Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου, 2025

Μείζον πρόβλημα το κυκλοφοριακό

Χρόνιο πρόβλημα για την πόλη των Χανίων αποτελεί το κυκλοφοριακό, με τους πολίτες να το αναδεικνύουν σε πρώτο μέλημα της νέας Δημοτικής Αρχής, σε σχετική δημοσκόπηση που ´τρέχει´ τις τελευταίες ημέρες στην ιστοσελίδα των ´Χανιώτικων νέων´.
Η απερχόμενη Δημοτική Αρχή αποδίδει την αδυναμία εφαρμογής της κυκλοφοριακής μελέτης στην έλλειψη χρηματοδότησης, η επερχόμενη δεσμεύεται να δώσει λύση και κινήσεις πολιτών ζητούν μια πόλη πιο φιλική στο ποδήλατο.
Συγκεκριμένα το “www.haniotika-nea.gr” ζήτησε από τους επισκέπτες του να επιλέξουν πιο ζήτημα πρέπει να βρεθεί πρώτο στην ατζέντα της νέας Δημοτικής Αρχής, με τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών (40,92%) να ζητά λύση στο κυκλοφοριακό. Ακολουθεί το χωροταξικό με ποσοστό 18,03%, η καθαριότητα με 16,49%, τα αδέσποτα με ποσοστό 14,19% και οι ελεύθεροι χώροι με ποσοστό 10,35%.

ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ… ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Οι ανυπαρξία οικονομικών πόρων από τις εκάστοτε κυβερνήσεις “φρέναραν” την εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης στον Δήμο Χανίων, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Χανίων Άρη Παπαδογιάννη.
“Επανειλημμένα υπήρχαν υποσχέσεις για τη χρηματοδότηση υλοποίησής της κυκλοφοριακής μελέτης και από την προηγούμενη και από αυτή την κυβέρνηση”, δήλωσε στα “Χανιώτικα νέα” ο κ. Παπαδογιάννης, τονίζοντας όμως ότι “ποτέ δεν χρηματοδοτήθηκε”.
“Πέρασαν 5 χρόνια από την έγκριση της μελέτης. Όμως το κυκλοφοριακό είναι δυναμικό, θέλει παρακολούθηση και μέσα σε 3 χρόνια πρέπει να επικαιροποιηθεί η μελέτη”, εξηγεί ο κ. Παπαδογιάννης. “Ο κ. Σουφλιάς είχε ξεκινήσει τη διαδικασία επικαιροποίησης της μελέτης η οποία ουσιαστικά δεν έχει ολοκληρωθεί. Με την καινούρια κυβέρνηση και τον κ. Ρέππα υπήρχαν υποσχέσεις για την ολοκλήρωσή της αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει κάτι τέτοιο”, επισημαίνει.
Ο αντιδήμαρχος Χανίων υποστήριξε ότι η Δημοτική Αρχή βλέποντας σε ενα ευρύτερο πλαίσιο το θέμα , χρηματοδότησε με ιδίους πόρους την εκπόνηση μελέτης ποδηλατοδρόμων ώστε μέσα στη μελέτη να δημιουργηθεί ένα μικρό δίκτυο. Πρόκειται για μελέτη εφαρμογής, με σκοπό να ενταχθεί στην κυκλοφοριακή μελέτη αλλά και αυτή μέχρι σήμερα δεν έχει χρηματοδοτηθεί.
Ο κ. Παπαδογιάννης ανέφερε ότι “εμείς ως Δήμος κάναμε κάποιες ενέργειες σε ένα πλαίσιο ολοκληρωμένης πολιτικής όπως το μίνι μπας που εφαρμόστηκε πιλοτικά. Χρηματοδοτήσαμε τη μελέτη των ποδηλατοδρόμων και προχωρήσαμε στην τοποθέτηση βυθιζόμενων μπαρών στην παλιά πόλη Έχουμε πάρει αποφάσεις για την πεζοδρόμηση της παλιάς πόλης αλλά η απουσία χρηματοδότησης δεν επέτρεψε την εφαρμογή της”.
ΑΝΑΓΚΗ ΕΡΓΩΝ
ΚΑΙ ΑΓΩΓΗΣ
Στην ανάγκη “να αποκτήσουν οι Χανιώτες κυκλοφοριακή αγωγή” στάθηκε ο εκλεγμένος δημοτικός σύμβουλος με τον συνδυασμό του Μανώλη Σκουλάκη, Νίκος Ξυνίδης, τονίζοντας παράλληλα ότι “χρειάζονται και έργα τα οποία έπρεπε να έχουν γίνει”.
Ο κ. Ξυνίδης, μιλώντας στα “Χανιώτικα νέα” στάθηκε σε δύο βασικά ζητήματα.
“Το πρώτο θέμα που πρέπει να δούμε είναι το τεράστιο πρόβλημα στο κέντρο της πόλης. Πρέπει να ανοιχθούν οι μη διανοιχθέντες δρόμοι του παλιού σχεδίου πόλης του 1946 με κυρίαρχο το τμήμα της οδού Σκαλίδη από τη συμβολή της με τον οδό Πειραιώς ως το Πανελλήνιο”. Το γεγονός αυτό θα ανακουφίσει σύμφωνα με τον κ. Ξυνίδη τον άξονα Αγοράς – Πανελλήνιο. Εξίσου σημαντικό, σύμφωνα με τον κ. Ξυνίδη, είναι και το θέμα της επέκτασης καθ´ ύψος του γκαράζ της Περίδου αλλά και η δημιουργία υπόγειου πάρκινγκ στο Εθνικό Στάδιο Χανίων. “Όπου γίνονται σχέδια πόλης θα πρέπει να βέβαια να διανοίγονται δρόμοι και με τη βοήθεια των κατοίκων αλλιώς θα υπάρχει πρόβλημα τόσο στο κυκλοφοριακό όσο και στην ποιότητα ζωής”, σχολίασε ο κ. Ξυνίδης.
Δεύτερο βασικό ζήτημα κρίνεται από την επερχόμενη Δημοτική Αρχή η διάνοιξη περιφερειακών δρόμων της πόλης των Χανίων, όπως η επέκταση της οδού Παπαναστασίου, με τη διάνοιξη του τμήματος από την οδό Γογονή που σε συνδυασμό με την πολεοδομική μελέτη της περιοχής του Κάρμιλου, θα δώσουν διέξοδο στις οδούς Ακρωτηρίου και Βενιζέλου.
“Σε πρώτη φάση”, σύμφωνα με τον κ. Ξυνίδη, “θα βοηθήσει η διάνοιξη της υπάρχουσας περιφερειακής οδού από τη συμβολή της με τον δρόμο της Σούδας στο ύψος του ΜΑΪΧ η οποία περνά από όλους τους περιαστικούς Δήμους”.
Όσον αφορά τη μελέτη των ποδηλατοδρόμων ο κ. Ξυνίδης δήλωσε στα “Χ.Ν.” ότι θα “πρέπει να τη δούμε ώστε να δούμε αν μπορεί να υλοποιηθεί. Δε θα δώσουνε λύση τα ποδήλατα από μόνα τους. Υπάρχουν και έργα που απαιτείται να γίνουν”.

