Παρασκευή, 1 Νοεμβρίου, 2024

ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Σε λειτουργία το Επιχειρησιακό Γραφείο του FRONTEX
Πειραιάς
Υπεγράφη χθες Δευτέρα η συμφωνία για την εγκατάσταση του Επιχειρησιακού Γραφείου της FRONTEX στον Πειραιά -του πρώτου που δημιουργήθηκε στην Ευρώπη. Το γραφείο στον Πειραιά θα λειτουργεί πιλοτικά για τα επόμενα δύο χρόνια και από τα αποτελέσματά του θα εξαρτηθεί το μέλλον των επιχειρησιακών γραφείων στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Τα επίσημα εγκαίνια του Επιχειρησιακού Γραφείου, το οποίο θα λειτουργεί στον Πύργο της έδρας του Λιμενικού Σώματος, θα γίνουν την 1η Οκτωβρίου 2010. Το Γραφείο καλείται να φέρει εις πέρας την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Η συμφωνία υπεγράφη ανάμεσα στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX Ίλκα Λάιτινεν. «Θα δώσουμε μάχη, προκειμένου να πατάξουμε τη δράση των κυκλωμάτων διακίνησης ανθρώπων που εμπορεύονται και εκμεταλλεύονται ανθρώπινες ψυχές.
Ταυτόχρονα, συνεχίζουμε την προσπάθεια για τη ριζική αναμόρφωση του εθνικού συστήματος ασύλου, με στόχο την παροχή προστασίας όσων την έχουν πραγματικά ανάγκη, των προσφύγων που τη δικαιούνται, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα» δήλωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης.
«Η ξεκάθαρη πρόκληση για τα εξωτερικά σύνορα της Ευρωπαϊκής Ενωσης είναι σήμερα τα ελληνικά σύνορα» δήλωσε ο κ. Λάιτινεν, προσθέτοντας ότι πρέπει να υπάρξει αποφασιστικότητα για την ανάπτυξη της επιχειρησιακής συνεργασίας στα ευρωπαϊκά σύνορα.

ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Σηκώνει μανίκια ο “Κωστίκας”
ΘεσσαλονIκη
Με τα «μούτρα» στη δουλειά έπεσε από χθες τα ξημερώματα ο «Κωστίκας», ο ένας από τους δύο μετροπόντικες της Θεσσαλονίκης, ο οποίος έχει βάλει ως πρώτο στόχο τον σταθμό της Ανάληψης.
Στο εργοτάξιο του Πανεπιστημίου από νωρίς χθες το πρωί επικρατούσε αναβρασμός. Μηχανικοί και εργάτες έθεσαν ξανά σε λειτουργία, ύστερα από 9 μήνες διακοπής, το γιγαντιαίο μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων, το οποίο σκάβει περίπου 10 μέτρα ημερησίως. Ο μήκους 87 μέτρων μετροπόντικας, ο οποίος δουλεύει με εξισορρόπηση εδαφικής πίεσης, δηλαδή σκάβει και χτίζει παράλληλα -όπως εξηγούν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ οι μηχανικοί του έργου- δουλεύει 30 μέτρα κάτω από τη γη. Ηδη, έχει σκάψει από το νέο σιδηροδρομικό σταθμό έως το συντριβάνι, απόσταση περίπου 3 χιλιομέτρων, διανοίγοντας δύο σήραγγες. Η γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης, θα έχει συνολικό μήκος 9,6 χιλιομέτρων, 13 σταθμούς και θα είναι διπλής κατεύθυνσης.
«Ο μετροπόντικας θα σκάβει συνεχώς πλέον, με πρώτο στόχο την Ανάληψη και τον σταθμό Πατρικίου, Σόλωνος με Μαρτίου», δήλωσε ο διευθυντής του έργου, Γιώργος Κωνσταντινίδης. Στην Ανάληψη, πάντως, το πρόβλημα που ενέκυψε με την κατασκευή του σταθμού, φαίνεται να βρίσκει λύση με την αναπροσαρμογή της μελέτης. Συγκεκριμένα, ο σταθμός χωροθετήθηκε στην οδό Δελφών, μεταξύ της Μάρκου Μπότσαρη και της Πέτρου Συνδίκα, στο ύψος του Νοσοκομείου Αφροδισίων και Δερματικών Νόσων Θεσσαλονίκης, όπου όμως το σημείο είναι εξαιρετικά στενό.
«Σε λίγες μέρες θα υπογραφεί πρωτόκολλο παράδοσης χώρου από το νοσοκομείο Αφροδισίων προκειμένου να κλείσουμε την είσοδο του νοσοκομείου από την οδό Δελφών και να ξεκινήσουν οι εργασίες. Ο κόσμος θα εξυπηρετείται από την άλλη είσοδο, στην οδό Χαλκιδικής», ανέφερε ο κ. Κωνσταντινίδης.
Ο μετροπόντικας, που άρχισε να σκάβει από χθες το πρωί, θα περάσει υπογείως του Παπάφειου Ορφανοτροφείου χωρίς να έχουν προηγουμένως γίνει οι υποδομές για την κατασκευή σταθμού μετά την εμπλοκή, που έχει δημιουργηθεί. Ειδικότερα, το ΣτΕ έχει εκδώσει προσωρινή διαταγή αναστολής κοπής των 12 δέντρων μετά την προσφυγή που κατέθεσε η διοίκηση του Παπάφειου, στην οποία προεδρεύει ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Ανθιμος, ζητώντας την ακύρωση των υπουργικών αποφάσεων περί αναγκαστικής απαλλοτρίωσης. Η προσφυγή αναμένεται να εκδικαστεί στις 22 Νοεμβρίου.
«Εντατικοποιούνται οι ρυθμοί κατασκευής στους σταθμούς Ευκλείδη και Φλέμινγκ με την τοποθέτηση δεύτερης βάρδιας», λέει ο κ. Κωνσταντινίδης προσθέτοντας ότι γίνονται εργασίες σε όλους τους σταθμούς εκτός από τη Βούλγαρη και τη Νέα Ελβετία, όπου ακόμα δεν έχουν γίνει οι απαλλοτριώσεις. «Όσον αφορά τους σταθμούς Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας και Συντριβανίου, είναι δεσμευμένοι από την αρχαιολογική υπηρεσία για έρευνες», καταλήγει.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα