Σάββατο, 2 Νοεμβρίου, 2024

Παραμένει το αδιέξοδο

Παραμένει το αδιέξοδο στην αγορά λόγω των κινητοποιήσεων των μεταφορέων, καθώς άκαρπη απέβη και η χθεσινή συνάντηση μεταξύ των προέδρων των Ομοσπονδιών Ιδιοκτητών Φορτηγών και Βυτιοφόρων με παράγοντες της αγοράς στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο του Πειραιά.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Κώστα Μίχαλος, εμφανίστηκε έξαλλος στο χθεσινοβραδινό δελτίο του Mega, τονίζοντας ότι «υπάρχει νόμος και πρέπει να εφαρμοστεί», καθώς δεν πρέπει να ταλαιπωρούνται 1 εκατ. επιχειρηματίες και 10 εκατ. πολίτες.
Οπως δήλωσε ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, Βασίλης Κορκίδης, «κανείς από τους εκπροσώπους των μεταφορέων δεν ανέλαβε την ευθύνη να ληφθεί απόφαση για αναστολή των κινητοποιήσεων κατά μία εβδομάδα, όπως προτείνει ο εμπορικός κόσμος».
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων αναμενόταν να πραγματοποιήσουν σύσκεψη χθες βράδυ στα γραφεία τους στην οδό Πειραιώς, αλλά οι τελικές αποφάσεις για την πορεία των κινητοποιήσεων φαίνεται ότι θα ληφθούν σήμερα Τρίτη σε νέα σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί το απόγευμα.
Μεταφορέας  δάγκωσε Ταξίαρχο!
Στο Αυτόφωρο οδηγήθηκε ο 65χρονος μεταφορέας ο οποίος δάγκωσε στο χέρι Ταξίαρχο της Ελληνικής Αστυνομίας, χθες το μεσημέρι κατά τη διάρκεια επεισοδίων στο Κέντρο Λυμάτων, στη Μεταμόρφωση.
Τα επεισόδια σημειώθηκαν όταν ομάδα ιδιοκτητών φορτηγών απέκλεισαν την είσοδο του Κέντρου Λυμάτων και εμπόδιζαν τα βυτιοφόρα να αδειάσουν τα λύματα.
Στο σημείο μετέβησαν αστυνομικές δυνάμεις με επικεφαλής τον διευθυντή Αστυνομίας Βορειοανατολικής Αττικής, Ταξίαρχο Φώτη Ζουμπούλη και απώθησαν τους μεταφορείς με αποτέλεσμα να γίνει συμπλοκή.
Κατά τη διάρκεια του επεισοδίου ένας από τους μεταφορείς δάγκωσε στο χέρι τον ταξίαρχο στην προσπάθειά του να ξεφύγει αλλά δεν τα κατάφερε γι? αυτό και θα οδηγηθεί στη δικαιοσύνη μαζί με το γιο του ο οποίος επιχείρησε να τον απελευθερώσει.
Ο ταξίαρχος μετέβη στο νοσοκομείο όπου του παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες και φαρμακευτική αγωγή.
Ενταση επικράτησε και στον Πειραιά χθες βράδυ, όταν μεταφορείς προσπάθησαν να εμποδίσουν την είσοδο φορτηγών σε πλοία. Οι απεργοί, με καδρόνια στα χέρια, συγκρούστηκαν με δυνάμεις των ΜΑΤ και του Λιμενικού ενώ οι αστυνομικοί προχώρησαν σε ρίψη χημικών.
Πολιτική κόντρα
Οι συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των μεταφορέων προκαλούν και πολιτική διαμάχη.
Ο πρόεδρος της ΝΔ, Αντώνης Σαμαράς, απηύθυνε έκκληση στους μεταφορείς να αναστείλουν τις κινητοποιήσεις τους και παράλληλα κάλεσε την κυβέρνηση να δώσει μεγαλύτερη μεταβατική περίοδο, ώστε να εκτονωθεί η κρίση, καθώς όπως σημειώνει, το εμπόριο έχει φθάσει στα όριά του.
Ο κ. Σαμαράς μίλησε για «τη διαφορά ανάμεσα στη δική μας αντιπολιτευτική στάση, την υπεύθυνη και εκείνη του ΠΑΣΟΚ πριν ένα χρόνο».
«Οταν ο σημερινός πρωθυπουργός κατέβαινε στον Πειραιά και εμφανιζόταν ως ´θύμα´ των δακρυγόνων, που σήμερα, βέβαια, πέφτουν με δική του εντολή», πρόσθεσε.
Αντιδρώντας, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιώργος Πεταλωτής, καταλόγισε στη ΝΔ τακτική λαϊκισμού και υποκρισίας της «απέναντι στα σημαντικά ζητήματα του τόπου».
Η ΝΔ «αντί να έχει ξεκάθαρες θέσεις για τις κρίσιμες αποφάσεις της κυβέρνησης σε όλους τους τομείς, έστω και ως έμπρακτη μεταμέλεια για την καταστροφική της διακυβέρνηση, κινδυνολογεί και επιχειρεί, ευτυχώς μάταια, να υπονομεύσει τις μεγάλες αλλαγές που προωθούμε. Εκεί εξαντλείται και η παρέμβασή της», πρόσθεσε ο κ. Πεταλωτής.
Απαντώντας ο εκπρόσωπος της ΝΔ, Πάνος Παναγιωτόπουλος, σημείωσε: «Ο μεν πρόεδρος της ΝΔ, Αντώνης Σαμαράς παρεμβαίνει για να λυθούν τα προβλήματα, που τινάζουν στον αέρα την καθημερινότητα όλων μας, ενώ η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ κάνει ό,τι περνά από το χέρι της, για να διογκώνεται η αναταραχή, να διαλύεται ο κοινωνικός ιστός και η μία κοινωνική ομάδα να συγκρούεται με την άλλη».

