Ανύπαρκτη σε πολλά σημεία, ίσα που διακρίνεται σε άλλα, η διαγράμμιση του οδικού δικτύου τόσο στην παλιά όσο και στη νέα εθνική οδό και ειδικά στο ύψος των τουριστικών περιοχών είναι τουλάχιστον προβληματική.
Τα παράπονα από Ελληνες και ξένους επισκέπτες πολλά, ειδικά για τις διαβάσεις καθώς η κίνηση τους σε διάφορα σημεία του βόρειου οδικού άξονα τείνει να γίνει επικίνδυνη.
Σύμφωνα με τους δημάρχους των τουριστικών δήμων τα τελευταία χρόνια οι ίδιοι με τη συνδρομή της Νομαρχίας αναλαμβάνουν τη διαγράμμιση, ωστόσο, όπως επισημαίνουν, φέτος υπάρχουν κάποια κενά, καθώς σε λίγες εβδομάδες θα πραγματοποιηθούν εργασίες αντικατάστασης του ασφαλτοτάπητα σε ένα μεγάλο μέρος της παλιάς εθνικής οδού.
«Τις διαγραμμίσεις τις κάνουμε εμείς κάθε δύο χρόνια. Κάναμε πέρυσι θα κάνουμε και του χρόνου. Στο Μάλεμε και στο Γεράνι είναι μια χαρά η κατάσταση, μέσα στον Πλατανιά δεν έγιναν οι διαγραμμίσεις λόγω της ανακατασκευής του ασφαλτοτάπητα που θα ξεκινήσει σύντομα», δηλώνει ο δήμαρχος Πλατανιά, κ. Γιώργος Τσαγκαράκης. Οπως επισημαίνει ο κ. Τσαγκαράκης «δεν είναι αρμοδιότητα του Δήμου αλλά το κάνουμε γιατί δεν το κάνει ουδείς άλλος, ούτε η ΔΕΣΕ που είναι και η υπεύθυνη Υπηρεσία της Περιφέρειας».
Στη Νέα Κυδωνία η κατάσταση είναι προβληματική σε πολλά σημεία. Τόσο στην Παρηγοριά όσο και στο ύψος των Αγίων Αποστόλων, του Καλαμακίου και αλλού δεν υπάρχουν διαγραμμίσεις. «Φέτος διέθεσε συνεργείο η Νομαρχία, το οποίο μαζί με υπαλλήλους μας θα αναλάμβαναν να διαγραμμίσουν ένα μεγάλο τμήμα του δρόμου. Μπήκαν τα σημάδια στην άσφαλτο, ωστόσο η μεγάλη κίνηση των οχημάτων δεν επέτρεψε στα συνεργεία να δουλέψουν. Το επόμενο διάστημα, όταν και η κίνηση μειωθεί, θα δοκιμάσουμε και πάλι», ανάφερε ο δήμαρχος Νέας Κυδωνίας, κ. Μανώλης Σταματάκης. Ο ίδιος υπογράμμισε πως για ένα μέρος του οδικού δικτύου από τον Κλαδισό ως τους Αγίους Αποστόλους δεν προβλέπονταν διαγραμμίσεις, αφού θα γίνουν εργασίες αντικατάστασης του ασφαλτοτάπητα. «Πιστεύω ότι μέσα στο Σεπτέμβριο θα είμαστε σε θέση να ξεκινήσουμε τις εργασίες και μαζί με τον ασφαλτοτάπητα θα γίνει νέα διαγράμμιση», σημείωσε.
ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ
Το ζήτημα των διαγραμμίσεων απασχολεί έντονα επαγγελματίες και κάτοικους της περιοχής, καθώς δημιουργείται πρόβλημα ασφαλείας στις μετακινήσεις του κόσμου της περιοχής.
Στην Παρηγοριά, ο ιδιοκτήτης του πρατηρίου υγρών καυσίμων, κ. Κυριάκος Δρακακάκης δηλώνει: «Έζησα πολλά χρόνια στη Γερμανία όπου, εκεί, οι διαγραμμίσεις εκτός του ότι ήταν σωστές, διακρινόταν για πολλά χρόνια. Και το λέω αυτό, επειδή χρησιμοποιούν ειδικό χρώμα για την άσφαλτο, που διαρκεί πάνω από πέντε χρόνια. Εδώ βάφουνε και μετά από λίγους μήνες, όπως συμβαίνει τώρα, δεν διακρίνονται». Ο κ. Albert Gioni, που μένει δεκαπέντε χρόνια στον Κάτω Σταλό, τονίζει: «Πέρα από το βάψιμο των γραμμών, πρέπει να βάλουν και φωτεινούς σηματοδότες». Από τη μεριά του ο κ. Χρήστος Συνανέφης, επιχειρηματίας στην Κάτω Αγία Μαρίνα, παρατηρεί πως: «Εδώ πέρα, εκτός του ότι δεν διακρίνονται οι γραμμές στερούμαστε και σωστών πεζοδρομίων σε ορισμένα τμήματα. Η απλή διαγράμμιση είναι η σωστή και πρέπει να γίνει το συντομότερο».
Παράλληλα, δεν είναι λίγοι αυτοί που υπογραμμίζουν πως προξενεί ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός ότι οι διαγραμμίσεις φθείρονται πολύ γρήγορα και γεννιούνται ερωτήματα σχετικά με τα χρώματα που χρησιμοποιούνται.
Μπαίνουν φανάρια
Σε λίγες ημέρες ξεκινάει η τοποθέτηση φαναριών σε πέντε σημεία της παλιάς εθνικής οδού. Τα σημεία αυτά είναι: η Παρηγοριά, η διασταύρωση που οδηγεί προς Γαλατά και Δαράτσο, το Καλαμάκι, ο Κάτω Σταλός (ταβέρνα ´Μαρία´) και η Αγία Μαρίνα (βενζινάδικο).