Αθήνα
Στα θρανία επιστρέφουν 1.350.000 μαθητές και 160.000 εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα, από την ερχόμενη Δευτέρα. Η υπουργός Παιδείας, έκανε λόγο για “Κασσάνδρες” στην πολιτική και στον συνδικαλιστικό χώρο των εκπαιδευτικών, αναφορικά με τα κενά στα δημόσια σχολεία. Η υπουργός, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης στη Βουλή για το νομοσχέδιο της Διά Βίου Μάθησης, ανέφερε ότι «οι “Κασσάνδρες” έκαναν προσθαφαιρέσεις και έβγαζαν το συμπέρασμα ότι θα λείπουν 20.000 εκπαιδευτικοί. Και θα ήταν έτσι η κατάσταση, αν αφήναμε τα πράγματα στον “αυτόματο πιλότο”. Οι κινήσεις του Υπουργείου ξεκίνησαν τον περασμένο Νοέμβριο με νομοθετικές ρυθμίσεις, με εξορθολογισμό στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών, δρομολογήθηκε η επιστροφή 5.000 εκπαιδευτικών αποσπασμένων, ενώ κάναμε διαρκείς ελέγχους για αποτροπή της εμφάνισης πλασματικών αριθμών μαθητών και εκπαιδευτικών». Η κ. Διαμαντοπούλου, μάλιστα, ανακοίνωσε ότι ως τα Χριστούγεννα θα λειτουργήσει και το νέο μέτρο της «κάρτας σχολείου», μέσω του οποίου θα φαίνεται πού και ποια είναι τα εκπαιδευτικά κενά, πόσοι εκπαιδευτικοί και ποιων ειδικοτήτων υπηρετούν σε κάθε σχολείο κ.λπ. Αναφερόμενη σ? ένα από τα σημεία τριβής με τους συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ, το θέμα της μετακίνησης καθηγητών σε ολοήμερα δημοτικά, η υπουργός είπε ότι «υπήρξαν κρούσματα ομάδων καθηγητών, που προσπάθησαν να εμποδίσουν το έργο της μετακίνησης των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια, αλλά δεν τα κατάφεραν».
ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΤΑ ΚΕΝΑ
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας φέτος διορίστηκαν 2.825 μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Επίσης, 6.337, έως στιγμής, αναπληρωτές, ενώ υπάρχουν πιστώσεις για την πρόσληψη επιπλέον περίπου 9.000 αναπληρωτών. Περίπου 5.000 εκπαιδευτικοί, που ήταν αποσπασμένοι και δεν βρίσκονταν στα σχολεία, επιστρέφουν και υπάρχει πλεονάζον προσωπικό 4.277 εκπαιδευτικοί, που θα καλύψουν ανάγκες στην πρωτοβάθμια ή σε ΙΕΚ ή και σε Γραφεία Εκπαίδευσης.
Δηλαδή, λίγες μέρες πριν την έναρξη των μαθημάτων υπάρχουν συνολικά 2.645 εκπαιδευτικά κενά, τα οποία το Υπουργείο μπορεί ανά πάσα στιγμή να καλύψει με αναπληρωτές.
Υπενθυμίζεται ότι πέρσι τον Νοέμβριο έλειπαν από τις τάξεις 8.000 εκπαιδευτικοί. Τον τελικό, ωστόσο, αριθμό των εκπαιδευτικών κενών δεν μπορεί να έχει το Υπουργείο Παιδείας πριν ανοίξουν τα σχολεία και διαπιστωθεί πόσοι εκπαιδευτικοί παρουσιάστηκαν, πόσοι παίρνουν εκπαιδευτικές ή αναρρωτικές άδειες κ.λπ.
Στα 800 ολοήμερα δημοτικά σχολεία, εξάλλου, θα διατεθούν περί τους 815 εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας ειδικοτήτων, όπως αγγλικής γλώσσας και φυσικής αγωγής. Η υπουργός, πάντως, τόνισε ότι σε περίπου δέκα ημέρες θα ανοίξει και νέα φάση συμπληρωματικών διορισμών αναπληρωτών.
Σημείωσε, δε, ιδιαίτερα ότι δεν υπάρχει τμήμα με 30 παιδιά και ότι, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Υπουργείου, οι μαθητές θα είναι λιγότεροι ανά τάξη. Σε ό,τι αφορά, όμως, στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (ΠΔΣ) ή όπως συνηθίζεται πλέον να αποκαλείται «δωρεάν φροντιστήριο μέσα στα σχολεία», θα συνεχίσει να εφαρμόζεται με τον ίδιο τρόπο, αλλά σε μικρά σχολεία και σ? εκείνα, που βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές. Στα υπόλοιπα σχολεία, όπου χρειάζεται, θα γίνεται μέσω Ιντερνετ. Η ενισχυτική, όμως, διδασκαλία παραμένει ως είχε. Ως γνωστόν, αφορούσε στο εσωτερικό φροντιστήριο σε σχολεία, κυρίως για γλωσσικές αδυναμίες των μαθητών κ.λπ.
Απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικές με τις κυρώσεις των εκπαιδευτικών για διάφορα παραπτώματα, η υπουργός Παιδείας δήλωσε «εξοργισμένη» από τις μικρές ποινές, που επιβάλλουν τα πειθαρχικά συμβούλια. Η ίδια, μάλιστα, αποκάλυψε ότι έχει παραπέμψει σε ανώτερο όργανο περισσότερες από 50 υποθέσεις.
Τέλος, η κ. Διαμαντοπούλου σημείωσε ότι ποσοστό 87% των βιβλίων θα βρίσκονται τη Δευτέρα, ημέρα έναρξης των μαθημάτων, στα σχολεία, τα δε υπόλοιπα θα είναι στα χέρια των μαθητών λίγες ημέρες μετά. Η μικρή αυτή καθυστέρηση, πάντως, οφείλεται στην απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων.
Ψηφίστηκε το ν/σ για τη διά βίου μάθηση
Ολοκληρώθηκε στο Β΄ Θερινό τμήμα της Βουλής η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου για την ανάπτυξη της διά βίου εκπαίδευσης.
Τόσο η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου όσο και η υφυπουργός, Εύη Χριστοφιλοπούλου, έκαναν λόγο για στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης που θα συμβάλει σημαντικά, όπως είπαν, στην ανάπτυξη της χώρας, ιδιαίτερα σε αυτή τη δύσκολη οικονομική κρίση που περνάει.
Από την πλευρά τους τα κόμματα της αντιπολίτευσης έδωσαν έμφαση στις αοριστίες, όπως είπαν, των χρονοδιαγραμμάτων για την υλοποίηση κρίσιμων ζητημάτων και την παραπομπή τους στην έκδοση μελλοντικών υπουργικών αποφάσεων.
Η κ. Διαμαντοπούλου χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ως ένα μοχλό ανάπτυξης στη λύση του μείζονος οικονομικού προβλήματος της χώρας και πρόσθεσε ότι είναι στη βάση της λογικής ότι πρέπει να υπάρχει ένα δημόσιο πλαίσιο που θα θέτει κανόνες και θα μπορεί να πιστοποιεί και να διαπιστεύει όλους τους ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς του εκπαιδευτικού τομέα.
Ακόμα, διαβεβαίωσε ότι καμία αλλαγή στο εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων στην εκπαίδευση δεν γίνεται, από τη δημιουργία του νέου Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων.
Αναφερόμενη στο θέμα των μετεγγραφών, η κ. Διαμαντοπούλου αναγνώρισε ότι το πρόβλημα αντιμετωπίζεται αποσπασματικά και με συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ωστόσο δεσμεύτηκε ότι θα δοθεί συνολική λύση με τον νέο νόμο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Απαντώντας στις επικρίσεις για το επίδομα στις οικογένειες των Ρομά στο τέλος της χρονικής περιόδου, η κ. Διαμαντοπούλου επανέλαβε ότι ήταν πρόταση όλων των κοινωνικών φορέων και της παιδαγωγικής κοινότητας καθώς μέριμνα όλων είναι να δοθεί κίνητρο και να παραμείνουν τα παιδιά τους στο σχολείο.
«Η 13η Σεπτεμβρίου θα αποδείξει ότι όταν έχεις σχέδιο και πρόγραμμα μπορείς και τη δυσκολότερη σχολική χρονιά να τη μετατρέψεις σε μια καλή χρονιά», τόνισε από την πλευρά της η κ. Χριστοφιλοπούλου, απαντώντας στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης για προβλήματα που εντείνονται στα σχολεία, με την έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού.