Παρασκευή, 10 Ιανουαρίου, 2025

Απομόνωσης συνέχεια?

Άγονος ήταν και ο δεύτερος διαγωνισμός που προκηρύχθηκε -αυτή τη φορά από το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας- για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Γαύδου με τη νότια Κρήτη, όπως γνωστοποίησε χθες, μιλώντας στα «Χ.Ν.», ο πρόεδρος του ακριτικού νησιού Στρατής Λαμπάκης.
«Δεν υπήρξε ενδιαφέρον, απ? ό,τι με ενημέρωσαν. Αυτό συνέβη γιατί ο διαγωνισμός ήταν χωρίς επιδότηση. Γίνεται πρώτα έτσι και αν είναι άγονος, τότε επαναλαμβάνεται με επιδότηση της γραμμής», σημείωσε ο κ. Λαμπάκης, διευκρινίζοντας, πάντως, ότι τα παραπάνω        -πλην της ενημέρωσης περί του άγονου διαγωνισμού- αποτελούν προσωπικές του εκτιμήσεις και όχι επίσημες ανακοινώσεις από το αρμόδιο Υπουργείο.
Ο ίδιος γνωστοποίησε ότι πιθανότατα το θέμα να συζητηθεί εκ νέου, την ερχόμενη Δευτέρα, στο Υπουργείο. «Με ενημέρωσαν ότι μου έχουν στείλει φαξ για μία συνάντηση, αλλά δεν γνωρίζω ακόμη τις λεπτομέρειες. Θα ξέρω περισσότερα αύριο» (σ.σ. σήμερα), τόνισε ο κ. Λαμπάκης.
Ο πρόεδρος της Κοινότητας Γαύδου έκανε λόγο για «χαμένο καλοκαίρι», τουριστικά, καθώς ο αριθμός των επισκεπτών στο νησί ήταν πολύ μικρότερος συγκριτικά με παλαιότερες καλοκαιρινές περιόδους, εξαιτίας του προβλήματος της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, που προέκυψε από την 1η Ιουλίου, εξαιτίας της εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 9818, με βάση την οποία τα πλοία της ΑΝΕΝΔΥΚ, «Σαμαριά» και «Δασκαλογιάννης», δεν μπορούσαν, πλέον, να μεταφέρουν πάνω από 12 επιβάτες έκαστο ανά δρομολόγιο.
Ζητούμενο ήταν και παραμένει η διενέργεια ενός «σωστού διαγωνισμού, για να βρεθεί ένα αξιόλογο πλοίο», υπογράμμισε ο κ. Λαμπάκης, αφήνοντας αιχμές, εμμέσως πλην σαφώς, για τα όσα προβλέπονταν στον διαγωνισμό που Υπουργείου που απέβη τελικά άγονος.
ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΓΙΑ
ΤΟΥΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΕΣ
Μεγάλη ταλαιπωρία περίμενε όσους αποφάσισαν να επισκεφθούν φέτος τη Γαύδο, ειδικά τον μήνα Αύγουστο, είτε με το πλοίο «Σοφία Π» (χωρητικότητας 92 ατόμων), είτε με το πλοίο «Ελαφόνησος» (χωρητικότητας 110 ατόμων).
Η κα Κωνσταντίνα Βαλμά, η οποία βρέθηκε στο νησί για αρκετές ημέρες περιέγραψε στα «Χ.Ν.» την εμπειρία της.
«Είχαμε κλείσει για Γαύδο δέκα μέρες νωρίτερα. Τηλεφωνούσαμε κάθε μέρα για να μάθουμε πότε θα ταξιδέψουμε, όμως μας έλεγαν άλλα δρομολόγια. Τελικά, όσοι πήγανε Παλιόχωρα για να πάρουν το καράβι και να πάνε στη Γαύδο μείνανε, στάνταρ, μία με δύο -και τρεις κάποιοι- μέρες στην Παλιόχωρα γιατί δεν χωρούσανε στο καραβάκι»!
Η κα Βαλμά σκόπευε να μείνει δεκαπέντε ημέρες στη Γαύδο. Τελικά, παρέμεινε είκοσι, «γιατί τις τελευταίες πέντε ημέρες είχε απαγορευτικό και το καραβάκι δεν μπορούσε να ταξιδέψει», μας είπε. Ως γνωστόν, τα δύο προαναφερόμενα πλοία παραμένουν δεμένα στα λιμάνια όταν φυσούν άνεμοι από έξι μποφόρ και πάνω.
Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός που προκήρυξε πριν από λίγες ημέρες το Υπουργείο, με καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση προσφορών την 20ή Αυγούστου, αφορούσε την αποκλειστική εξυπηρέτηση της ακτοπλοϊκής γραμμής Χώρα Σφακίων – Γαύδος, την περίοδο από 28 Αυγούστου 2010 μέχρι 31 Οκτωβρίου 2013.
Η σχετική προκήρυξη δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του Υπουργείου (www.yen.gr). Στην προκήρυξη αναφερόταν, μεταξύ άλλων, ότι το πλοίο ή τα πλοία της εταιρείας που θα επιλεγεί θα εκτελεί-ούν το δρομολόγιο Χώρα Σφακίων – Γαύδος και επιστροφή ως ακολούθως:
? τρία δρομολόγια την εβδομάδα για την περίοδο 28-8-2010 μέχρι 31-10- 2010.
? δύο δρομολόγια την εβδομάδα για την περίοδο 1-11-2010 μέχρι 31-10-2013.
Στην προκήρυξη σημειωνόταν, ακόμη, ότι θα επιλεγεί εταιρεία που θα διαθέτει ένα επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο ή δύο πλοία, ένα επιβατηγό κι ένα φορτηγό – οχηματαγωγό.
Για την πρώτη περίπτωση αναφερόταν ότι το επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο θα πρέπει να έχει μεταφορική ικανότητα τουλάχιστον σαράντα επιβατών χειμώνα και θέρους και ωφέλιμη επιφάνεια χώρου οχημάτων τουλάχιστον διακόσια πενήντα τ.μ. και τη δυνατότητα μεταφοράς τουλάχιστον ενός φορτηγού οχήματος.
Για τη δεύτερη περίπτωση αναφερόταν ότι το επιβατηγό πλοίο θα πρέπει να έχει μεταφορική ικανότητα τουλάχιστον σαράντα επιβατών χειμώνα και θέρους και το φορτηγό – οχηματαγωγό να έχει ωφέλιμη επιφάνεια χώρου οχημάτων τουλάχιστον διακόσια πενήντα τ.μ. και τη δυνατότητα μεταφοράς τουλάχιστον ενός φορτηγού οχήματος.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα