Πέμπτη, 18 Ιουλίου, 2024

Αυτοδύναμοι

Οι μάντεις κακών που προέβλεπαν κλυδωνισμούς στις χώρες του ευρωπαϊκού νότου και την Ελλάδα (αν και στην πρόσφατη σύνοδο υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης είναι η πρώτη φορά που δεν αναφέρθηκε ούτε μια φορά το όνομα της, ενώ στο παρελθόν ήταν μόνιμο και βασανιστικό θέμα) διαψεύστηκαν από τα αποτελέσματα της προχθεσινής δημοπρασίας εξάμηνων τίτλων εντόκων γραμματίων, που έκλεισε με υπερκάλυψη κατά 3,64 φορές και επιτόκιο κάτω από το φράγμα του 5% με το οποίο δανείζεται η χώρα μας από την Ε.Ε. Η θετική έκβαση της δημοπρασίας έδωσε, σύμφωνα με τους αναλυτές, αφορμή για σημαντική άνοδο στο Χρηματιστήριο της Αθήνας και συνετέλεσε στην απορρόφηση των κραδασμών στις ευρωπαϊκές αγορές από την υποβάθμιση κατά δύο μονάδες της Πορτογαλίας από τον οίκο αξιολόγησης Μoody?s. Η επιτυχία προβλήθηκε από τον οργανισμό διαχείρισης του δημόσιου χρέους με τυμπανοκρουσίες, αλλά δεν είναι λίγοι εκείνοι που θυμήθηκαν τη ρήση τους αείμνηστου παππού του πρωθυπουργού, ότι στη χώρα μας δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο να «ευημερούν οι αριθμοί και να δυστυχούν οι άνθρωποι». Και είναι προφανές ότι η ασφυκτική περιοριστική πολιτική που υποχρεώθηκε να εφαρμόσει η κυβέρνηση, για να έλθει σε συμφωνία με τους δανειστές της και να εξασφαλίσει τον απαραίτητο δανεισμό, οδήγησε σε καχεξία την οικονομική ζωή του τόπου και στο σύνολο της αγοράς ο τζίρος πέφτει με ραγδαίους ρυθμούς, τα καταστήματα κλείνουν κατά εκατοντάδες κι η απασχόληση παρουσιάζει βαριές απώλειες με τον αριθμό των ανέργων να αυξάνει συνεχώς. Πριν λοιπόν πάρουμε θάρρος, από την επιτυχία ότι μπορέσαμε και ξαναδανειστήκαμε με κάπως χαμηλά επιτόκια, καλό θα είναι να προσγειωθούμε στην πραγματικότητα και να βρούμε τρόπους να ξανατρέξει χρήμα στην αγορά και στις τσέπες των εργαζομένων και των συνταξιούχων, στη μείωση των εισοδημάτων των οποίων, στηρίζεται κατά κύριο λόγο η προσπάθεια ανάταξης της οικονομίας. Και είναι λογικό μετά από το οικονομικό «στύψιμο» στο οποίο έχουν υποβληθεί οι πολίτες, του οποίου ο ορίζοντας περαίωσης δεν είναι εγγύς, οι πολίτες να απαιτούν από την κυβέρνηση να αρθρώσει και να εφαρμόσει κατάλληλες πολιτικές ώστε η χώρα να επιστρέψει στο σημείο να βασίζεται πάλι στις δικές της δυνάμεις. Αμήν και γρήγορα.
ΑΕΣ

Με όρους ποδοσφαιρικούς
Πριν λίγο καιρό, δεν ήταν ασυνήθιστο, όταν κάποιος ήθελε να εκφράσει απαξιωτική άποψη για τα πολιτικά πράγματα, να μιλά με ποδοσφαιρικούς όρους για τις ενέργειες των κομμάτων των πολιτικών και για το πολιτικό παιχνίδι γενικότερα, για το οποίο πολλοί είχαν (έχουν) την άποψη ότι παίζεται με ποδοσφαιρικούς όρους. Οπαδισμοί, φανατισμοί, κραυγές, πολιτικοί με συμπεριφορές χούλιγκαν και με έναν λόγο, ποδοσφαιροποίηση της πολιτικής. Λίγοι μιλούσαν για το αντίστροφο, δηλαδή για την πολιτικοποίηση του ποδοσφαίρου, αν και ποδοσφαιριστές και παράγοντες των ομάδων κοσμούσαν τα ψηφοδέλτια των κομμάτων και οι ιδιοκτήτες των ΠΑΕ είχαν φανερές και κρυφές σχέσεις με τα κόμματα, τις κυβερνήσεις και τους πολιτικούς. Μέχρι που το πλήρωμα του χρόνου έφερε στην κορυφή μιας από τις διασημότερες ομάδες έναν από τους πιο ικανούς πολιτικούς που ανέδειξε η μεταπολιτευτική Αριστερά. Τον κ. Νίκο Κωνσταντόπουλο τέως πρόεδρο του Παναθηναϊκού (με συγχωρείτε, του Συνασπισμού ήθελα να πω, κατ? αντιστροφή των δικών του σαρδάμ). Καλή του επιτυχία.
ΑΕΣ

Άσπρισμα
Oι ροδαλοί Ευρωπαίοι του Βορρά, διψασμένοι για ήλιο ξεχύνονται κάθε καλοκαίρι στις παραλίες της Μεσογείου και περνούν ατέλειωτες ώρες στο τηγάνι του ήλιου για να μαυρίσουν. Φυσικά και δεν μπορούν να καταλάβουν τους Ινδούς, άνδρες και γυναίκες που λαχταράνε λευκό, αλαβάστρινο δέρμα. Oι Ινδοί έχουν εμμονή με το χρώμα της επιδερμίδας τους εδώ και αιώνες και δεν είναι ανεξήγητο γιατί η βιομηχανία καλλυντικών λεύκανσης επιδερμίδας, με τζίρους δισεκατομμύρια λίρες στην Ασία, ποντάρει στον κυβερνοχώρο για να βγάλει εκατομμύρια από αυτή την αγορά. Μια εταιρεία, γράφει ο Τύπος, λάνσαρε λογισμικό με το οποίο οι ινδοί χρήστες του Facebook μπορούν να έχουν αλαβάστρινο δέρμα στη φωτογραφία του προφίλ τους. Την ίδια ώρα γίνεται προώθηση μιας σειράς λευκαντικών κρεμών για άνδρες, μιας αγοράς που γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Η επικέντρωση πάντως του ενδιαφέροντος της εταιρείας στις πωλήσεις λευκαντικών δέρματος μόνο στους ινδούς, της αποστερεί τεράστια κέρδη από άλλες αγορές, τις οποίες πρέπει να σπεύσει να διερευνήσει για να πιάσει πόδι. Για παράδειγμα στη μετεκλογική Ελλάδα (μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές Α? βαθμού κυρίως) η πληθώρα υποψηφίων Δημάρχων (πέντε, έξη έως επτά ανά δήμο) θα χρειαστεί μετά το «μαύρισμα» της κάλπης τεράστιες ποσότητες? «λευκαντικού δέρματος»?!

ΑΕΣ


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα