Μέχρι και 600 ευρώ τον μήνα μπορεί να κοστίσει σε μια οικογένεια με δύο παιδιά -σε Γυμνάσιο και Λύκειο- η μη πραγματοποίηση φέτος της Ενισχυτικής Διδασκαλίας και της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης σε Γυμνάσια και Λύκεια αντίστοιχα!
Το ζήτημα απασχολεί πάρα πολλές οικογένειες, οι οποίες είχαν αποφύγει τα φροντιστηριακά μαθήματα και τώρα είναι υποχρεωμένες να πληρώσουν.
´Για την Πρόσθετη αναμένουμε τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας. Για τη δε Ενισχυτική έχουμε δώσει οδηγίες, όπου υπάρχουν περισσευούμενοι καθηγητές, τα μαθήματα να ξεκινήσουν άμεσα´, δηλώνει ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων κ. Γιάννης Κανδαράκης. Κάποιοι περισσευούμενοι καθηγητές, σε ό,τι αφορά τα ωράρια, υπάρχουν στην περιφέρεια και κυρίως σε Παλιόχωρα, Σφακιά, Κάντανο. Στα υπόλοιπα επαρχιακά σχολεία οι δυνατότητες για διάθεση καθηγητών για Ενισχυτική Διδασκαλία είναι λιγότερες, όπως στις Βουκολιές και στον Βάμο. ´Αυτό που ξέρουμε είναι ότι έχει εγκριθεί ένα κονδύλι για ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς και περιμένουμε να δούμε πώς θα γίνει η αξιοποίησή του. Πάρα πολλοί γονείς προσδοκούν το ξεκίνημα αυτής της διαδικασίας, αυτού του μέτρου. Πιστεύω ότι σύντομα θα βρεθεί μια λύση´, κατέληξε ο κ. Κανδαράκης.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
´Τα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα, που δεν μπορούσαν να αντέξουν το κόστος του φροντιστηρίου και των ιδιαίτερων μαθημάτων, κατέφευγαν στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (ΠΔΣ) και στην Ενισχυτική Διδασκαλία. Μπορεί να αργούσε να ξεκινήσει, μπορεί να είχε πολλές αδυναμίες αλλά ήταν μια βοήθεια για τα παιδιά των φτωχότερων τάξεων´, τονίζει ο Γιάννης Κυριακάκης, μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ και καθηγητής σε Νέα Κυδωνία και Κολυμπάρι. Ο ίδιος τονίζει πως ´σήμερα που συρρικνώνεται το οικογενειακό εισόδημα, που σε κάθε σχεδόν σπίτι υπάρχει ένας άνεργος, που οι ανατιμήσεις γίνονται ανυπόφορες, σήμερα βρήκε το Υπουργείο Παιδείας να καταργήσει την ΠΔΣ. Την ίδια στιγμή έδωσε μάχη σε όλη τη χώρα να δημιουργηθούν τμήματα με 30 μαθητές αντί 25 που γινόταν μέχρι τώρα. «Πρώτα ο μαθητής», ο στοιβαγμένος σε τριαντάρι τμήμα και χωρίς το αποκούμπι της ΠΔΣ. Το πρόγραμμα, δήλωσε η υπουργός, θα λειτουργήσει σε απομακρυσμένες περιοχές και σε μικρά σχολεία. Πότε άραγε; Είμαστε ήδη στα μέσα Οκτώβρη. Γιατί μόνο εκεί; Μήπως στην υπόλοιπη χώρα οι μαθητές θα βρουν εύκολα φροντιστήριο να πάνε, άρα δεν υπάρχει θέμα;
Ανάξιος σχολιασμού είναι ο υπουργικός ισχυρισμός ότι θα συνεχιστεί η ΠΔΣ μέσω Ίντερνετ. Προσβλητικό για τους καθηγητές που υποβιβάζονται στο επίπεδο ενός υπολογιστή. Αυτό δείχνει βαθιά άγνοια για το πώς λειτουργεί το σχολείο. Είναι σαν να λέμε ότι ο κάβουρας θα κάνει τη δουλειά του υδραυλικού ή το κατσαβίδι τη δουλειά του ηλεκτρολόγου. Ούτε τα κομπιούτερ ούτε οι διαδραστικοί πίνακες θα μπορέσουν ποτέ να υποκαταστήσουν τον ανθρώπινο παράγοντα στην εκπαίδευση. Καλά και άγια ως επικουρικά μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά τίποτα περισσότερο´. Ο εκπαιδευτικός καταλήγει σημειώνοντας πως ´στην ΠΔΣ δούλευαν για πολύ καιρό απλήρωτοι και οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, που τώρα χάνουν και τη μικρή αυτή ευκαιρία απασχόλησης. Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να μένουν πλέον απαθείς. Πρέπει να διεκδικήσουν το δικαίωμα στη μόρφωση. Γιατί μια κοινωνία που θυσιάζει τη μόρφωση και το μέλλον των παιδιών της για να ξεπληρώσει τους τραπεζίτες, σίγουρα κάποιο λάθος κάνει´.
ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ
´Οσοι εκπαιδευτικοί δούλεψαν στην Ενισχυτική ή την Πρόσθετη ήμασταν υποχρεωμένοι να πηγαίνουμε από τη μια μεριά του Νομού στην άλλη. Τη μια μέρα στα Σφακιά, την άλλη στον Βάμο, την άλλη στο Ακρωτήρι. Δουλεύαμε για τις βενζίνες´, επισημαίνει ο φυσικός Αντώνης Σπανουδάκης, που για χρόνια εργαζόταν στο πρόγραμμα Ενισχυτικής και Πρόσθετης Διδασκαλίας. ´Στην αρχή όλοι πιστέψαμε ότι θα ενισχύσει το δημόσιο σχολείο και τη δημόσια εκπαίδευση. Εκ των πραγμάτων φάνηκε ότι ο θεσμός δεν είχε στηθεί καλά καθώς υπήρχαν προβλήματα στην οργάνωσή του, δεν υπήρχε αξιοκρατικός τρόπος πρόσληψης και επικρατούσε ένα μπάχαλο. Πληρωνόμασταν με την ώρα, δεν παίρναμε οδοιπορικά, τα καθαρά ήταν γύρω στα 9 – 10 ευρώ, τα ένσημα δεν επαρκούσαν για να μπεις σε ταμείο ανεργίας. Όλα αυτά με εξαίρεση τον τελευταίο χρόνο που η πρόσληψη λειτούργησε πιο αξιοκρατικά καθώς πήραν το προσωπικό από πίνακες´, αναφέρει. ´Τόσο η Πρόσθετη όσο και η Ενισχυτική ήταν επιτυχημένη ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές που δεν υπάρχουν φροντιστήρια αλλά και στο κέντρο καθώς πολλές οικογένειες δεν έχουν τα χρήματα για να πληρώσουν. Αυτό που απαιτείται είναι προσλήψεις μόνιμων καθηγητών για αυτές τις δραστηριότητες, στα πρότυπα των ολοήμερων της Πρωτοβάθμιας προκειμένου να αφιερώσουν όλο τους τον χρόνο για την Ενισχυτική και να προχωρήσει σταθερά από την αρχή του έτους και όχι να ξεκινάμε τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο´, καταλήγει ο κ. Σπανουδάκης. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ωρομίσθιοι στα Χανιά δεν έχουν πληρωθεί ακόμα για την περυσινή χρονιά εξαιτίας γραφειοκρατικών προβλημάτων!
ΓΟΝΕΙΣ
´Δυσάρεστη κατάσταση
για τις οικογένειες´
Ανήσυχοι είναι οι γονείς και στα Χανιά καθώς οι περικοπές σε Ενισχυτική και Πρόσθετη τους έχει φέρει σε δεινή οικονομική θέση. Το θέμα συζητήθηκε σε χθεσινοβραδινή συνάντηση της Ενωσης Γονέων Δήμου Χανίων. ´Κακά τα ψέματα περνάμε μια έντονη οικονομική κρίση και είναι κάτι που μας επιβαρύνει όλους τους εργαζομένους. Κόβουμε το μέλλον των παιδιών κόβοντας τα κονδύλια. Πρέπει οπωσδήποτε να προχωρήσουν Ενισχυτική και Πρόσθετη γιατί κυριολεκτικά εξαφανίζουν τα όνειρα των παιδιών. Με την παιδεία δεν παίζουμε´, τονίζει η κα Κορομηλά, γραμματέας της Ένωσης. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στην ανοιχτή επιστολή των γονέων στους υποψηφίους να πάρουν θέση για θέματα παιδείας κανένας υποψήφιος δεν ανταποκρίθηκε, ενώ η Ένωση προγραμματίζει την οργάνωση συζήτησης όπου οι υποψήφιοι δήμαρχοι και περιφερειάρχες θα κληθούν να δώσουν συγκεκριμένες απαντήσεις. Αναφορικά με τις εξαγγελίες για το ψηφιακό σχολείο η κα Κορομηλά εκφράζει τη δυσπιστία της τη στιγμή μάλιστα που πολλές σχολικές μονάδες με τη μείωση της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών είναι αμφίβολο κατά πόσο θα μπορούν να προμηθευτούν το αναγκαίο πετρέλαιο.