Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου, 2024

ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Πρώτη σε θανατηφόρα τροχαία η Ελλάδα

ΒρυξEλλες
Τη θλιβερή πρωτιά στον αριθμό των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα κατέχει η Ελλάδα ανάμεσα στους ευρωπαίους εταίρους της, με την Ε.Ε. να παρουσιάζει χθες από τις Βρυξέλλες, μέτρα που στοχεύουν στη μείωση κατά το ήμισυ, εντός των επόμενων 10 ετών, του αριθμού των θανατηφόρων ατυχημάτων.
Ειδικότερα, πρόκειται για ένα πρόγραμμα που καλύπτει την περίοδο 2011 – 2020 και το οποίο επικεντρώνεται σε ζητήματα όπως ο καθορισμός αυστηρότερων προτύπων ασφαλείας των οχημάτων, η βελτίωση της εκπαίδευσης των οδηγών και η ενίσχυση της επιβολής των κανόνων οδικής κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Επιτροπή για το 2009, η Ελλάδα, αν και παρουσιάζει μείωση κατά 23% σε σχέση με το 2001, κατέχει με τη Ρουμανία τη θλιβερή πρωτιά στην ΕΕ στον αριθμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα με 130 νεκρούς ανά εκατ. κατοίκων. Στους «27» το 2009 ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα ήταν 69 νεκροί ανά εκατ. κατοίκους και από τα στοιχεία προκύπτει ότι παρατηρείται μείωση 36% σε σχέση με το 2001, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Επιτροπής η μείωση το 2010, πάντα σε σχέση με το 2001 θα είναι της τάξης του 40%.
Παρουσιάζοντας την πρωτοβουλία της Επιτροπής ο αντιπρόεδρός της αρμόδιος επίτροπος για θέματα μεταφορών Σιμ Κάλας, επεσήμανε τα εξής:
«Κάθε μέρα, στους δρόμους της Ευρώπης πεθαίνουν εκατό συνάνθρωποί μας. Από το 2001 έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο και έχουμε επιτύχει να σώσουμε σχεδόν 80.000 ζωές. Όμως ο αριθμός των θανάτων και των τραυματισμών εξαιτίας ατυχημάτων στους δρόμους των χωρών μας παραμένει απαράδεκτος. Εξετάζουμε τί είδους αυτοκίνητα οδηγούν οι πολίτες, πού τα οδηγούν και πώς τα οδηγούν και θέλουμε να μειώσουμε στο μισό τον αριθμό των θανάτων στους δρόμους μέχρι το 2020.»
Στο πρόγραμμα που ανακοίνωσε χθες η Επιτροπή περιλαμβάνονται οι εξής επτά στρατηγικοί στόχοι:
– Βελτίωση των μέτρων ασφάλειας σε οχήματα ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης.
– Κατασκευή ασφαλέστερων δρόμων.
– Βελτίωση στη χρήση της νέας τεχνολογίας για την κατασκευή οχημάτων.
– Ενίσχυση των κανόνων χορήγησης αδειών και της εκπαίδευσης των οδηγών.
– Βελτίωση της επιβολής του νόμου.
– Μείωση των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων.
– Ανανέωση του ενδιαφέροντος σε θέματα μοτοσυκλετιστών.

ΣΕ ΡΟΥΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ
Μείζον πρόβλημα
η διαφθορά

ΒρυξEλλες
Σημαντικά βήματα για την καταπολέμηση τις διαφθοράς πρέπει να κάνουν Ρουμανία και Βουλγαρία, σύμφωνα με όσα αναφέρει στις εκθέσεις της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία διαπίστωσε σημαντικές ελλείψεις στις δεσμεύσεις των δύο χωρών και για τις δικαστικές μεταρρυθμίσεις.
Οι Βρυξέλλες επικρίνουν ιδιαίτερα τη Ρουμανία, η οποία “παρουσιάζει μια έλλειψη πολιτικής ορμής υπέρ της διαδικασίας της μεταρρύθμισης”.
Μια αμφιλεγόμενη νομοθεσία για τη μεταρρύθμιση της ρουμανικής υπηρεσίας πάταξης της διαφθοράς, η οποία ψηφίστηκε στις 30 Ιουνίου, έρχεται σε “προφανή ρήξη” με τις δεσμεύσεις που ανέλαβε η Ρουμανία κατά την ένταξή της, αποκαλύπτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η νομοθεσία αυτή επικυρώθηκε τη Δευτέρα από το Συνταγματικό Δικαστήριο της χώρας.
Εξάλλου η ρουμανική δικαστική εξουσία έχει δείξει “απροθυμία να συνεργαστεί”, προσθέτει η Επιτροπή και σημειώνει ότι “η έλλειψη αποτελεσματικότητας της δικαστικής διαδικασίας και η έλλειψη συνοχής της νομολογίας παραμένουν θεμελιώδεις αδυναμίες στη Ρουμανία”.
Όσον αφορά τη Βουλγαρία, οι Βρυξέλλες παρατηρούν στην ετήσια έκθεσή τους “για πρώτη φορά” ότι υπάρχει “πολιτική βούληση και αποφασιστικότητα” από τη νέα κυβέρνηση του Μπόικο Μπορίσοφ να γίνει η μεταρρύθμιση του δικαστικού συστήματος, δήλωσε ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Μαρκ Γκρέι.
Ωστόσο, μολονότι ο αριθμός αυτών στους οποίους απαγγέλλονται κατηγορίες σε υποθέσεις διαφθοράς σε υψηλά κλιμάκια ή στο οργανωμένο έγκλημα αυξήθηκε, “πολύ λίγες υποθέσεις ολοκληρώνονται ενώπιον δικαστηρίων”, σημειώνει η Επιτροπή.
Τέλος η Επιτροπή κρίνει ότι τα δημόσια κεφάλαια πρέπει να προστατεύονται καλύτερα στη Βουλγαρία από απάτες και υποθέσεις σύγκρουσης συμφερόντων και επίσης ότι πρέπει να υπάρξει βελτίωση των επαγγελματικών μεθόδων στους κόλπους της αστυνομίας, των δικαστικών υπηρεσιών και των δικαστηρίων.