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ
ΣΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ
Την ανάγκη να γίνει πιο φιλική η πόλη των Χανίων για τα ποδήλατα επισήμανε από την πλευρά του στα “Χ.Ν.” ο Γιώργος Τσέκος, μέλος του Πανελλαδικού Συμβουλίου των Οικολόγων Πρασίνων, οργανωτικός υπεύθυνος του κόμματος και μέλος της ομάδας “Ποδηλάτρεις”.
“Όλες οι σύγχρονες πόλεις αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της αύξησης της ρύπανσης από τα αυτοκίνητα αλλά και όλων των δυσλειτουργιών που δημιουργεί η αυξημένη κυκλοφορία τους στην καθημερινότητα των πολιτών”, ανέφερε.
“Το ποδήλατο είναι ο μόνος τρόπος για να αποσυμφορηθούν οι σύγχρονες πόλεις”, τόνισε ο κ. Τσέκος, ζητώντας “να αποθαρρύνουμε το αυτοκίνητα και να προωθήσουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς και το ποδήλατο”.
“Για να συμβεί αυτό στα Χανιά πρέπει να λύσουμε πολλά βασικά προβλήματα”, σχολιάζει, εξηγώντας: “Ένα θέμα είναι οι είσοδοι και οι έξοδοι από την πόλη. Εδώ απαιτείται ένας σοβαρός χωροταξικός σχεδιασμός που δεν υπάρχει μέχρι στιγμής. Να λυθούν ανεπάρκειες των τοπικών αυτοδιοικήσεων. Πρέπει επίσης να λυθεί το θέμα της στάθμευσης. Να αποκλειστούν τα αυτοκίνητα από το ιστορικό κομμάτι της πόλης και να μην υπάρχουν χώροι στάθμευσης στο κέντρο της πόλης”.
Εξίσου βασικό ζήτημα, κατά τον κ. Τσέκο, είναι και η ενίσχυση της κίνησης με μέσα μαζικής μεταφοράς. “Στα Χανιά έχουμε την παγκόσμια? πρωτοτυπία όπου η συγκοινωνία αντί να είναι περιφερειακή, οι αφετηρία των μέσων μαζικής μεταφοράς είναι μέσα στο κέντρο της πόλης”.
Ο κ. Τσέκος, επισημαίνει ότι τη λύση στο κυκλοφοριακό θα δώσουν “τα περιφερειακά πάρκινγκ, η ενίσχυση των συγκοινωνιών και η πεζοδρόμηση εμπορικού και ιστορικού κομματιού της πόλης”.
“Πρέπει να δώσουμε τη δυνατότητα κίνησης στην πόλη με το ποδήλατο. Στα σχολεία του Κουμπέ και της Κοραή τα ποδήλατα που βλέπουμε σήμερα από έξω θα ήταν πολύ περισσότερα και οι γονείς δεν θα πήγαιναν τα παιδιά με το αμάξι στο σχολείο. Αλλά αυτό απαιτεί αλλαγή της κυκλοφοριακής ροής στην πόλη.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

2 Comments

  1. Σχέδια επί σχεδίων, μελέτες επί μελετών, δηλώσεις επί δηλώσεων, όπως πάντα απ” όσους είναι ανίκανοι να λύσουν ένα πρόβλημα που κακώς χρονίζει…..

    ΠΕΖΟΔΡΟΜΕΙΣΤΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΚΥΡΙΟΙ.
    Από δικαστήρια ώς πλατεία 1866, κάντε την ΠΕΖΟΔΡΟΜΟ.
    Τι δουλειά έχουν τα αυτοκίνητα εντός του κέντρου ;;;
    Φτιάξτε ποδηλατόδρομους παντού.
    Για μια φορά στη ζωή σας, ΤΟΛΜΗΣΤΕ.
    Κι αν δεν μπορέιτε εσείς, αφήστε άλλους που μπορούν.
    Είμαστε πολλοί, ξέρετε…

    Υ.Γ.: Υπάρχουν έτοιμα πρότζεκτ, που αναζητούν ρέκτες.

  2. Αυτό που πραγματικά έχει σημασία είναι να δοθεί προτεραιότητα στον άνθρωπο και όχι στις μηχανές, είτε είναι φορτηγά, είτε αυτοκίνητα, είτε μοτοσυκλέτες, είτε ποδήλατα. Θα συμφωνήσω με το παραπάνω σχόλιο ότι απαιτείται πεζοδρόμηση του κέντρου με αντίστοιχη απαγόρευση της κυκλοφορίας. Κάτι τέτοιο έχει γίνει και λειτουργεί ήδη σε πολλές ευρωπαικές πόλεις με άριστα αποτελέσματα. Χρειάζεται βέβαια μελέτη ώστε να γίνει σωστή εκτροπή της κυκλοφορίας. Σε πρώτη φάση θα μπορούσε και έπρεπε να είχε γίνει ήδη η μείωση της ασφάλτου στις κεντρικές εμπορικές οδούς (τζανακάκη, έξω από την αγορά μέχρι το πανελλήνιο) ώστε να υπάρχει μόνο μία λωρίδα κυκλοφορίας. Έτσι δεν θα μπορούσε ο κάθε ανεγκέφαλος να κατεβαίνει με το αμάξι του να διπλοπαρκάρει ή να δημιουργεί πρόβλημα στην κυκλοφορία (όπως είναι ο δρόμος πίσω από την αγορά). Μειώστε την άσφαλτο και μεγαλώστε τα πεζοδρόμια ώστε να μην κινδυνεύει ο κόσμος που περπατάει στην πόλη. Ποιος θα σταμάταγε εάν η λωρίδα κυκλοφορίας ήταν μόνο μία; (άντε να έχει μόνο λεωφοριοστάσεις) Όσον αφορά τα καταστήματα να εξυπηρετούνται για εφοδιασμό συγκεκριμένες ώρες που να μην επηρεάζουν την κυκλοφορία.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα