(2010 ΕΓΧ 99?)
Περιπέτεια δράσης
Σκην.: Τόνι Σκοτ Μουσ.: Χάρι Γκρέγκσον Ουίλιαμς Ηθ.: Ντένζελ Ουάσινγκτον, Κρις Πάιν, Ροζάριο Ντόσον
Ενα ακυβέρνητο τρένο, με φορτωμένες στις αποθήκες του τοξικές ουσίες, τρέχει με πορεία θανάτου? Ένας βετεράνος μηχανικός κι ένας νεαρός προϊστάμενος αμαξοστοιχίας συνεργάζονται, προκειμένου να σταματήσουν την ξέφρενη πορεία του. Οι δυο άντρες, επιχειρούν τα πάντα για να αποτρέψουν τον εκτροχιασμό του, που μπορεί να προκαλέσει τη διαρροή των τοξικών στην πόλη, με αποτέλεσμα τον αποδεκατισμό των κατοίκων της? Άλλη μια απόδειξη του απαράμιλλου ταλέντου του Τ. Σκοτ, σε μια νέα μίξη καταιγιστικής δράσης, πλαστικών χαρακτήρων και εύπλαστων συναισθημάτων. Δηλαδή -κι αν θέλουμε να ακριβολογούμε- για μια νέα απόδραση από τον ρεαλιστικό κόσμο, σε αυτόν των άσημων προσώπων που, σε μόλις λίγες ώρες, είναι δυνατόν να στεφθούν με τις δάφνες των ηρώων. Πρόκειται για μια ταινία που ξεκινά από τα 80 χιλιόμετρα την ώρα για να καταλήξει στα 240, ταχύτητα, στην οποία αν συνυπολογίσεις τις δυσκολίες της απεικόνισης του σκηνικού χώρου και τις περιορισμένες κινήσεις της κάμερας, καταδεικνύουν το συνολικό πρότζεκτ σε νοητικά αλλά και σωματικά, δύσκολη υπόθεση. Και δεν είναι μόνον οι πρακτικές δυσκολίες που δημιουργούνται στη σκηνοθεσία. Είναι και το επιπρόσθετο βάρος των δημιουργών, που πάνω σε ένα όχημα που ξεχύνεται στις ράγες με ξέφρενη ταχύτητα ή ανάμεσα στις επικίνδυνες σκηνές που κόβουν την ανάσα, να καταφέρουν να κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών. Σε μια ταινία που στο μεγαλύτερο μέρος της, διατηρείται όμηρος ενός σκηνικού χώρου μόλις 2Χ3 μέτρα -και συγκεκριμένα στο χώρο του βαγονιού 1206- δε λέω, η πρόκληση για το δημιουργικό τιμ και ιδιαίτερα για τον Τ. Σκοτ είναι μεγάλη. Μεγάλη, επίσης, είναι και η απόφαση του μετρ των περιπετειών, ώστε να ελαχιστοποιήσει τη χρήση των ειδικών εφέ, προτιμώντας από επιλογή, την αληθινή δράση και τις ικανότητες μερικών από τους πλέον ευρηματικούς κασκαντέρ. Με πρωταγωνιστή τον βραβευμένο με όσκαρ Ντ. Ουάσινγκτον, στην 5η τους συνεργασία ?«Crimson Tide», «Διά Πυρός και Σιδήρου», «D?j? vu» και «Επίθεση στον Συρμό»- ο Τ. Σκοτ φιλοδοξεί να παρουσιάσει την απόλυτη περιπέτεια της χρονιάς. Ασφαλώς, όμως, εσείς είστε ο τελικός κριτής?