Αθήνα
Σκληραίνει τη στάση της η κυβέρνηση απέναντι στους μεταφορείς καθώς κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία με την οποία λαμβάνονται μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος από τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις και καθορίζονται κυρώσεις.
Την ίδια ώρα, τεράστια είναι η οικονομική ζημιά τόσο για τον εμπορικό κόσμο όσο και για τον κρατικό προϋπολογισμό.
Τρία σκέλη περιλαμβάνει η ρύθμιση με την οποία η κυβέρνηση αποφάσισε να ´εμπλουτίσει´ το νομικό της οπλοστάσιο για την αντιμετώπιση της παρεμπόδισης της κυκλοφορίας και της τροφοδοσίας της αγοράς, όπως ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής, ο οποίος τόνισε ότι «η πολιτεία δεν μπορεί να είναι ανοχύρωτη» και εκτίμησε ταυτόχρονα ότι «κλείνουμε το θέμα με τον καλύτερο και με οριστικό τρόπο».
Ειδικότερα, με τη ρύθμιση υπάρχει πλέον ποινικό αδίκημα για όσους, αν και είναι σε επίταξη, οι υπηρεσίες ή τα μέσα τους, δεν λειτουργούν με βάση το δημόσιο συμφέρον και θα προβλέπεται γι? αυτό φυλάκιση 3 ετών και σε περίπτωση υποτροπής, κάθειρξη 5 ετών. Ακόμη, ως παρεπόμενη ποινή μπορεί να αφαιρείται η άδεια της χρήσης του μεταφορικού μέσου.
Επιπλέον, εφόσον υπάρχει διαπιστωμένη έκτακτη ανάγκη μπορεί να ανατίθεται σε φορτηγά ΙΧ να εκτελούν λειτουργίες και επαγγελματική δραστηριότητα φορτηγών ΔΧ, «προκειμένου να καλυφθούν και οι ζωτικές ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας».
Όσον αφορά στο σκέλος για την αφαίρεση της άδειας, ο κ. Πεταλωτής διευκρίνισε ότι η ρύθμιση προβλέπει ότι εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της άσκησης ποινικής δίωξης ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μπορεί, με απόφασή του, να αφαιρεί την άδεια άσκησης επαγγέλματος ή δημόσιας χρήσης.
«Όχι απλώς δεν μιλάμε για καταστολή, αλλά το νομικό μας οπλοστάσιο θα το εμπλουτίζουμε για όσους δημιουργούν προβλήματα και παρεμποδίζουν την κυκλοφορία αγαθών και για όσους φοροδιαφεύγουν συστηματικά και μάλιστα σε μεγάλα επίπεδα», σημείωσε ο κ. Πεταλωτής και τόνισε ότι η κυβέρνηση δεν λύνει τα προβλήματα με ποινές αλλά με διαβούλευση.
Ο κ. Πεταλωτής υπογράμμισε ότι όλες οι πολιτικές δυνάμεις θα πρέπει να καταδικάσουν άμεσα αυτή τη λειτουργία αυτής της πολύ μικρής μερίδας ιδιοκτητών, που εμποδίζουν τους συναδέλφους τους να δουλέψουν και επισήμανε ότι «η κυβέρνηση λειτουργεί με ψυχραιμία, αποφασιστικότητα και ισορροπία και σημείωσε ότι έχει αποδείξει ότι δεν λογαριάζει το πολιτικό κόστος, όταν πρόκειται για το δημόσιο συμφέρον.
Κρούσματα βίας
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τόνισε ότι η μεγάλη πλειοψηφία των ιδιοκτητών φορτηγών έχουν αντιληφθεί τι γίνεται, θέλουν να δουλέψουν και εμποδίζονται με ξυλοδαρμούς, ακόμα και με πυροβολισμούς. Επ? αυτού, ανέφερε ότι ήδη από χθες, μετά από συνεννόηση με τον υπουργό Δικαιοσύνης Χ. Καστανίδη, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ι. Τέντες έχει δώσει την εντολή στους εισαγγελείς να σχηματιστούν δικογραφίες, όπου αποδεικνύεται ότι ασκείται βία σε ανθρώπους που θέλουν να δουλέψουν.
«Δίνεται μια εικόνα υπερβολής, σε επίπεδο εικόνας, για άδεια ράφια, ότι γίνονται επεισόδια, ενώ αυτά είναι μεμονωμένα και αντιμετωπίζονται ήδη», είπε ο κ. Πεταλωτής και πρόσθεσε ότι οι μεταφορείς έχουν δικαίωμα να κάνουν κινητοποιήσεις, όταν, όμως, είναι σε επίταξη πρέπει να δουλεύουν με βάση αυτή.
Στο μεταξύ, ένας ιδιοκτήτης φορτηγού συνελήφθη στα διόδια της Ελευσίνας για παρακώλυση συγκοινωνιών και αντίσταση κατά της Αρχής, ενώ άλλοι δύο συνελήφθησαν στην Ηλεία, για παρακώλυση συγκοινωνιών, κατά τη διάρκεια συγκέντρωσης των συλλόγων ιδιοκτητών φορτηγών Δ.Χ. Πύργου και Αμαλιάδας.
Όσον αφορά το περιστατικό με τους πυροβολισμούς, από την αστυνομία ανακοινώθηκε ότι οι τρύπες στα δύο φορτηγά -το μεσημέρι της Τρίτης στο 50ό χλμ. της ΕΟ Αθηνών – Λαμίας – προκλήθηκαν από φυσίγγια κυνηγετικού όπλου.
Από την ασφάλεια βορειοανατολικής Αττικής συνεχίζεται η έρευνα για τον εντοπισμό και τη σύλληψη των δραστών.
Προσφυγές
στη Δικαιοσύνη
Από την πλευρά του, ο επιχειρηματικός και εμπορικός κόσμος, που αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα, αφήνει να εννοηθεί ότι θα προσφύγει στη δικαιοσύνη κατά των μεταφορέων.
Κάθε μέρα στάσης εξαγωγών αντιστοιχεί σε απώλειες ως και 48 εκατ. ευρώ για την ελληνική οικονομία, περισσότερες από 200 εξαγωγικές επιχειρήσεις υπολειτουργούν, ενώ άλλες με ευπαθή προϊόντα βρίσκονται προ ολοκληρωτικής καταστροφής και περισσότερα από 6.000 κοντέινερ με εξαγώγιμα προϊόντα και με πρώτες ύλες έχουν ακινητοποιηθεί στα τελωνεία και τις πύλες εξόδου της χώρας.
Αυτά τα στοιχεία που γνωστοποίησαν οι εξαγωγείς περιγράφουν το βαθμό ασφυξίας στην αγορά γι αυτό και με κοινή τους επιστολή οι εξαγωγικοί φορείς της χώρας, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΠΣΕ), ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) και ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Κρήτης (ΣΕΚ) ζητούν την προσωπική παρέμβαση του Πρωθυπουργού, κ. Γεωργίου Παπανδρέου.
Μιλώντας στη ΝΕΤ χθες το πρωί, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης τόνισε: «Μας απογοητεύει και μας προβληματίζει η απόφαση. Ζητήσαμε μια εβδομάδα ανακωχή για να αδειάσουν τα λιμάνια από τα κοντέινερ και να πάνε εμπορεύματα στα νησιά. Το πρόβλημα φαίνεται πως είναι εσωτερικό συνδικαλιστικό των μεταφορέων και αποφασίσει μια επιτροπή αγώνα. Διάλεξαν έναν μοναχικό δρόμο».
Κανονικά η τροφοδοσία
από τις Διαμεταφορικές
Την ομόφωνη απόφασή τους για την έναρξη των μεταφορικών δραστηριοτήτων τους κοινοποίησαν οι Διαμεταφορικές Επιχειρήσεις με επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσής τους προς την Κεντρική Συντονιστική Επιτροπή των Συνεργαζόμενων Ομοσπονδιών του Κλάδου ΦΔΧ.
Στην επιστολή τους οι Διαμεταφορικές επιχειρήσεις επισημαίνουν πως τήρησαν τη συμφωνία τους για αναμονή μέχρι τη Γενική Συνέλευση των μεταφορέων και μετά την απόφαση για συνέχιση των κινητοποιήσεων, η υπομονή όλων έχει εξαντληθεί και το οικονομικό πρόβλημα στις επιχειρήσεις έχει πλέον σε μεγάλο βαθμό ενταθεί και είναι αποφασισμένοι να γυρίσουν στις δουλειές τους για να τροφοδοτήσουν ομαλά την αγορά.