Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

ΛΟΓΩ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ

Δε θα κάνει καλοκαιρινές διακοπές φέτος το 59% των Ελλήνων λόγω οικονομικής κρίσης, σύμφωνα με πρόσφατη πανελλαδική έρευνα που πραγματοποίησε η Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδος (ΙΝΚΑ-ΓΟΚΕ).
Στην έρευνα καταγράφεται περαιτέρω μείωση του χρόνου διακοπών της Ελληνικής οικογένειας, καθώς τα έξοδα 15 ημερών για μια 4μελή οικογένεια αγγίζουν τα 3.800 ευρώ.
Στα αποτελέσματα της έρευνας αναφέρθηκε ο αντιπρόεδρος της Γενικής Ομοσπονδίας Καταναλωτών Ελλάδος (ΙΝΚΑ-ΓΟΚΕ) και Πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) Κρήτης  κ. Γιάννης Αννουσάκης, σε συνάντηση που είχε χθες το μεσημέρι με το νομάρχη Χανίων στο Νομαρχιακό Μέγαρο.
Οπως τόνισε ο κ. Αννουσάκης “σύμφωνα με τα συμπεράσματα έρευνας που πραγματοποιήσαμε έξι στους δέκα Έλληνες φέτος δε θα κάνουν διακοπές για οικονομικούς λόγους, αλλά και για λόγους αποσταθεροποίησης της ψυχολογίας του σύγχρονου Έλληνα. Πολλοί είναι αυτοί που ανησυχούν για το αύριο της ελληνικής οικονομίας, κάνοντας οικονομία στα χρήματά τους και δεν προχωρούν σε έξοδα. Για τις διακοπές τους προτιμούν τη διαμονή σε φιλικά σπίτια”.
Ο ίδιος τόνισε ότι καταγράφεται αύξηση της ανεργίας και κλείσιμο πολλών επιχειρήσεων .
“Καταγράφεται μια σειρά κλεισίματος επιχειρήσεων, όχι μόνο εστιάσεως αλλά και ενδύσεως-υποδήσεως, σούπερ μάρκετ, που οδηγεί σε απώλεια θέσεων εργασίας. Είναι λογικό, οι άνθρωποι που απολύθηκαν να μην έχουν χρήματα για να ξοδέψουν. Ετσι αυξάνεται ο κύκλος της μείωσης της εμπορικής κίνησης και των εσόδων” ανέφερε ο κ. Αννουσάκης.
Και πρόσθεσε: “Παράλληλα οι ξενοδόχοι και οι τουριστικές επιχειρήσεις δεν προσφέρουν υπηρεσίες που είναι απαραίτητες για την επιβίωσή τους. Υπάρχουν πολλές ελλείψεις στις επιχειρήσεις οι οποίες δημιουργούν αρνητικές εντυπώσεις στο ήδη κακό οικονομικό περιβάλλον. Για να επιβιώσουν οι επιχειρήσεις του τουρισμού και να διατηρήσουμε την επισκεψιμότητα των καταναλωτών στον τόπο μας, πρέπει να δημιουργήσουμε προσιτά σε τιμή ποιοτικά προϊόντα”.

Η έρευνα

Η έρευνα του ΙΝΚΑ, πραγματοποιήθηκε πανελλαδικά στο διάστημα 9-13 Ιουλίου 2010, με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων, σε 980 άτομα.
Περισσότεροι από πενήντα εννιά στους εκατό Έλληνες καταναλωτές δήλωσαν ότι δεν προγραμματίζουν ούτε πιστεύουν ότι τελικά θα πραγματοποιήσουν διακοπές το καλοκαίρι του 2010.
Οι αιτίες για τη μη πραγματοποίηση των διακοπών είναι: οικονομικοί λόγοι και επαγγελματική αστάθεια 82%, επαγγελματικές υποχρεώσεις 12% και άλλοι λόγοι 6%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας έρευνας, το 72% κάνει μικρής διάρκειας διακοπές σε ιδιόκτητο, συγγενικό ή φιλικό σπίτι και συγκεκριμένα:
Οι Έλληνες καταναλωτές διαμένουν:
σε ιδιόκτητο σπίτι 45%,
σε συγγενικό-φιλικό σπίτι 27%,
σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα σπίτια ή δωμάτια το 28%.
Η διάρκεια των διακοπών της οικογένειας, φαίνεται ότι περιορίζεται όλο και περισσότερο.
Κατά το 2010, θα πραγματοποιήσει:
7ήμερες διακοπές το 33%,
10ήμερες το 31%,
15ήμερες το 28 %,
20ήμερες το 6,5% και
30ήμερες μόλις το 1,5%.
Η σύντμηση της διάρκειας των διακοπών, οφείλεται κυρίως σε παράγοντες αποσυντονισμού, εξακολουθητική αποδόμηση δηλαδή της ζωής του σύγχρονου Ελληνα και οικονομικούς.
Επίσης λόγω της έλλειψης διάρκειας, ασφάλειας και σταθερότητας στην μισθωτή απασχόληση, αλλά και σε κοινωνικούς παράγοντες, όπως, χαλάρωση των οικογενειακών δεσμών.
Σύμφωνα με υπολογισμούς του ΙΝΚΑ, το ελάχιστο κόστος για διαμονή-διατροφή 15 ημερών μιας 4μελούς οικογένειας αγγίζει πλέον τα 3.800 ευρώ.
Η φετινή έρευνα του ΙΝΚΑ, δείχνει περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης δυνατότητας διακοπών σε σχέση με τα αποτελέσματα της αντίστοιχης περυσινής (49% του 09, 48% του 08, 45% του 07, 44% του 06 αντί 41% του 05 και 39,6% του 04).
ΨΑΛΙΔΑ ΑΙΣΧΡΟΚΕΡΔΕΙΑΣ
Σύμφωνα με τις επαναλαμβανόμενες κάθε χρόνο έρευνες του ΙΝΚΑ, οι διαφορές τιμών,για το ίδιο προϊόν ή υπηρεσία στις τουριστικές περιοχές, παρουσιάζουν θεαματικές διαφορές, συχνά εξοργιστικές σε σχέση με το μέσο όρο, της υπόλοιπης χώρας.
“ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ” ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ
Η ουσιαστική έλλειψη σταθερών δομών, πολιτικής και μηχανισμών αποτελεσματικής εποπτείας στον ιδιαίτερα ευαίσθητο τομέα του τουρισμού, οδήγησε την προσιτή στους καταναλωτές Ελληνική τουριστική αγορά σε μια νέα εποχή υψηλού κόστους και αναντίστοιχης ή ακόμα και συχνά κακής ή πολύ κακής ποιότητας.
Σύμφωνα με την έρευνα, υπάρχουν πολλές ευκαιριακές επιχειρήσεις στον τομέα του τουρισμού, οι οποίες αντιπροσωπεύουν σήμερα, πολύ μεγαλύτερο ποσοστό από άλλους τομείς.
Οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες επενδύοντας στο εναλλασσόμενο της πελατείας υποβαθμίζουν την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών τους ή ακόμα επιβαρύνουν τις τιμές με εξαιρετικά υπερβολικό κέρδος. Οι πρακτικές της “αρπαχτής” που εκδηλώνονται με αυξανόμενη και ανεξέλεγκτη τάση, προχωρούν συχνά εντελώς ανεμπόδιστα ακόμα και με παραβάσεις των κειμένων διατάξεων του Νόμου και του Κώδικα Τροφίμων και Ποτών.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι:
Να έχουν γίνει απαγορευτικές οι διακοπές στην Ελλάδα για πολλούς Ελληνες καταναλωτές έστω και οι ολιγοήμερες.
Παράλληλα, στροφή των ξένων τουριστών, οι οποίοι είναι κατά κανόνα στόχοι προτεραιότητας και ευκολότερα θύματα των κακών πρακτικών από την πλευρά των επιχειρήσεων, προς άλλους προορισμούς.
ΤΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ
Τα παράπονα των καταναλωτών για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες (κόστος μεταφοράς ΙΧ και ατόμου) κατά τη φετινή θερινή περίοδο, δημιουργούν ένα επιπλέον αίσθημα ανασφάλειας για τη μετακίνησή τους, άρα και για την απροθυμία τους να προγραμματίσουν τις διακοπές τους στα νησιά της Ελλάδας.
Η χώρα μας χαρακτηρίζεται ως ιδιαίτερα ακριβός τουριστικός προορισμός.
Δεν είναι περίεργο γιατί οι καταγγελίες ξένων, οι οποίες καταγράφονται στο Κέντρο Καταγγελιών του ΙΝΚΑ, συνοψίζονται στη φράση: “αγαπούμε την Ελλάδα, μας αρέσει πολύ, αλλά μας βασανίζει για να μπορούμε να ξανάρθουμε”.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα