Σε απεργία διαρκείας προχωρούν από σήμερα τα ξημερώματα οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων, διαμαρτυρόμενοι για την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε “άνοιγμα” του κλειστού επαγγέλματος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.
Η απεργία προκαλεί ανησυχία αφού μπορεί να προκύψουν προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς τη στιγμή που κορυφώνεται η τουριστική κίνηση, ενώ σύμφωνα με τον πρόεδρο των Βενζινοπωλών Ν. Χανίων Βαγγέλη Κώτσο τα αποθέματα καυσίμων στον Νομό επαρκούν έως και την ερχόμενη Τετάρτη.
“ΟΧΙ” ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδέσμου Φορτηγών Αυτοκινήτων Ν. Χανίων, την οποία υπογράφει ο πρόεδρος του Δ.Σ. Ιωάννης Κουκουράκης, το σχέδιο νόμου οδηγεί σε “καταστροφή” τον κλάδο, ενώ υπογραμμίζει το γεγονός ότι η απόφαση της κυβέρνησης ήρθε “εντελώς αιφνιδιαστικά”: “Ο κλάδος μας σε μια νύχτα οδηγήθηκε στην καταστροφή. Εντελώς αιφνιδιαστικά και χωρίς καμιά προειδοποίηση το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κατέθεσε σχέδιο νόμου για τις άδειες δημόσιας χρήσης με μηδενική άξια. Εμείς λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη την οικονομική κατάσταση της χώρας την τουριστική χρονική περίοδο και θέλοντας να υπάρχει ομαλή τροφοδοσία στις τουριστικές περιοχές είχαμε αποφασίσει απεργία διαρκείας για τις 27 Αυγούστου 2010. Η Κυβέρνηση όμως δεν σκέφτηκε την ζημιά που θά προκληθεί στο χώρο της τουριστικής βιομηχανίας και στην εθνική οικονομία, μας αιφνιδίασε και χωρίς καμιά ενημέρωση προχωρά στο νομοσχέδιο για να μηδενίσει την αξία των αδειών που μας πούλησε στην τριπλάσια αξία από τη σημερινή και τις αποκτήσαμε πουλώντας περιουσιακά στοιχεία ακόμα και τα σπίτια μας”.
Στη συνέχεια αναφέρεται: “Με αυτό εξυπηρετεί τα ξένα συμφέροντα δίνοντας την δυνατότητα σε ξένες μεταφορικές εταιρείες να έρθουν στην Ελλάδα και να στερήσουν από τις οικογένειες μας τα πάντα και να μας οδηγήσουν σε ολοκληρωτική καταστροφή. Την άδεια που αγοράσαμε την ποτίσαμε με ιδρώτα και αίμα παρέχοντας τα φθηνότερα κόμιστρα στην Ευρώπη με όλες τις αντίξοες συνθήκες ημέρα και νύχτα. Εμείς είμαστε καθ’ όλα νόμιμοι, είχαμε στις άδειες κρατικές σφραγίδες που απ’ ότι φαίνεται δεν είχαν καμιά σημασία και μας αφήνουν απροστάτευτους και εκτεθειμένους. Η Κυβέρνηση μας ενέπαιξε και προτίμησε τη σύγκρουση από την συνεργασία, μας μηδένισε τις άδειες προβάλλοντας την δικαιολογία ότι αυτή τη συγκεκριμένη στιγμή δεν μπορούμε να αποζημιωθούμε για τις άδειες μας λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης της χώρας. Ζητούμε συγγνώμη σε όλους αυτούς που άθελα μας θα υποστούν την ταλαιπωρία αλλά και το κόστος αυτής της ομόφωνης απεργίας, όμως αποκλειστικά την ευθύνη αυτής της απεργίας που αρχίζει το βράδυ της Κυριακής 25 Ιουλίου 2010 και ώρα 12 έχει η Κυβέρνηση”.