ΥΠΟ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΣΚΑΝΔΑΛΩΝ
Στο ναδίρ η δημοτικότητα
του Σίλβιο Μπερλουσκόνι
Δημοσκοπικό πλήγμα για τον καβαλιέρε.

Ρώμη
Στο ναδίρ βρίσκεται η δημοτικότητα του ιταλού πρωθυπουργού, Σίλβιο Μπερλουσκόνι, σύμφωνα με δημοσκόπηση, που διενεργήθηκε από την εταιρεία Ipr Marketing, για λογαριασμό της εφημερίδας «Λα Ρεπούμπλικα».
Ειδικότερα, σε ποσοστό 39% οι ερωτηθέντες Ιταλοί δηλώνουν πως εμπιστεύονται τον πρωθυπουργό, ενώ περισσότεροι από τους μισούς (55%) απαντούν ότι έχουν «λίγη ή και καμία εμπιστοσύνη» στο πρόσωπο του Σ. Μπερλουσκόνι. Εξάλλου, και το ποσοστό των ερωτηθέντων, που δηλώνουν πως το έργο της κυβέρνησης τούς εμπνέει εμπιστοσύνη, δεν ξεπερνά το 38%.
«Σε σχέση με το ποσοστό δημοτικότητας του Μπερλουσκόνι, πριν από δώδεκα μήνες, η πτώση αγγίζει τις δέκα μονάδες», τονίζει η εφημερίδα και σχολιάζει: «οι κύριες απώλειες του μεγιστάνα πρωθυπουργού οφείλονται στους κεντρώους, μετριοπαθείς ψηφοφόρους, οι οποίοι εμφανίζονται τρομαγμένοι μετά τα σκάνδαλα των τελευταίων μηνών, αλλά και από τις αντιπαραθέσεις δικαστικών και δημοσιογράφων».
Πλην των δυσκολιών, ωστόσο, της κυβερνητικής παράταξης, από την έρευνα της Ipr Marketing προκύπτει και μια γενικότερη αδιαφορία και απογοήτευση των πολιτών σε σχέση με τη δράση και τις προτάσεις των πολιτικών. Σε ό,τι αφορά τη μεγαλύτερη δύναμη της αντιπολίτευσης, το κεντροαριστερό «Δημοκρατικό Κόμμα», η εμπιστοσύνη των ψηφοφόρων παρουσιάζει πτώση κατά 1% από τον Ιούλιο του 2009 και δεν ξεπερνά το 32%.
Για την κατάσταση της ιταλικής οικονομίας, τα μηνύματα είναι πολλά και σύνθετα.
Έρευνα του Ινστιτούτου «Svimez» αποκαλύπτει ότι «στην Κάτω Ιταλία μία στις τρεις οικογένειες κινδυνεύει να βρεθεί κάτω από το όριο της φτώχειας, 47% των ιταλικών νοικοκυριών συντηρούνται με έναν μόνο μισθό και σε 30% των περιπτώσεων αυτών δεν υπάρχουν αρκετά χρήματα για την αγορά ειδών ένδυσης».
Από την άλλη, το στατιστικό Ινστιτούτο της χώρας, «Istat», κάνει γνωστό ότι «τον περασμένο Μάιο, σε ετήσια βάση, η αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσίασαν αύξηση των παραγγελιών τους της τάξης του 10,3%». Πρόκειται για έναν από τους κύριους βιομηχανικούς τομείς της χώρας, που σύμφωνα με τους ειδικούς, λειτουργεί ενδεικτικά για τη διαπίστωση της οικονομικής ανάκαμψης.
«Αυτό που πρέπει να δούμε, είναι αν θα υπερισχύσει, τελικά, η Ιταλία της παραγωγικότητας, ή εκείνη της ένδειας και της εργασιακής αβεβαιότητας», σχολιάζει ο εγχώριος Τύπος. Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ιλ Μεσσατζέρο», «από τη δυναμική και το εύρος της ανάκαμψης θα εξαρτηθεί αν η κυβέρνηση Μπερλουσκόνι θα καταφέρει να αποφύγει μια δεύτερη δέσμη έκτακτων οικονομικών μέτρων, το Φθινόπωρο».

