Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

ΩΣ ΑΓΟΝΗ ΓΡΑΜΜΗ

Να καταλήγουν αποκλειστικά στο λιμάνι της Κισάμου -και όχι και στο λιμάνι του Ρεθύμνου- όλα τα δρομολόγια του πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος» της ΛΑΝΕ, που συνδέει την Κρήτη με τα Αντικύθηρα, τα Κύθηρα, την Πελοπόννησο και τον Πειραιά, ζητά η δήμαρχος Κισάμου Φρόσω Σκουλάκη, με έγγραφό της προς την αρμόδια υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη.
«Ο καθορισμός του λιμένος Ρεθύμνου ως άγονου προορισμού της γραμμής Πελοποννήσου – Κρήτης αντιστρατεύεται και τους σκοπούς της επικοινωνίας και ανάπτυξης της νοτίου Πελοποννήσου και των Κυθήρων με την Κρήτη αφ’ ενός και αφ’ ετέρου κατασπαταλώνται χρήματα της εθνικής οικονομίας, αφού η απόσταση Καλαμάτας – Ρεθύμνου είναι υπερτριπλάσια της απόστασης Καλαμάτας – Κισάμου», τονίζει η κα Σκουλάκη.
Διαμαρτύρεται, δε, εντόνως για το γεγονός ότι «παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις μας, με έγγραφες και προσωπικές παραστάσεις, το Υπουργείο σας όχι μόνο δεν τις έλαβε υπόψη του στις αποφάσεις των προορισμών της άγονης γραμμής, αλλά ούτε καν μας απάντησε ή αιτιολόγησε τις αποφάσεις του και με τον πλέον περιφρονητικό τρόπο μάς διαβίβασε, ως απάντηση στα τεκμηριωμένα επιχειρήματά μας, επιστολή της εταιρείας που εκμεταλλεύεται προς όφελός της τις άγονες γραμμές. Εύλογα τίθεται η απορία πώς συμβαίνει να μην απαντά το Υπουργείο, αλλά εξ ονόματός του η εταιρεία που εκμεταλλεύεται τη γραμμή», σημειώνει η κα Σκουλάκη.
Όπως διευκρίνισε η δήμαρχος Κισάμου μιλώντας χθες στα «Χ.Ν.», το Υπουργείο δεν απάντησε σε προηγούμενο έγγραφό της για το συγκεκριμένο θέμα, αλλά αρκέστηκε να στείλει απαντητικό έγγραφο της ΛΑΝΕ, στο οποίο η εταιρεία υποστηρίζει μεταξύ άλλων, ότι η τοπική κοινωνία της Κισάμου δεν στηρίζει τη γραμμή (το σχετικό έγγραφο της ΛΑΝΕ παρουσιάζεται παρακάτω).
«Η απάντηση που μας διαβιβάσατε δεν είναι τίποτε άλλο παρά η απάντηση της ΛΑΝΕ, τα επιχειρήματα της οποίας είναι ανάξια σχολιασμού. Τον μόνο σχολιασμό, που μπορούμε να κάνουμε στα αίολα επιχειρήματά τους, είναι το γεγονός, ό,τι, όπως ορίζεται στο καταστατικό της ΑΝΕΝ, η ΑΝΕΚ έχει αναλάβει την πληροφόρηση του κοινού της γραμμής και προσανατολίζει το επιβατικό κοινό στους λιμένες που εξυπηρετούν τα συμφέροντά της και όχι τα συμφέροντα της ανάπτυξης, της επικοινωνίας και της εθνικής οικονομίας, που το Υπουργείο σε τέτοιους καιρούς πρέπει να υπηρετεί με δεδομένο ότι η ΛΑΝΕ είναι θυγατρική εταιρεία της ΑΝΕΚ, δηλαδή ΑΝΕΚ», υπογραμμίζει η κα Σκουλάκη στο νέο της έγγραφο -με ημερομηνία 3/8/2010- προς το αρμόδιο Υπουργείο.
Και προσθέτει απευθυνόμενη στην κα Κατσέλη: «Μεταφέροντας τα αισθήματα και την αγανάκτηση των κατοίκων της περιοχής μας κάνουμε έκκληση, να αναλάβετε πρωτοβουλία να αναθεωρήσετε την απόφασή σας και να αποκαταστήσετε την άγονη γραμμή με προορισμό το λιμάνι της Κισάμου, που αποτελεί τον προορισμό της επικοινωνίας, της ανάπτυξης και του εθνικού συμφέροντος της οικονομίας. Με την επιφύλαξη του δικαιώματός μας να υπερασπιστούμε το δίκαιο αίτημά μας, παρακαλούμε να επανορθώσετε και να αποκαταστήσετε άμεσα τον προορισμό της άγονης γραμμής στην Κρήτη με το λιμάνι της Κισάμου», αναφέρει η κα Σκουλάκη.
Παράλληλα, η δήμαρχος Κισάμου επισημαίνει ότι «… τα κεντρικά λιμάνια της Κρήτης (Σούδας, Ρεθύμνου και Ηρακλείου) δεν αποτελούν άγονους προορισμούς. Κατ’ εξαίρεση ως άγονος προορισμός, χαρακτηρίστηκε το λιμάνι Κισάμου για λόγους επικοινωνίας και ανάπτυξης των περιοχών μας και γι’ αυτόν τον λόγο ακριβώς δόθηκε η άδεια συσσώρευσης του κεφαλαίου όπως λεπτομερώς αναφέρεται στην απόφαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, που καθορίζει τα λιμάνια προσέγγισης».
Η κα Σκουλάκη υπενθυμίζει ότι «το λιμάνι της Κισάμου κατασκευάστηκε και επιχορηγείται από τον εθνικό προϋπολογισμό, για να αποτελέσει την πύλη εισόδου της ηπειρωτικής Ελλάδας με την Κρήτη και αποτελεί τη συνέχεια της Ιονίας Οδού. Το πλοίο, δε, της ΑΝΕΝ προορισμό είχε να αποτελέσει τη γέφυρα επικοινωνίας».
Τέλος, η κα Σκουλάκη υπογραμμίζει, ότι «η οποιαδήποτε άλλη προσέγγιση στη γραμμή Πελοπόννησος – Κύθηρα – Αντικύθηρα – Κρήτη, εκτός από το λιμάνι της Κισάμου, δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς της επικοινωνίας και της ανάπτυξης των περιοχών και της εθνικής οικονομίας. Οποιαδήποτε άλλη επιλογή, όπως εν προκειμένω του λιμένος Ρεθύμνου, όχι μόνο δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς που αναφέραμε, αλλά απεναντίας βλάπτει και την εθνική οικονομία με το υπερτριπλάσιο κόστος άγονης γραμμής».

Η απάντηση της ΛΑΝΕ

Από τις 13 Σεπτεμβρίου 2010 έως τις 31 Οκτωβρίου 2011 όλα τα δρομολόγια του πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος» θα καταλήγουν στο λιμάνι της Κισάμου, απαντά, από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Λασιθιώτικης Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας (ΛΑΝΕ) Μανώλης Γαλανάκης, ο οποίος ζητά τη στήριξη του πλοίου και της γραμμής από τους φορείς και τους κατοίκους της Κισάμου επισημαίνοντας χαρακτηριστικά, ότι «προφανώς θέλουν το πλοίο μόνο για να το βλέπουν, καθώς δεν στηρίζουν τη γραμμή».
Άγνοια για τη συγκεκριμένη εξέλιξη δήλωσε, ερωτηθείσα σχετικά από τα «Χ.Ν.», η δήμαρχος Κισάμου Φρόσω Σκουλάκη. «Ουδείς μας ενημέρωσε», είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Γαλανάκης, σε έγγραφό του προς το αρμόδιο Υπουργείο (πρόκειται για το έγγραφο που απέστειλε ως απάντηση το Υπουργείο στον Δήμο Κισάμου και το οποίο επικαλείται η κα Σκουλάκη), αναφέρει ότι «η ΛΑΝΕ εκτελεί σύμφωνα με την προκήρυξη αρ. πρωτ. 3327.1/57/08 της 28ης Νοεμβρίου 2008 και τη σύμβαση 3328.1.6.22/01/2009, ακριβώς όλα τα δρομολόγια όπως προβλέπονται και περιγράφονται από αυτή».
Και ο κ. Γαλανάκης προσθέτει: «Η εταιρεία μας, με συνέπεια και σεβασμό προς τον επιβάτη, τις τοπικές κοινωνίες και τη θάλασσα, εκτέλεσε από τον Μάρτιο του 2009 όλα τα εγκεκριμένα της δρομολόγια από προς το λιμάνι της Κισάμου. Προσπαθούμε να δώσουμε μια εξήγηση και είναι προς μεγάλη μας απορία γιατί ο Δήμος Κυθήρων και η Κοινότητα Αντικυθήρων μας αγκαλιάζουν ολόψυχα και σε αντίθεση οι επιβάτες που μεταφέρουμε από την Κίσαμο μετρούνται τις περισσότερες φορές στα δάχτυλα ενός χεριού. Τα στοιχεία τα έχουν οι Υπηρεσίες σας. Κάναμε για τη φετινή περίοδο ιδιαίτερα για τους Κισαμίτες την προσφορά για μονοήμερη επίσκεψη στα Κύθηρα, με τη μια διαδρομή δωρεάν (τελική τιμή 15 ευρώ) και ούτε αυτό έχει καμιά ανταπόκριση. Έχουμε δώσει κίνητρα με έκπτωση στα φορτηγά μέχρι και 35% αλλά και πάλι δεν υπάρχει ανταπόκριση. Αν οι τοπικές κοινωνίες δεν στηρίζουν το αγαθό της μεταφοράς, εμείς δεν μπορούμε να πράξουμε διαφορετικά. Το 2009, που το πλοίο μας προσέγγιζε την Κίσαμο πέραν των υποχρεώσεων της σύμβασης, η κατάσταση ήταν επίσης απογοητευτική. Εμείς διατηρούμε όπως έχει τη σύμβαση και τα εγκεκριμένα δρομολόγια εκτελώντας ένα δρομολόγιο “κορμό” από Πειραιά με κατάληξη Κίσαμο, ένα δρομολόγιο τοπικό για όλο το χρόνο, Κίσαμο για Γύθειο και ένα δρομολόγιο “κορμό” από Πειραιά με κατάληξη Ρέθυμνο όπως και το θερινό τρίμηνο από Ρέθυμνο για Καλαμάτα. Θα δούμε το αίτημα για τη νέα δρομολογιακή περίοδο και θα σας ενημερώσουμε σχετικά», σημείωνε στο έγγραφό του προς το Υπουργείο ο κ. Γαλανάκης στις 14 Ιουνίου 2010.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα