Τρίτη, 8 Οκτωβρίου, 2024

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΚΑΙ ΒΥΤΙΟΦΟΡΩΝ

Αθήνα
“Στερεύουν” σταδιακά τα πρατήρια καυσίμων σε όλη τη χώρα, καθώς οι καταναλωτές έσπευσαν από το απόγευμα της Κυριακής να “φουλάρουν” με αποτέλεσμα τα αποθέματα να εξαντληθούν ταχύτερα.
Η ζήτηση βενζίνης είναι αυξημένη και εξαιτίας του γεγονότος ότι τις τελευταίες δύο ημέρες για πολλούς ξεκίνησαν οι θερινές διακοπές. Ταυτόχρονα τα αποθέματα των πρατηρίων βρίσκονταν στα συνήθη επίπεδα καθώς η απεργία διαρκείας των βυτιοφορέων ξεκίνησε αιφνιδιαστικά, οπότε οι βενζινοπώλες και οι εταιρίες εμπορίας καυσίμων δεν είχαν το χρονικό περιθώριο να γεμίσουν τις δεξαμενές των πρατηρίων.
Την ίδια ώρα, απόφαση για “άμεσες κινητοποιήσεις των βενζινοπωλών” αναγγέλει η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος, το Διοικητικό Συμβούλιο της οποίας θα συνεδριάσει εκτάκτως σήμερα το μεσημέρι για να πάρει τις τελικές αποφάσεις. Οι βενζινοπώλες διαμαρτύρονται για την ουσιαστική κατάργηση των αποστάσεων ασφαλείας στην ίδρυση και λειτουργία των πρατηρίων υγρών καυσίμων, με νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων. Σύμφωνα με την ΟΒΕ τα μέτρα λαμβάνονται με εντολή της Τρόικας “η οποία επιβάλει τη μονοπώληση της αγοράς από μεγάλα συμφέροντα ως μέτρο εξόδου από τη κρίση και αποτελούν χαριστική – φωτογραφική διάταξη για το άνοιγμα πρατήριων από τα σούπερ μάρκετ και την εξόντωση των βενζινοπωλών”.
“Η εξαγγελία των μέτρων η οποία δεν λαμβάνει υπόψη ούτε την απόσταση των 110 μ. που όρισε ειδική μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ως “ασφαλή απόσταση” εκρηκτικής ή καύσιμης ύλης από χώρους συνάθροισης κοινού, δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τη σκοπιμότητα της κυβέρνησης”, τονίζει η ΟΒΕ.
Από την πλευρά της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων – Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) κάνει λόγο για αιφνιδιασμό και εμπαιγμό του κλάδου των βενζινοπωλών καθώς το πρωί της Παρασκευής, παράγοντες του Υπουργείου διαβεβαίωναν ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν επρόκειτο να προχωρήσει πριν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και ότι επίσης θα τεθεί προηγουμένως σε δημόσια διαβούλευση. “Με τις μεθοδεύσεις αυτές όχι μόνο καταργούνται για πολλοστή φορά στην πράξη οι υποσχέσεις της κυβέρνησης για διάλογο και διαβούλευση με την κοινωνία και τους αρμόδιους φορείς, αλλά οι αρμόδιοι, για λόγους που θα πρέπει να μας εξηγήσουν, φτάνουν στο σημείο να εμπαίζουν έναν ολόκληρο κλάδο επαγγελματιών”, αναφέρει η Ομοσπονδία.
Σε έγγραφο που απέστειλε χθες το πρωί προς το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, η ΠΟΠΕΚ επισημαίνει ότι στην περίπτωση που το νομοσχέδιο κατατεθεί στη Βουλή χωρίς να ληφθούν υπόψη οι θέσεις του κλάδου, τότε θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις και στο κλείσιμο των πρατηρίων.
Υποστηρίζει ακόμη ότι η κατάργηση των αποστάσεων ασφαλείας προκαλεί προβλήματα ασφαλείας και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για δημιουργία νέων πρατηρίων σε μια περίοδο που μετά βίας επιβιώνουν τα ήδη υπάρχοντα.
ΧΑΟΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
Ανάσχεση της κυκλοφορίας παρατηρήθηκε από χθες το πρωί στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας στο ύψος της Μεταμόρφωσης, λόγω των φορτηγών -βυτιοφόρων , τα οποία απεργούν και είναι σταθμευμένα.
Συγκεκριμένα, τα βυτιοφόρα έχουν σταθμεύσει στο ύψος της οδού Τατοΐου περίπου 50 στον αριθμό, στη δεξιά πλευρά του δρόμου προς Λαμία, γι αυτό και τα υπόλοιπα αυτοκίνητα κινούνταν με αργούς ρυθμούς μέχρι τον κόμβο της οδού Λιοσίων.
Στη Θεσσαλονίκη, οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων έχουν προχωρήσει σε αποκλεισμό των χώρων φορτώσεων στα διυλιστήρια, ενώ φορτηγά έχουν παραταχθεί και στην περιοχή της Λαχαναγοράς, χωρίς ωστόσο να αποκλείουν τον δρόμο ή να προκαλούν προβλήματα στην ομαλή κίνηση των οχημάτων.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ
«Να πρυτανεύσει η λογική», ζητά ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος, αναφερόμενος στην απεργία των μεταφορέων, και επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «η συντεχνία των ΔΧ Φορτηγών αποφασίζουν να στραγγίξουν την αγορά δημιουργώντας προβλήματα τόσο στην μεταφορά εμπορευμάτων όσο και στη διακίνηση τουριστών με την έλλειψη καυσίμων που θα δημιουργήσει η απεργιακή κινητοποίηση».
Ο κ. Μίχαλος αναφέρει ότι το ΕΒΕΑ εμμένει στις πάγιες θέσεις του προτείνοντας τη μείωση του κόστους απόκτησης αδείας στο ελάχιστο, προσαρμογή για χώρους στάθμευσης στα ελάχιστα ισχύοντα των χωρών της Ε.Ε., παροχή κινήτρων για την αντικατάσταση παλαιών οχημάτων, επιβολή τελών κυκλοφορίας με κλιμακωτή τιμολόγηση στα παλαιότερα οχήματα.
«Οι λίγοι εναπομείναντες εκπρόσωποι ενός απαξιωμένου οικονομικού μοντέλου, πρέπει να κατανοήσουν ότι οι εποχές, είτε το θέλουν είτε όχι έχουν αλλάξει», καταλήγει ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα