´Η ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης για το μέγεθος του προβλήματος των τραυματισμών αλλά και των θανάτων από τα τροχαία καθώς και η ανάδειξη του ζητήματος της οδικής ασφάλειας ως κρίσιμου για την αειφόρο ανάπτυξη, είναι οι στόχοι της οργάνωσης Make Road Safe Hellas, η οποία ιδρύθηκε στα Χανία τον Μάρτιο του 2010, με την υποστήριξη του Ιδρύματος της FIA (FIA Foundation)´, τόνισε ο πρόεδρός της Γιώργος Μυλωνογιάννης σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε χθες το πρωί με αφορμή την εκστρατεία, η οποία θα ξεκινήσει από το νέο έτος, με τη συμμετοχή 100 κρατών, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα, για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Το ´παρών´ στη συνέντευξη Τύπου έδωσαν και ο διευθυντής της FIA Foundation, Ντέιβιντ Γουόρντ, καθώς επίσης ο Θανάσης Χούντρας, διευθυντής του ελληνικού παραρτήματος California Superbike School (Σχολείο Ασφαλούς Οδήγησης Μοτοσυκλέτας) αλλά και τα μέλη της επιτροπής της Οργάνωσης: η διευθύντρια Αννα Βουλγαρίδου, ο Βασίλης Πετρουλάκης, διευθυντής της Ορθοπεδικής Κλινικής στο Νοσοκομείο Χανίων και η Νίκη Μπαρδάτσου, αναισθησιολόγος στο Γ.Ν.Χ.
Ο κ. Μυλωνογιάννης πρόσθεσε ακόμα ότι ´η Make Road Safe Hellas είναι μία μη κερδοσκοπική Οργάνωση για την οδική ασφάλεια. Σκοπός της Οργάνωσης είναι να εφαρμόσει το παγκόσμιο πρόγραμμα της FIA Foundation για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων ξεκινώντας από την Κρήτη και συγκεκριμένα από την πόλη των Χανίων καθώς και σε ολόκληρο τον κόσμο´.
Από την πλευρά του ο διευθυντής της FIA Foundation, Ντέιβιντ Γουόρντ, ανέλυσε σημαντικά στοιχεία γύρω από τη δεκαετία δράσης για τη μείωση των τροχαίων, που είναι και το παγκόσμιο πρόβλημα της FIA, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι ´είμαστε περήφανοι που βρισκόμαστε στα Χανιά και εργαζόμαστε με τη Make Road Safe Hellas. Σε παγκόμιο επίπεδο εργαζόμαστε με τα Ηνωμένα Έθνη, ενώ για πρώτη φορά συμβαίνει η δεκαετία δράσης με σκοπό τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Η δεκαετία δράσης έχει εγκριθεί πέρυσι από τα Ηνωμένα Έθνη, ενώ έχουν συμφωνήσει να συμμετέχουν σε αυτή την εκστρατεία 100 έθνη, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα´.
Ο κ. Γουόρντ υπογράμμισε ότι ´η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση, μεταξύ των χωρών της Ευρώπης, σε θανάτους νέων ανθρώπων από τροχαία δυστυχήματα. Δυστυχώς τα νούμερα είναι πολύ μεγάλα καθώς κάθε χρόνο χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο περίπου 1.400 άνθρωποι, ενώ ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια´.
´Η δεκαετία δράσης είναι μια καλή ευκαιρία για τη χώρα σας να μειώσει τα τροχαία ατυχήματα αλλά και τους θανάτους στην άσφαλτο´, πρόσθεσε ο κ. Γουόρντ, ενώ συμπλήρωσε ότι ´στην Ελλάδα ένα ποσοστό θανάτων στους δρόμους, περίπου το 30%, είναι οδηγοί μοτοσυκλετών, που οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στη μη χρήση του κράνους´. Τα μέλη της FIA Foundation είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που είμαστε συνδιοργανωτές της Οργάνωσης Make Road Safe Hellas και του Ιδρύματος Πάνος Μυλωνάς με σκοπό την ευαισθητοποίηση όλων των οδηγών δικύκλων για τη χρήση του κράνους´.