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗ ΓΗΡΑΙΑ ΗΠΕΙΡΟ
Το αντιτρομοκρατικό “οπλοστάσιο” της ΕΕ

Βρυξέλλες
Τα κυριότερα μέσα που έχουν θεσμοθετηθεί έως σήμερα στο πλαίσιο της αντιτρομοκρατικής στρατηγικής της ΕΕ, κατέγραψε σε χθεσινή της ανακοίνωση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η ανακοίνωση παρουσιάζει «τα επιτεύγματα, καθώς και τις μελλοντικές προκλήσεις και πρωτοβουλίες», δημιουργώντας, όπως υπογραμμίζεται, με τον τρόπο αυτόν τις «βάσεις για μια ευρύτερη στρατηγική εσωτερικής ασφάλειας στην ΕΕ», η οποία έχει προγραμματιστεί για το προσεχές φθινόπωρο.
Ως παραδείγματα των επιτευγμάτων και των προκλήσεων αυτών, η Επιτροπή παραθέτει τα εξής:
Το 2008, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τροποποίησε την απόφαση – πλαίσιο για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας, ούτως ώστε να εξετάσει με μεγαλύτερη προσοχή τις διάφορες πτυχές της αντιτρομοκρατικής στρατηγικής, όπως τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν οι τρομοκράτες το Διαδίκτυο, καθώς και τις μεθόδους τους για τη συγκέντρωση κεφαλαίων, την εκπαίδευση, τη στρατολόγηση και την προπαγάνδα. Η Επιτροπή θα επισπεύσει, στο εξής, τις δράσεις στον τομέα αυτόν. Ένα από τα μελλοντικά μέτρα είναι να επανεξεταστεί η ήδη ισχύουσα στρατηγική της ΕΕ για την καταπολέμηση της ριζοσπαστικοποίησης και της στρατολόγησης τρομοκρατών. Σχετικά με το ζήτημα αυτό θα εκδοθεί ανακοίνωση το 2011.
– Η Επιτροπή έχει αναπτύξει σχέδιο δράσης της ΕΕ με 50 συγκεκριμένες δράσεις για να ελαχιστοποιήσει τον κίνδυνο τρομοκρατικών επιθέσεων με εκρηκτικές ύλες. Το σχέδιο αυτό εγκρίθηκε από το Συμβούλιο, τον Απρίλιο του 2008. Ωστόσο, απαιτούνται μεγαλύτερες προσπάθειες για την καλύτερη προστασία των ατόμων και των υποδομών. Έχουν, ήδη, δρομολογηθεί προτάσεις για να βελτιωθεί, σε επίπεδο ΕΕ, ο έλεγχος της πρόσβασης σε επικίνδυνες ουσίες και να ενισχυθεί η ασφάλεια των δημόσιων μεταφορών.
– Το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τα χημικά, βιολογικά ή ακτινολογικά/πυρηνικά υλικά (ΧΒΑΠ), που εγκρίθηκε το Νοέμβριο του 2009, συνίσταται σε 130 ειδικές δράσεις στον τομέα της πρόληψης, της ανίχνευσης και της αντιμετώπισης των συμβάντων ΧΒΑΠ. Επίσης, καθορίζει, για τα προσεχή έτη, σαφές χρονοδιάγραμμα για τα κράτη μέλη και τα όργανα της ΕΕ.
– Ο μηχανισμός πολιτικής προστασίας της ΕΕ εξασφαλίζει συντονισμένη απάντηση σε κάθε κρίση, καθώς και στις τρομοκρατικές επιθέσεις, με βάση τις ικανότητες που διαθέτουν τα κράτη μέλη. Η Επιτροπή διερευνά τώρα τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να ενισχύσει τον ταχύ συντονισμό και συνεργασία σε περίπτωση κρίσης, δεδομένου ότι ο ρόλος της ΕΕ για τη διαχείριση των κρίσεων και των καταστροφών θα πρέπει να αναπτυχθεί περαιτέρω. Είναι, επίσης, αναγκαίο να τεθεί σύντομα σε εφαρμογή η ρήτρα αλληλεγγύης.
– Θα αναπτυχθεί, όπως αναφέρεται, περαιτέρω η συνεργασία με τους εξωτερικούς εταίρους, ιδίως με τις ΗΠΑ. Οι οργανισμοί της ΕΕ, ιδίως η Europol και η Eurojust, θα πρέπει να εξακολουθήσουν να συνεργάζονται στενά με τους εξωτερικούς εταίρους για να ενισχύσουν την ασφάλεια της ΕΕ.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα