρφωση σπουδών αποτελούν κομμάτι του νόμου πλαίσιο. Έναν νόμο για τον οποίο το φοιτητικό κίνημα και ο Σύλλογος Φοιτητών του Πολυτεχνείου Κρήτης έχει φτύσει αίμα τα τελευταία 4 χρόνια”.
Συνεχίζοντας ο κ. Μαστοράκης τόνισε ότι είναι “αντιδημοκρατικό” να μην λαμβάνεται υπόψη η θέση των φοιτητών και να παίρνονται αποφάσεις για αυτούς, ενώ εκείνοι απουσιάζουν, ειδικά -όπως είπε- όταν το ζήτημα της διαμόρφωσης του προγράμματος σπουδών τους επηρεάζει άμεσα: “Τίθεται ζήτημα δημοκρατίας όχι μόνο στη Συνέλευση αλλά και μέσα στο Τμήμα. Οι καθηγητές έχουν την εξής λογική: «Δεν μας ενδιαφέρει απολύτως κανείς και τίποτα τι άποψη έχει μέσα στο Τμήμα». Αν αρχίσουμε με αυτούς τους όρους ότι δεν λαμβάνεις υπόψη σου ανθρώπους για τους οποίους οι αποφάσεις σου θα τους επηρεάσουν… και λειτουργείς με τον πιο χυδαίο τρόπο ούτε καν με τα προσχήματα, «δεν με ενδιαφέρει τι λέτε, εγώ είμαι εδώ, κάνω κουμάντο, έχω την πλειοψηφία και θα το περάσω» τότε τίθεται δημοκρατικό ζήτημα μέσα στο Ίδρυμα και δεν μπορείς να αφήσεις και να επιτρέψεις να γίνει οποιαδήποτε «δημοκρατική» -όπως την εννοούν- διαδικασία μέσα στο τμήμα και να πάρει απόφαση με αυτούς τους συσχετισμούς…”.