Πέμπτη, 16 Ιανουαρίου, 2025

Στην Κίσαμο το πρώτο ζητούμενο είναι η διαπλάτυνση της κεντρικής λεωφόρου

Κύριε διευθυντά,
η κυκλοφοριακή δυσλειτουργία στην πόλη της Κισάμου είναι μεγάλη και αυξανόμενη χρόνο με το χρόνο. Ο νέος Καλλικρατικός δήμαρχος με το Δημοτικό Συμβούλιο πρέπει να αποφασίσουν την εκτέλεση της διαπλάτυνσης και να αναθέσουν τη μελέτη αυτής. Στη λεωφόρο της Κισάμου, μεταξύ των απέναντι οικοδομικών γραμμών, έχουμε ένα διαθέσιμο πλάτος 19,20 m. ? 9,00 μέτρα το κυρίως οδόστρωμα, 2,20 τα υπάρχοντα πεζοδρόμια και 8,00 m (4+4 m) οι ζώνες αυτοχρήσης = 19,20 m.
Προσεγγίζοντας το θέμα με την κοινή λογική και εμπειρικούς υπολογισμούς, κατανέμω τα 19,20 m διαθέσιμου πλάτους, ως εξής: πεζοδρόμια 3,20 m, αμέσως μετά και στο ίδιο επίπεδο ζώνες γραμμικού παρκαρίσματος 2,10 m και ζώνες διερχομένων οχημάτων 3,60 m και 1,40 m για διαχωριστικό διάζωμα στη μέση με πρασιά, στύλους, δέντρα ή σκέτο διάδρομο πεζών.
Δηλαδή, έχουμε κατανομές (3,20 + 3,20) + (2,10 + 2,10) + (3,60 + 3,60) + 1,40 = 19,20 m.
Στο παρακάτω σχεδιάγραμμα απεικονίζω μια διασταύρωση π.χ. ερχόμενοι απ? το Λουσακιανό δρόμο και φθάνοντας μπροστά στη λεωφόρο.
Κάνουμε υποχρεωτική στάση ελέγχου στο ρεύμα προς Χανιά και ανάλογα στρίβουμε αμέσως δεξιά ή προχωρούμε μπροστά μέχρι το κενό του διαζώματος και του περισσεύματος των ζωνών των διερχομένων 3,60 + 3,60 m.
Από αυτήν τη θέση αναμονής και ελέγχου των κινουμένων οχημάτων στο ρεύμα προς το λιμάνι, ανάλογα προχωρούμε ευθεία μπροστά την οδό Βαρδαντώνη ή στρίβουμε αριστερά προς τα Μεσόγεια.
Ο σχεδιασμός που προτείνω, δημιουργεί μόνο θετικές κυκλοφοριακές συνθήκες πεζών και αυτοκινήτων. Τώρα έχουμε έναν δρόμο με αμφίδρομη κίνηση, ενώ με την ιδέα μου, θα έχουμε δύο αντίθετους μονόδρομους, με ενδιάμεση διαχωριστική ζώνη πλάτους 1,40 m.
Έτσι, αποτρέπεται το μποτιλιάρισμα, ελαχιστοποιούνται οι αναμονές στις διασταυρώσεις, απλοποιείται το εγκάρσιο πέρασμα των πεζών και εξασφαλίζεται μεγάλη ασφάλεια όλων των κινουμένων αυτοκινήτων και ανθρώπων.
Η ψηφισθείσα ομόφωνα από το Δ.Σ. παράκαμψη με κόμβο στον κακοπέρατο ποταμό και διέλευση πίσω από το βενζινάδικο, τρύπημα του λόφου του Παρθενώνα, τα Ριζά της Κουνουπίτσας και του Πύργου μέχρι τη Λίμνη, είναι απραγματοποίητο έργο, διότι είναι δυσανάλογο το κόστος με το όφελος.
Ακόμα, απομονώνει την Κωμόπολη της Κισάμου και της στερεί επισκέπτες. Μια ήπια παράκαμψη, γιατί είναι καλό να υπάρχει, είναι η επέκταση του περιφερειακού του σχεδίου πόλης με τρύπημα του Παρθενώνα και διέλευση πάνω από την υπάρχουσα γέφυρα του Καμαριανού ποταμού.
Δημήτρης Βερυκάκης


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα