Γράφει ο ΠΕΤΡΟΣ ΠΑΝΗΓΥΡΑΚΗΣ*
Το όνειρο των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Φρε, να πάνε να μπούνε στη Βουλή, πραγματοποιήθηκε
την Τετάρτη 9 Ιουνίου 2010.
Ο Διευθυντής του Σχολείου, κ. Μαρκάκης Μάρκος με την έναρξη του σχολικού έτους, υποσχέθηκε στους μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων ότι μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς η επιθυμία τους θα εκπληρωθεί. Πράγματι, την Τρίτη 8 Ιουνίου δεκαεννέα μαθητές, ο διευθυντής και τρεις δασκάλες του Σχολείου, δέκα γονείς και κηδεμόνες, η γιατρός κ. Γεωργία Γιαννουλάκη και ο γράφων με την ιδιότητα του συνταξ. δασκάλου και Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, επιβιβαστήκαμε στο F/B ELYROS από τη Σούδα για τον Πειραιά. Η χαρά είναι ζωγραφισμένη στα πρόσωπα όλων μας, ιδιαίτερα όμως στα χαριτωμένα και πανέξυπνα ματάκια των μαθητών μας.
Μετά από ένα άνετο και ευχάριστο ταξίδι φθάσαμε λίαν πρωί στον Πειραιά όπου μας περίμενε το τουριστικό λεωφορείο με οδηγό τον κ. Βασίλη, ο οποίος μας συντρόφευσε και μας μετακινούσε με ασφάλεια όλη την ημέρα.
Στις 8 π.μ. βρισκόμαστε στην είσοδο της Ακροπόλεως, στην πλατεία Διονυσίου Αρεοπαγίτου όπου μας περίμενε η ξεναγός κ. Θεανώ. Ο καιρός έκανε πως θα βρέξει, έρριξε μερικές ψιχάλες και αρκετοί προμηθεύτηκαν ομπρέλες (για να μη λιώσει η ζάχαρη), αλλά σε λίγη ώρα τις χρησιμοποίησαν για προστασία από τον καύσωνα.
Η ξεναγός μας έδωσε τις πρώτες οδηγίες και μετά την έκδοση των σχετικών εισιτηρίων για τους γονείς φθάσαμε στα Προπύλαια.
Η ξεναγός εξηγεί με κάθε λεπτομέρεια για τον Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό στον οποίο βασίστηκε ο Ευρωπαϊκός Πολιτισμός κι εγώ σκεπτόμουνα «πώς τα φέρανε οι καιροί και οι βουλισμένοι χρόνοι» και τώρα μας ζητούν να «πουλήσομε» αυτούς τους ιερούς και ευλογημένους τόπους, στους οποίους γεννήθηκε και ήκμασε ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ και η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. Ελπίζω και εύχομαι να μην το πετύχουν, από μας εξαρτάται, αυτοί όπως φαίνεται είναι αδίσταχτοι.
Τα παιδιά δεν χορταίνουν να βλέπουν και να θαυμάζουν τα Προπύλαια με αρχιτέκτονα τον Μνησικλή, το θέατρο Ηρώδη του Αττικού, τον λόφο της Πνύκας, που ήταν ο λόφος της Δημοκρατίας, το λόφο του Αρείου Πάγου, όπου υπήρχε η Βουλή των Αριστοκρατών, όπου υπήρχε βωμός στον Άγνωστο Θεό στον οποίο προσευχήθηκε το 52 μ.Χ. ο Απόστολος Παύλος και βαπτίστηκε πρώτος ο Διονύσιος Αρεοπαγίτης. Ενημερώνει η ξεναγός με λεπτομέρειες για τον Παρθενώνα, το Ναό της Θεάς Αθηνάς για το ναό του Ηφαίστου, της Απτέρου Νίκης, για τις Καρυάτιδες, το Ερέχθειο, το Θησαυροφυλάκιο, για τις σκηνές από την Ιστορία στα αετώματα του Παρθενώνα, για τους ρυθμούς των κιόνων Δωρικού, Ιωνικού, Κορινθιακού ρυθμού. Ομιλεί για τον Περικλή και την Ασπασία για τον Ικτίνο και Καλλικράτη.