Στην ανακοίνωση τονίζεται ακόμα: “Αυτό το οφείλομε στις οικογένειες μας, στις οποίες έχομε ευθύνη να τις υπερασπιστούμε, τις οποίες στερήσαμε πολλές φορές πιστεύοντας ότι τους δίνομε με αυτές τις άδειες ένα περιουσιακό στοιχείο, το οποίο τώρα χάνουν για πάντα αλλά θα το υπερασπιστούμε ακόμα και με τη ζωή μας. Ζητούμε τη βοήθεια από τους τοπικούς Βουλευτές, τον Νομάρχη Χανίων, τους εμπλεκόμενους φορείς και το Εμπορικό Επιμελητήριο που ήταν πάντα συμπαραστάτης στους αγώνες μας. Τέλος, σε αυτή τη δίκαιη απεργία μας, ζητάμε τη συνεργασία με την αστυνομία και την λιμενική αρχή όπως κάθε φορά”.
ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ
Στο μεταξύ, σε επικοινωνία που είχαν τα “Χ.Ν.” με τον πρόεδρο των Βενζινοπωλών Ν. Χανίων, ο κ. Κώτσος επεσήμανε τον κίνδυνο ο Νομός να “στεγνώσει” από καύσιμα τις επόμενες 2-3 ημέρες: “Ο κίνδυνος να μείνουμε χωρίς καύσιμα είναι μεγάλος και μάλιστα – τη συγκεκριμένη στιγμή – σε σύντομο χρονικό διάστημα, διότι άλλες φορές τα αποθέματα που υπήρχαν στα βενζινάδικα διαρκούσαν και μια εβδομάδα. Δυστυχώς, όμως, στην παρούσα φάση και επειδή τα αποθέματα είναι μικρά λόγω κόστους αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να ξεμείνουμε μέσα σε 2-3 ημέρες να μην υπάρχει καύσιμο”.
Ο κ. Κώτσος τόνισε ακόμα ότι η εξέλιξη αυτή έρχεται σε μια πολύ κρίσιμη περίοδο καθώς κορυφώνεται η τουριστική κίνηση: “Δυστυχώς σε μια περίοδο που υποτίθεται ότι είμαστε στο ζενίθ της τουριστικής περιόδου – και λέω υποτίθεται διότι υπάρχουν επισκέπτες αλλά δεν είναι όπως τις άλλες χρονιές – συμβαίνει αυτό. Δεν είμαστε εμείς που θα πάρουμε θέση αν θα έπρεπε να το κάνουν ή όχι, αλλά εκείνο που έχουμε να πούμε είναι ότι δεν θα έπρεπε αυτό να συμβεί στην παρούσα χρονική περίοδο ούτε με ευθύνη της κυβέρνησης ούτε με ευθύνη οποιουδήποτε άλλου. Δυστυχώς, αυτό θα έχει ένα πολύ άσχημο αποτέλεσμα και στον τουρισμό και στη διακίνηση των αγαθών”.
Ο κ. Κώτσος ανέφερε ακόμα ότι δεν αποκλείεται στην περίπτωση που δεν αλλάξει κάτι μέσα σε λίγες ημέρες τα πρατήρια καυσίμων να κλείσουν αφού δεν θα έχουν καύσιμα για να τροφοδοτήσουν την αγορά: “Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι. Θα πάμε για κλείσιμο. Αν δεν έχουμε καύσιμα τι θα πουλάμε; Νερό και μπισκότα; Βεβαίως θα κλείσουμε. Αν κάποιοι συνάδελφοι παραμείνουν ανοιχτά για λόγους πλυντηρίου είναι άλλο θέμα. Αλλά ένα βενζινάδικο που δεν έχει καύσιμο δεν μπορεί να λειτουργήσει. Φοβάμαι δηλαδή ότι αν υλοποιηθεί η απεργία από αύριο (σ.σ. σήμερα) – που όλα δείχνουν ότι αυτό θα συμβεί – και αν αυτό έχει διάρκεια τότε μετά την Τετάρτη θα έχουμε ενδεχομένως καθολική έλλειψη καυσίμων στην αγορά και μιλάμε για όλη την Κρήτη”.
Δημ. Μαρ.