´Στις 24 Μαρτίου 2011 η εκστρατεία που θα διοργανώσει η Make Road Safe Hellas, θα ξεκινήσει μέσα από ένα διεθνές συνέδριο οδικής ασφάλειας που θα πραγματοποιηθεί στα Χανιά με προσκεκλημένους αρκετά σημαντικά ονόματα από τον χώρο του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. Επίσης, θα παραστούν ο υπουργός κ. Βούγιας καθώς επίσης και ο πρίγκιπας Μάικ Κεντ, ο οποίος ασχολείται ενεργά με την οδική ασφάλεια´, κατέληξε ο κ. Γουόρντ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η FIA Foundation σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο Κρήτης, προχώρησαν σε μία μελέτη που αφορούσε τους οδηγούς μοτοσυκλετών και τα συμπεράσματα ήταν άκρως απογοητευτικά. Συγκεκριμένα το 50% των αναβατών δεν φορούν το κράνος στις μετακινήσεις τους εντός και εκτός πόλης. Ο Θανάσης Χούντρας σημείωσε ότι ´είναι βέβαιο ότι, αν αφεθούν τα πράγματα στην τύχη τους, δεν πρόκειται να υπάρξει καμία αλλαγή η διαφορά στα τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν κάθε χρόνο στη χώρα μας. Είναι πολύ σημαντικό που μία τέτοια προσπάθεια συμβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στην Κρήτη´.
Η καμπάνια, η οποία θα ξεκινήσει ενεργά πια από τον επόμενο χρόνο, θα μας βάλει σε μία δεκαετία με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Δεν θα μπορούσε όμως να έχει αποτέλεσμα αυτή η προσπάθεια αν δεν ´ακουμπούσαν´ τον οδηγό, σε αυτόν τον οποίο οφείλεται κάθε τι καλό ή κακό συμβαίνει στους δρόμους. Η προσπάθεια λοιπόν θα επικεντρωθεί σε πρώτη φάση στη χρήση του κράνους, προσπάθεια που θα στηριχθεί σε κίνητρα, διάφορα πειστήρια, ενημερωτικά φυλλάδια κ.ά.
Ο κ. Χούντρας τόνισε ότι ´το 90% των θανάτων στους οδηγούς δικύκλων οφείλονται αποκλειστικά σε κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις λόγω της μη χρήσης κράνους, ενώ απηύθυνε μία ερώτηση προς τους οδηγούς δικύκλων, η οποία συνοψίζει με τον πιο εύστοχο τρόπο, το γιατί πρέπει να φοράμε κράνος: ´Αν γνωρίζατε ότι σήμερα θα είχατε ένα ατύχημα με τη μοτοσυκλέτα σας θα φορούσατε κράνος; Η απάντηση προφανώς είναι ναι! Επειδή, λοιπόν, ποτέ δεν ξέρουμε πότε θα συμβεί το ατύχημα, η μέρα αυτή είναι κάθε μέρα. Κράνος λοιπόν και στις πιο μικρές μετακινήσεις μας, σε μεγάλα ή μικρά ταξίδια, μέσα ή έξω από την πόλη´.
Κατέληξε λέγοντας ότι θα έπρεπε στην Ελλάδα να υπάρχει Υπουργείο Οδικής Ασφάλειας, αφού οι θάνατοι από τα τροχαία αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα στη χώρα μας. Προσπάθειες και προθέσεις υπάρχουν αλλά δεν φτάνει μόνο αυτό.
Ο Βασίλης Πετρουλάκης τόνισε ότι ´τα τροχαία ατυχήματα είναι η μεγάλη πληγή όχι μόνο για τη χώρα μας αλλά παγκοσμίως. Κάθε προσπάθεια, λοιπόν, που γίνεται με σκοπό τη μείωσή τους είναι επιβραβεύσιμη. Για αυτό τον λόγο η Make Road Safe Hellas ιδρύθηκε για να μπορέσει ευαισθητοποιήσει τον κόσμο στοχεύοντας στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων´.
Στη Διοικούσα Επιτροπή της Make Road Safe Hellas συμμετέχει ακόμα η Εμα – Σοφία Μακλήμαν, διευθύντρια της ΕΕSST (The Eastern Alliance for Safe and Sustainable Transport).
Η Ελλάδα μοιράζεται με τη Ρουμανία το υψηλότερο ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση χάνοντας 130 άτομα ανά εκατομμύριο κατοίκων κάθε χρόνο. Η μείωση των τραυματισμών στους δρόμους αποτελεί μείζονα προτεραιότητα της στρατηγικής οδικής ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μέχρι το 2020 και της επικείμενης Δεκαετίας Δράσης των Ηνωμένων Εθνών για την οδική ασφάλεια, που εγκρίθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ τον Μάρτιο.