Τα παιδιά επιβεβαιώνουν αυτά που έχουν μάθει έξι χρόνια στο 6/Θ Δημοτικό Σχολείο (που φέτος δυστυχώς λειτούργησε 5/θέσιο). (Μακάρι να μη συμβεί το ίδιο και του χρόνου. Είναι απαράδεκτο να μειώνεται το προσωπικό στα Σχολεία της Επαρχίας). Τα παιδιά απαντούν σ΄ όλες τις ερωτήσεις της ξεναγού. Αυτή τα θαυμάζει, εγώ συγχαίρω και αυτά και τους δασκάλους τους.
Η επίσκεψη στην Ακρόπολη, το θρησκευτικό κέντρο της αρχαίας Αθήνας, ήταν τοπίο χαρούμενο πρωινό όλων των συμμετεχόντων στο προσκύνημα αυτό, ιδιαιτέρως όμως των δεκαεννέα μαθητών.
Η εκδρομή συνεχίζεται για το Ευγενίδειο Ίδρυμα, το ΠΛΑΝΗΤΑΡΙΟ. Εδώ μέσα σε λίγη ώρα τα παιδιά παρακολούθησαν μια προβολή για τα θαύματα της Επιστήμης της Αστρονομίας και του κόσμου. Ιδιαίτερα ό,τι έχει σχέση με τον αριθμό εφτά (7).
Τα εφτά θαύματα της αρχαίας εποχής, τα εφτά θαύματα της Σύγχρονης Εποχής (γέφυρα Ρίου ? Αντιρρίου Χαρίλαος Τρικούπης), τα εφτά θαύματα του Ηλιακού συστήματος, τα εφτά θαύματα του σύμπαντος, το θαύμα της Δημιουργίας. Τελείωσε η προβολή και όλοι μικροί ? μεγάλοι μείναμε έκπληκτοι για την απεραντοσύνη του ανθρώπινου μυαλού και της επιστήμης.
Φύγαμε βιαστικοί από το Πλανητάριο για να βρισκόμαστε μία και μισή στο Νέο Μουσείο Ακροπόλεως. Ένα υπερσύγχρονο τριώροφο Μουσείο και στο υπόγειο συνεχίζονται οι ανασκαφές. Και εδώ η ξεναγός συνεχίζει την ενημέρωση, για αυτό που είχαμε δει στην Ακρόπολη. Για τους Κούρους και τις Κόρες για τα αντίγραφα ? σκηνές από τα αετώματα. Για τα αγάλματα του 6ου π.Χ. αιώνα. Απ΄ όλα τα πρόσωπα δεν λείπει το αρχαϊκό χαμόγελο. Για τη γέννηση της θεάς Αθηνάς από το κεφάλι του Δία, για τον αγώνα ? διαγωνισμό ονομασίας της πόλεως μεταξύ Αθηνάς και Ποσειδώνα. Για τις σκηνές από τη μάχη της Τροίας. Για το Ιερό του Ασκληπιού. Για τα αφιερώματα που βρέθηκαν σε διάφορα ιερά και πολλά άλλα.
Δύο ώρες περίπου κράτησε η ξενάγηση στο νέο Μουσείο της Ακροπόλεως. Είμαστε όλοι πολύ κουρασμένοι και φεύγουμε για το Σύνταγμα. Έχομε μια ώρα για να φθάσουμε στον κυρίως προορισμό μας, στη Βουλή των Ελλήνων.
Περάσαμε από το Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο. Κάναμε μια ολιγόλεπτη στάση. Φωτογραφηθήκαμε και η γιατρός κ. Γεωργία Γιαννουλάκη θυμήθηκε τα χρόνια της προπόνησής της στο στάδιο αυτό και τις διακρίσεις της στα 400 μέτρα στην προεθνική ομαδα μαζί με τον Παπαγεωργόπουλο τον σημερινό Δήμαρχο Θεσσαλονίκης (μακάρι να την κερδίσει και αυτήν ο Καλλικράτης στον Αποκόρωνα). Θα της το προτείνω.
Φθάσαμε στην πλατεία Συντάγματος, μείναμε ελεύθεροι για μια ώρα και τρέξαμε όλοι να «τσιμπίσομε» κάτι, όπου μπορούμε, μερικοί έφθασαν μέχρι του «Μπαϊραχτάρη» στο Μοναστηράκι.
Πάντως, τέσσερις παρά τέταρτο μ.μ. είμαστε όλοι μπροστά στον Άγνωστο Στρατιώτη και θαυμάζομε τους «φρουρούς ? Τσολιάδες». Φωτογραφιζόμαστε στην είσοδο της Βουλής.
Δάσκαλοι και μαθητές χωριζόμαστε από τους γονείς και κηδεμόνες για διαφορετικό πρόγραμμα ξενάγησης.
Μας ενημέρωσαν με ένα video για την επιλογή του χώρου για το κτίσιμο του Ανακτόρου του Όθωνα και της Αμαλίας, την Ιστορία του Συντάγματος και της μετατροπής των ανακτόρων σε στέγαση της Βουλής των Ελλήνων.
Την αίθουσα δεξιώσεων και παιχνιδίων της βασιλικής οικογένειας, μετέτρεψαν σε αίθουσα συνεδριάσεων ολομέλειας, όπου συζητούνται και παίρνονται αποφάσεις για τις τύχες των Ελλήνων, εδώ παίζονται τώρα «τα πολιτικά παιχνίδια» στις πλάτες όλων μας. Κάθισαν όλοι στη μεσαία πτέρυγα, μας ενημέρωσαν οι υπάλληλοι της Βουλής, εργαζόμενοι τις υπερωρίες τους για το προεδρείο της Βουλής, τη Γραμματεία, τους χώρους των Κοινοβουλευτικών παρατάξεων, το Βήμα της Βουλής, τα θεωρεία και τους όρους διεξαγωγής των συζητήσεων. Η αίθουσα στην πραγματική της διάσταση είναι μικρή, στην οθόνη όμως της τηλεόρασης μας φαίνεται τεραστίων διαστάσεων. Μας ενημέρωσαν και για τους άλλους χώρους της Βουλής, τα γραφεία την Πινακοθήκη, το καφενείο, το Γραφείο του Πρωθυπουργού και των κομμάτων.
Ρώτησαν τα παιδιά ποιοι θέλουν να γίνουν βουλευτές όταν μεγαλώσουν και δύο ? τρία μόνο σήκωσαν το χέρι τους. Είναι ίσως επηρεασμένα από όσα ακούνε για τους Πολιτικούς και την Πολιτική. Εάν τους ρωτούσαν ποιοι θέλουν να γίνουν Δήμαρχοι του Καλλικράτη θα σήκωναν όλοι το χέρι τους. Μας φίλεψαν με ένα δωράκι, τους ευχαριστήσαμε και βγήκαμε έξω να παρακολουθήσομε την αλλαγή φρουράς στον Άγνωστο Στρατιώτη και στη συνέχεια αναχωρήσαμε για το λιμάνι, με λίγη ξεκούραση στην περιοχή Θησείο ? Μοναστηράκι, φθάσαμε στο F/B/ ELYROS. Ύστερα από ένα ευχάριστο ταξίδι επιστρέψαμε στον Φρε. Η εκδρομη αυτή θα μείνει για πάντα στη μνήμη όλων μας. Ιδιαίτερα όμως στους δεκαεννέα μαθητές του Σχολείου μας.
Αξίζουν συγχαρητήρια στους οργανωτές, δ/ντή και δασκάλους του Σχολείου, στο πρακτορείο ταξιδίων του κ. Εμμανουήλ Κοτρωνάκη και ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Δήμο Φρε ο οποίος ανέλαβε τα έξοδα των μαθητών.
Καλό καλοκαίρι σ΄ όλα τα παιδιά του Σχολείου και καλή πρόοδο στα εκτάκια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
*Δάσκαλος