Στο Ευρωδικαστήριο η Ελλάδα

Εν τω μεταξύ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσέφυγε χθες επισήμως στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων ζητώντας του να αναγνωρίσει ότι η Ελλάδα με την επιβολή περιορισμών στην έκδοση των αδειών κυκλοφορίας των οχημάτων δημοσίας χρήσεως και των ιδιωτικών βυτιοφόρων, παραβιάζει το άρθρο 49 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, το οποίο αφορά την ελευθερία εγκατάστασης των επιχειρήσεων.
Η Επιτροπή φρονεί ότι η εξάρτηση της χορήγησης νέων αδειών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ) από τις μη αντικειμενικά προσδιοριζόμενες “μεταφορικές ανάγκες της χώρας” περιορίζει την ελευθερία εγκατάστασης των οδικών εμπορευματικών μεταφορέων της ΕΕ στην Ελλάδα. Ειδικότερα, όπως σημειώνει η Επιτροπή, η υποχρέωση επιβολής καθορισμένων κομίστρων με ανώτατα και κατώτατα όρια αποθαρρύνει αφενός τις αλλοδαπές επιχειρήσεις από την πρόσβαση στην ελληνική αγορά οδικών εμπορευματικών μεταφορών και στην ελληνική αγορά εμπορίας πετρελαιοειδών και, αφετέρου, εμποδίζει τις ήδη εγκατεστημένες στην ελληνική επικράτεια επιχειρήσεις να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους.
Η Επιτροπή επισημαίνει επίσης ότι ο ν. 3054/2002 δίνει τη δυνατότητα στην ελληνική κυβέρνηση να ελέγχει τον αριθμό των κυκλοφορούντων βυτιοφόρων ιδιωτικής χρήσης και κατά συνέπεια αποσκοπεί όχι μόνο στη διατήρηση του κλειστού χαρακτήρα του επαγγέλματος των μεταφορέων πετρελαιοειδών αλλά και στη διατήρηση της δυναμικής κάθε εταιρείας που δραστηριοποιείται στη συγκεκριμένη αγορά.
Ωστόσο, η Επιτροπή τονίζει ότι «ο διοικητικός καθορισμός του αριθμού των βυτιοφόρων των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών δεν είναι αναγκαίος για την προσαρμογή των εν λόγω επιχειρήσεων στις συνθήκες της αγοράς ούτε δικαιολογείται από λόγους δημόσιας (οδικής) ασφάλειας και δημόσιας υγείας».
Τέλος, η Επιτροπή αναφέρει ότι ο καθορισμός από την Ελληνική Πολιτεία μόνο κατώτατων ορίων κομίστρου για τη μεταφορά υγρών καυσίμων με ΦΔΧ αυτοκίνητα δεν συμβιβάζεται με τους κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού και επομένως πρέπει άμεσα να καταργηθεί.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα