Λήμνος
Βιβλία σε ψηφιακή μορφή, εμπλουτισμένα με διαδραστικό υλικό και πληθώρα διαδικτυακών υπηρεσιών για μαθητές και εκπαιδευτικούς, περιλαμβάνει το ´ψηφιακό σχολείο´, στόχος του οποίου είναι η ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η ψηφιακή διάσταση του νέου σχολείου, παρουσιάστηκε χθες από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στη Λήμνο, παρουσία του πρωθυπουργού. ´Πριν 12 μήνες όταν ξεκινήσαμε είχαμε θέσει στόχο το «ψηφιακό σχολείο» και σήμερα είναι πραγματικότητα, δεν είναι μια θεωρητική εξαγγελία για το αύριο, σήμερα μπορεί και λειτουργεί´, τόνισε ο Γιώργος Παπανδρέου μιλώντας στους μαθητές του νεόδμητου 1ου Επαγγελματικού – Γενικού Λυκείου Μούδρου στη Λήμνο.
Ο πρωθυπουργός, χαρακτήρισε «ιστορική» και «σημαντική» τη δουλειά που έχει γίνει για το ελληνικό σχολείο, συγχαίροντας τόσο την Αννα Διαμαντοπούλου όσο και τον εισηγητή του «ψηφιακού σχολείου», τον γενικό γραμματέα, Βασίλη Κουλαϊδή. Επιπλέον, συνεχάρη τους καθηγητές για το μεράκι τους και τους μαθητές για τη διάθεση για μάθηση την οποία είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει ότι επιδεικνύουν, όταν νωρίτερα είχε περιηγηθεί στα εργαστήρια τεχνολογίας που διαθέτει το σχολείο.
Ανέφερε, δε, ότι γνωρίζει πως πάρα πολλοί καθηγητές «πονάνε» το επάγγελμά τους, αλλά και ότι υπάρχει αίσθηση απαξίωσης από ορισμένους.
Μετά την παρουσίαση από τον κ. Κουλαϊδή, ο κ. Παπανδρέου έθεσε σειρά ερωτημάτων στους μαθητές σχετικά με τη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων στην καθημερινότητά τους. Σημείωσε ότι το «ηλεκτρονικό βιβλίο» μπορεί να είναι τρόπος για να γίνει ένα άλμα μπροστά και να πρωτοπορήσει η χώρα σε αυτό το επίπεδο.
Ακόμη, ο κ. Παπανδρέου τόνισε ότι το σχολείο με την εφαρμογή της ψηφιακής του διάστασης δεν θα είναι πλέον παθητική κατανάλωση γνώσης, αλλά οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να παράξουν γνώση και να τη μοιραστούν ηλεκτρονικά με μαθητές άλλων σχολείων ακόμα και με τη μορφή οπτικοακουστικού υλικού.
ΠΟΛΛΑΠΛΑ ΟΦΕΛΗ
Ο κ. Παπανδρέου επισήμανε ότι θα υπάρχει ακόμα και περιβαλλοντικό όφελος με τη μείωση των βιβλίων, τα οποία κάποια στιγμή, όπως είπε, ενδεχομένως να απαρτίζουν μια βιβλιοθήκη στα σχολεία, από όπου θα μπορούν οι μαθητές να δανείζονται. Το κόστος και στο περιβάλλον με τα δέντρα που κόβουμε μπορεί να μειωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό, όπως είπε.
Ανέφερε ότι επόμενο στάδιο θα είναι και η προσομοίωση των εξετάσεων με τη χρήση υπολογιστή ώστε οι μαθητές να προετοιμάζονται και να αυτο-αξιολογούνται εν όψει των γενικών εξετάσεων, αλλά και κατά τη διάρκεια ολόκληρης της χρονιάς.
Εκτίμησε, ακόμη, ότι το «ψηφιακό σχολείο» θα βοηθήσει και στην επιλογή των επαγγελμάτων, καθώς θα μπορούν οι μαθητές να επιλέξουν προσανατολισμό έχοντας λάβει υπόψη περισσότερα δεδομένα.
Ο κ. Παπανδρέου έδειξε στους μαθητές το ηλεκτρονικό βιβλίο που ο ίδιος διαθέτει και τους ρώτησε ποιο είναι το πιο μεγάλο θέμα των τελευταίων μηνών.
Εκείνοι απάντησαν ότι πρόκειται για την οικονομική κρίση και ο πρωθυπουργός τους ανταπάντησε ότι για το συγκεκριμένο θέμα, πέρα από τους συμβούλους και τους υπουργούς , κατέφυγε και στην αναζήτηση των απόψεων των μεγαλύτερων οικονομικών αναλυτών, «κατεβάζοντας» από το Διαδίκτυο τις θέσεις τους, τις οποίες στη συνέχεια αποθήκευσε στο ηλεκτρονικό του βιβλίο. Το τελευταίο βιβλίο που «κατέβασε», όπως είπε, ήταν το «Μετά το σοκ, η νέα οικονομία», του πρώην υπουργού Εργασίας στην κυβέρνηση Κλίντον, του κ. Ράις.
Οι 5 βασικοί άξονες του ´ψηφιακού σχολείου´
Το ´ψηφιακό σχολείο´ υλοποιείται με σειρά δράσεων που οργανώνονται σε πέντε βασικούς άξονες:
1. Ενι?σχυση των υποδομω?ν δικτυ?ου και του ηλεκτρονικου? εξοπλισμου? των σχολει?ων με στο?χο τη δημιουργι?α της ψηφιακη?ς τα?ξης. Η ψηφιακη? τα?ξη ε?χει γρη?γορη συ?νδεση με το διαδι?κτυο, ει?ναι εξοπλισμε?νη με διαδραστικά συστη?ματα διδασκαλι?ας (π.χ. διαδραστικοι? πι?νακες), ενω? ο εκπαιδευτικο?ς και οι μαθητε?ς αλληλεπιδρου?ν με δυναμικο? τρο?πο με τη χρη?ση ο?λων των συ?γχρονων εργαλει?ων των ΤΠΕ.
2. Πλου?σιο, διαδραστικο? και αντιστοιχημε?νο με τα προγρα?μματα σπουδω?ν ψηφιακο? εκπαιδευτικο? περιεχο?μενο (e-books) για ο?λες τις τα?ξεις και τα μαθη?ματα.
3. Επιμο?ρφωση των εκπαιδευτικω?ν στην εκπαιδευτικη? αξιοποι?ηση των νε?ων τεχνολογιω?ν.
4. Ολοκληρωμε?νο συ?στημα ηλεκτρονικη?ς διοι?κησης της εκπαι?δευσης και διαχει?ρισης εκπαιδευτικω?ν δεδομε?νων.
5. Οριζο?ντιες υποστηρικτικε?ς δρα?σεις.
Η διαδικασία υλοποίησης του προγράμματος για το ´ψηφιακό σχολείο´ θα έχει ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2012. Μεταξύ άλλων θα ενισχυθούν οι υποδομές του δικτύου και του ηλεκτρονικού εξοπλισμού των σχολείων με στόχο τη δημιουργία της ψηφιακής τάξης. Η ψηφιακή τάξη θα έχει γρήγορη σύνδεση με το διαδίκτυο και θα είναι εξοπλισμένη με διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας όπως οι διαδραστικοί πίνακες. Τα βιβλία θα είναι σε ψηφιακή μορφή και εμπλουτισμένα με πρόσθετο διαδραστικό υλικό.
Την ίδια ώρα, βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία για την επιμόρφωση 103.000 εκπαιδευτικών.