Το Moυσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, εγκαινίασε το Σάββατο 26 Ιουνίου, την έκθεση με τίτλο “Άλκιμη ύλη και εικόνα” με έργα της Χανιώτισσας γλύπτριας Αντωνίας Παπατζανάκη, στους χώρους των περιοδικών εκθέσεων της Πινακοθήκης “Λ. Κανακάκις”. Η διάρκεια της έκθεσης θα είναι ως τις 30 Αυγούστου. Επιμελητής της έκθεσης είναι ο Κωνσταντίνος Πρώιμος.
Η έκθεση παρουσιάζει μια σειρά φωτεινών ανάγλυφων επίτοιχων έργων, που χαρακτηρίζουν τη δουλειά της γλύπτριας την τελευταία δεκαετία, μια εγκατάσταση νέων εγχάρακτων έργων από πλεξιγκλάς, καθώς και μία σειρά φωτογραφικών εκτυπώσεων. Η παρουσίαση κορυφώνεται με ένα μνημειακό έργο που η καλλιτέχνης δημιούργησε ειδικά για το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Τα έργα της Αντωνίας Παπατζανάκη εκπέμπουν φως που μορφοποιείται καθώς περνά μέσα από σταθερά διαφανή υλικά. Η ανάγνωση του έργου ποικίλει ανάλογα με τη σχέση του φυσικού φωτός του περιβάλλοντος με το τεχνητό φως του έργου καθώς και τη θέση του θεατή στον χώρο. Η Παπατζανάκη με γνώμονα τη γνωστή μινιμαλιστική της φόρμα δημιουργεί τρισδιάστατα έργα στα οποία επεξεργάζεται το ζήτημα το φωτός συνδέοντας τα παράλληλα με τη γλυπτική και την αρχιτεκτονική.
Για την έκθεση «Αλκιμη ύλη και εικόνα» γράφει ο Κωνσταντίνος Πρώιμος:
«Το φως ήταν ανέκαθεν στο κέντρο των ενδιαφερόντων και της έρευνας της Αντωνίας Παπατζανάκη, από την αρχή της δουλειάς της. Στην ιστορία της τέχνης το φως κατέχει μια σημαίνουσα θέση αφενός στη δουλειά του Καραβάτζιο και του Ρέμπραντ ως παράγοντας που αναπαριστά το ιερό και προτρέπει σε περισυλλογή, αφετέρου στους ιμπρεσιονιστές ως μέσο επιστημονικής διερεύνησης της καθημερινότητας. Είναι όμως κατ? ουσία στον μινιμαλισμό που το φως αποκτά κεντρικό και κυριολεκτικό ρόλο στο έργο τέχνης, ως μέρος της νέας συγκεκριμένης αντικειμενικότητας την οποία εξήγγειλαν οι μινιμαλιστές, ολοκληρώνοντας αλλά και καταργώντας τη «φορμαλιστική αυτονομία της τέχνης». Το φως στον μινιμαλισμό, κυρίως στη δουλειά του Dan Flavin, αποκτά ένα λειτουργικό ρόλο στην άρνηση της αναπαράστασης με αντάλλαγμα ένα σημαντικό μερίδιο στην τρέχουσα πραγματικότητα και σε συμφωνία με τoν τρόπο που ο Hal Foster είδε την ιστορική αποστολή της νεο-πρωτοπορίας να ολοκληρώσει αλλά και να καταστρέψει τις μοντέρνες προπολεμικές ουτοπίες”.
Με την έκθεση κυκλοφορεί δίγλωσσος κατάλογος, με κείμενα του Κ. Πρώιμου και της Καλλιόπης Μινιουδάκη. Στο πλαίσιο της έκθεσης, θα γίνουν όπως πάντα ξεναγήσεις σε παιδιά και ενήλικες.
Ώρες λειτουργίας έκθεσης:
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, Χειμάρας 5 – Ρέθυμνο Καθημερινά: 9 π.μ. – 1 μ.μ. και 7 – 10 μ.μ.
Σαββατοκύριακο: 10 π.μ. – 3 μ.μ.
Δευτέρα: Κλειστά.
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο για την και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.