Η ΖΩΗ μας αλλάζει ραγδαία: Mαγαζιά κλείνουν , οι μισθοί ελαττώνονται δραματικά, η ακρίβεια παραμένει στα ύψη, η κατανάλωση λιγοστεύει, τα ψώνια γίνονται μόνο με λίστα. Σύμφωνα με έρευνα ένα 95% των Ελλήνων χρησιμοποιούν πια ´λίστα ψωνίων´? Oσοι υπολογίζουμε και το τελευταίο ευρώ που κερδίζουμε, θέτουμε ´όριο´ ψωνίων και τιμών, όταν πάμε στην αγορά? Φυσικά, σταματήσαμε από καιρό να αγοράζουμε ´περιττά πράγματα?. Eχει αλλάξει η ´λίστα´ του τι είναι ´αναγκαίο´ και τι απολύτως αναγκαίο. Τα σούπερ μάρκετ έγιναν πιο επισκέψιμα, παρόλο ότι οι τιμές τους δεν είναι ό,τι καλύτερο εύχεσαι. Απλά βρίσκεις εκεί μαζεμένα όλα τα αντικείμενα της λίστας σου.
ΚΑΠΟΤΕ, που δεν σκεφτόσουν πόσα ευρώ είχες στην τσέπη σου, η τακτική να ψωνίζεις οτιδήποτε ήταν μια συνήθεια. Eμπαινες στο σουπερ μάρκετ -ή σε κάποιο άλλο μαγαζί- χωρίς λίστα! Και συνέβαινε, το μεγαλύτερο μέρος αυτών που ψώνιζες να είναι πράγματα μη αναγκαία. Hταν τότε που κυριαρχούσε ως ψυχολογία στον καταναλωτή η ´παρορμητική´ αγορά περιττών πραγμάτων που? πιθανόν να τα χρειαζόσουν αργότερα! Μετρούσε η συσσώρευση! Ή, για τις γυναίκες ίσχυε ´ψώνια για τα ψώνια´: Eπρόκειτο για μια στάση ζωής -αμερικανόφερτη- που βασιζόταν στην ψυχολογία του shοpping therapy! Σήμερα ένας στους τέσσερις Eλληνες δηλώνει πως δεν του περισσεύει εισόδημα για περιττές αγορές και φυσικά οι Ελληνίδες επιλέγουν άλλους τρόπους ´θεραπείας´ των προβλημάτων τους. Λιγότερο δαπανηρούς?
Στ.Γ.Κ., stcloris@yahoo.gr