Εκατοντάδες άνθρωποι ντόπιοι και ξένοι είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά διάφορα παλιά μοντέλα αυτοκινήτων, τα οποία οι ιδιοκτήτες τους με πολύ μεράκι συντηρούν, ώστε να είναι έτοιμα, όταν χρειαστεί, για να λάβουν μέρος σε αγώνες, εκθέσεις ή καλλιστεία, όπως αυτά που έγιναν προχθές το βράδυ, στην ξενοδοχειακή μονάδα “Minoa Palace” της δημοτικής περιφέρειας του Πλατανιά.
Με τα καλλιστεία βρήκαμε την ευκαιρία να πληροφορηθούμε χρήσιμα στοιχεία που αφορούν τα παλιά αυτοκίνητα, αντίκες και γενικότερα για πολλά μοντέλα από την εποχή που έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση ως ατμοκίνητα αυτοκίνητα σε τύπο άμαξας. Ερωτηθείς ο πρόεδρος του Συλλόγου Παλιών Αυτοκινήτων Κρήτης κ. Ευάγγελος Κακούρης, απάντησε: “Το πιο παλιό μοντέλο που έχουμε απόψε είναι ένα πολύ ωραίο δίχρονο αυτοκίνητο DCV του 1936. Όλα κινούνται κι έχουν λάβει μέρος σε αγώνες και τον ερχόμενο Οκτώβριο έχουμε την ανάβαση του Ομαλού. Κάθε αυτοκίνητο έχει τη χάρη του αλλά επειδή συμμετέχουν όλα στα καλλιστεία δεν μπορώ να προκαθορίσω ποιο είναι καλύτερο από τ? άλλα. Σημασία όμως έχει ότι όλοι εμείς οι ιδιοκτήτες τους αγαπάμε τα παλιά αυτοκίνητα γι? αυτό και διαθέτουμε ανάλογο χρόνο στη συντήρησή τους”. Μεταξύ πολλών άλλων που ρωτήθηκαν και οι παρακάτω:
Νίκος Τσοντάκης: “Αυτό είναι DCV του 1936 μοντέλο και το είχε αγοράσει ο πατέρας μου στην Αθήνα όταν ήμουν 17 ετών. Το προσέχω γιατί πέρασα όμορφα μαζί του στην καλύτερη μου ηλικία και δεν το αποχωρίζομαι με τίποτα. Το απολαμβάνω διαθέτοντας αρκετό χρόνο”.
Βαγγέλης Κοκολάκης, ιδιοκτήτης στρατιωτικού τζιπ: “Πρόκειται για πολύ δυνατό αυτοκίνητο τζιπ με 2200 κ.ε., μοντέλο του 1952 και το έχω από το 2007. Συμμετέχω απόψε κι εγώ εδώ στα καλλιστεία, να τα πούμε έτσι, των παλιών αυτοκινήτων”.
“Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο φαίνεται τρίτροχο αλλά είναι με τέσσερις ρόδες και τυγχάνει μοντέλο του 1961. Σχεδιάστηκε μετά το Β? Παγκόσμιο Πόλεμο και έχει κινητήρα παλιάς μοτοσυκλέτας BWV 250 κ.ε. Πρόκειται γι? αυτοκίνητο πενήντα ετών και κανένας δεν μπορεί να το πιστέψει έτσι καλοδιατηρημένο που είναι”, υπογράμμισε ο ιδιοκτήτης του Σταύρος Βαμβουνάκης, ο οποίος είναι παράλληλα και ιδιοκτήτης του που είναι PEUGEOT 403B του 1958.
Τη δική του συμμετοχή είχε και ο φανοποιός Σταμάτης Πηρένης με Citroen DCV ενώ έχει υπό επισκευή δύο ακόμα πολύ παλιά αυτοκίνητα εκ των οποίων το ένα χρονολογείται πιθανώς προ του 1920.
Παραθέτουμε αρκετά φωτογραφικά στιγμιότυπα με τις αντίκες των μελών του Συλλόγου παλιών αυτοκινήτων Κρήτης (Σ.Ι.Π.Α.Κ.) καθώς και τους τρεις πρώτους νικητές που ήταν οι εξής:
1ος: Αλέξης Μπόλαρης ΒMW Isetta του 1964.
2ος: Νίκος Τσοντάκης DKW Auto Union του 1936.
3ος: Σταύρος Βαμβουνάκης PEUGEOT 403B του 1958.
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο για την και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.