Δευτέρα, 22 Ιουλίου, 2024

?Προσωρινά η άσφαλτος στο λιμάνι?

Προσωρινά τοποθετήθηκε ασφαλτοτάπητας σε τμήμα του παλιού λιμανιού, επισημαίνει σε απάντησή του ο προϊστάμενος της 28ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, Μιχάλης Ανδριανάκης.
Συγκεκριμένα, σε επιστολή του προς τα ´Χανιώτικα νέα´, ο κ. Ανδριανάκης αναφέρει:
´Απαντώντας σε επιστολή του εκπαιδευτικού κ. Αντώνη Αθανασάκη με τίτλο «Στο λιμάνι», που αφορά στην ασφαλτόστρωση μέρους του παραλιακού δρόμου στο λιμάνι και την τοποθέτηση υποσταθμού της ΔΕΗ σε σημείο της παλιάς σας γνωρίζουμε τα εξής:
Όσον αφορά στο πρώτο θέμα, το τμήμα αυτό του παραλιακού δρόμου, κατά το μεγαλύτερο μέρος αποτελεί σύγχρονη επέμβαση (αρχικά δεν υπήρχε δρόμος μπροστά από το φρούριο του Φιρκά) για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας στο λιμάνι. Στο τμήμα αυτό δεν υπήρχαν ποτέ πλάκες αλλά τσιμέντο και άσφαλτος. Στον σχεδιασμό της Δημοτικής Αρχής, με τον οποίο έχει συμφωνήσει η 28η ΕΒΑ είναι η συνέχιση της πλακόστρωσης σε όλη την έκταση της οδού Κουντουριώτη, αν και για λόγους καθαρά διεθνών αρχών διάκρισης των σύγχρονων επεμβάσεων από τις αρχικές σε ένα μνημείο, θα μπορούσε να παραμείνει μονίμως η άσφαλτος. Συζητείται μάλιστα το θέμα της ταπείνωσης του δρόμου στη θέση του Φιρκά, ώστε να αναδειχτεί κατά το δυνατό, το αρχικό ύψος του φρουρίου. Η μέχρι πρότινος κατάσταση της ασφάλτου δεν ήταν καλή ούτε και η εικόνα της περιοχής, με κίνδυνο και για τους περαστικούς. Δεδομένου ότι για την εφαρμογή της οριστικής μελέτης απαιτούνται σοβαρές δαπάνες, για τις οποίες υπάρχει κάποια πρόβλεψη -όχι όμως άμεση- αντιμετωπίστηκε προσωρινά το θέμα από τη Δημοτική Αρχή με τη σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας. Πιστεύουμε ότι η σημερινή, προσωρινή εικόνα της περιοχής βελτιώθηκε και η επικινδυνότητα του δρόμου απομακρύνθηκε.
Όσον αφορά στην τοποθέτηση υποσταθμού της ΔΕΗ σε ελεύθερο χώρο της οδού Πόρτου, υπάρχει ένα μεγάλο γενικότερο πρόβλημα με τη σωστή ηλεκτροδότηση της παλιάς πόλης, που συνδέεται αφενός με την εξυπηρέτηση των κατοίκων, αφετέρου με την απομάκρυνση αντιαισθητικών εναέριων στοιχείων. Επομένως είναι αναγκαία η τοποθέτηση των συγκεκριμένων υποσταθμών, που αποτελούν τη μικρότερη δυνατή όχληση. Η συγκεκριμένη θέση, σε απομονωμένο σημείο του αναχώματος και όχι πάνω στους επιπρομαχώνες των ενετικών τειχών, όπως υποστηρίζει ο κ. Αθανασάκης, είναι η καταλληλότερη με τη μικρότερη αισθητική βλάβη στο μνημείο. Για τον λόγο αυτό εγκρίθηκε από πλευράς Αρχαιολογικού Νόμου και η τοποθέτηση από τη ΔΕΗ του υποσταθμού με όρους.
Στο αμέσως επόμενο διάστημα εξάλλου θα αρχίσουν τα έργα β? φάσης ανάδειξης του δυτικού μετώπου των ενετικών οχυρώσεων, που έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και από το ΥΠΠΟΤ (από τον προμαχώνα San Salvatore μέχρι προμαχώνα Lando και η τάφρος μέχρι την οδό Σκαλίδη) και από τον Δήμο Χανίων (ανάχωμα οχυρώσεων, «Ρωσικός στρατώνας, γέφυρα οδού Μελετίου Πηγά), που συνεργάζονται στενά στον τομέα της παλιάς πόλης με ορατά αποτελέσματα. Οπωσδήποτε πολλά θέματα είναι ανοικτά, πολλά όμως έχουν μπει σε καλό δρόμο. Πιστεύουμε ότι η συνεργασία αυτή θα συνεχιστεί και με τη νέα Δημοτική Αρχή, αλλά και όλες τις παρατάξεις, που απαρτίζουν το Δημοτικό Συμβούλιο, προκειμένου τα θέματα της παλιάς πόλης να αντιμετωπίζονται ομόφωνα, χωρίς τον φόβο του πολιτικού κόστους και με τις κατευθύνσεις, που θα μας επιτρέψουν να συζητούμε σοβαρά για την ένταξη της πόλης στον κατάλογο των μνημείων της Παγκόσμιας κληρονομιάς. Στην κατεύθυνση αυτή καλό θα ήταν να μην εμπλέκονται τα θέματα ουσίας, που αφορούν στον Πολιτισμό, με άλλα.
Μιχάλης Γ. Ανδριανάκης,                                                  διευθυντής της 28ης ΕΒΑ´.   


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα