Αθήνα
Οι εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική και ερευνητική δραστηριότητα της χώρας μπορούν πλέον να συμβάλουν στον σχεδιασμό των σχετικών πολιτικών, καταθέτοντας ηλεκτρονικά τις προτάσεις τους στην Ομάδα “Παιδεία, Έρευνα, Καινοτομία” του Φόρουμ “Ψηφιακή Ελλάδα 2020”, με στόχο την αξιοποίηση των ψηφιακών υποδομών και εφαρμογών στην εκπαίδευση, την έρευνα και την καινοτομία.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εγγραφούν στην Ομάδα(http://www.digitalgreece2020.gr/groups/kainotomia-ereyna) και να καταθέτουν απόψεις, προβληματισμούς και προτάσεις σχετικά με νέες πολιτικές που θα μπορούσαν να ενθαρρύνουν μαθητές, φοιτητές και επιστήμονες να παράγουν ιδέες, εργαλεία, εφαρμογές και περιεχόμενο προς όφελος της κοινωνίας και της ανάπτυξης.
Οι συντονιστές και τεχνικοί υπεύθυνοι της Ομάδας (δρ Ευάγγελος Χρήστου-Πανεπιστήμιο Αιγαίου, δρ Παναγιώτης Σταθόπουλος-Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, δρ Αγγελική Πραγιάτη-Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων) θα αξιοποιούν τις παρεμβάσεις και θα αναρτούν τα αποτελέσματα στo Φόρουμ “Ψηφιακή Ελλάδα 2020”.
Τα πρώτα θέματα της διαβούλευσης, σύμφωνα με το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ), είναι τα ακόλουθα:
1. Ανάγκες για Τεχνολογίες Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση:
– Ποιες είναι οι τρεις σημαντικότερες από πλευράς ωφελειών ανάγκες για ΤΠΕ στο σύνολο της δημόσιας εκπαίδευσης;
– Ποιες είναι οι τρεις περισσότερο επείγουσες/πιεστικές από πλευράς χρόνου ανάγκες για ΤΠΕ στο σύνολο της δημόσιας εκπαίδευσης;
2. Αξιοποίηση υπαρχόντων ΤΠΕ στην εκπαίδευση:
– Πώς μπορούν να αξιοποιηθούν αποδοτικότερα, οικονομικότερα και ταχύτερα οι υπάρχουσες ΤΠΕ στην εκπαίδευση;
– Σε ποιους εκπαιδευτικούς τομείς ή κλάδους μπορούν να αξιοποιηθούν αποδοτικότερα, οικονομικότερα και ταχύτερα οι ήδη διαθέσιμες ΤΠΕ;
3. Ανθρώπινοι πόροι υπαρχόντων ΤΠΕ στην εκπαίδευση:
– Ποιες είναι οι τρεις κύριες ανάγκες εκπαίδευσης και κατάρτισης των διδασκόντων (σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης) για τη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία;
– Με ποιους τρόπους μπορεί να μεγιστοποιηθεί η ενθάρρυνση και κινητοποίηση των διδασκόντων για τη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία;
– Πώς μπορεί να διασφαλιστεί η διαφάνεια της χρήσης των ΤΠΕ σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης;
4. Πολιτικές Πρόσβασης, Καινοτομία και ΤΠΕ στην εκπαίδευση:
– Πρέπει να υιοθετηθεί πολιτική ανοικτής πρόσβασης όλων των ενδιαφερόμενων στο σύνολο του διδακτικού-εκπαιδευτικού υλικού στο οποίο αξιοποιούνται οι ΤΠΕ;
– Πρέπει να υιοθετηθεί πολιτική χρήσης ελεύθερου λογισμικού για όλες τις εφαρμογές ΤΠΕ που χρησιμοποιούνται στην διδασκαλία;
– Πρέπει να υιοθετηθεί πολιτική χρήσης αποκλειστικά και μόνο ελεύθερου λογισμικού για όλες ανεξαιρέτως τις ΤΠΕ που χρησιμοποιούνται σε όλα τα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα;
– Ποιες είναι οι δύο σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αξιοποίηση των ΤΠΕ για την προώθηση της καινοτομίας στην εκπαίδευση;
– Πώς μπορεί να συνδεθεί και να ενισχυθεί η καινοτομική επιχειρηματικότητα και η εκπαίδευση μέσω των ΤΠΕ;
Το Φόρουμ “Ψηφιακή Ελλάδα 2020” στοχεύει στη διαμόρφωση προτάσεων πολιτικής για την ψηφιακή πορεία της χώρας στην επόμενη δεκαετία. Τελεί υπό την αιγίδα της ομάδας για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση του γραφείου του Πρωθυπουργού, της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας καθώς και των υπουργείων Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Οικονομικών, Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας και Παιδείας.