Με σημαντικούς ρυθμούς (κατά 40%) αυξάνεται το ποσοστό των καταναλωτών στην Ελλάδα που προχωρούν σε ηλεκτρονικές αγορές στο διαδίκτυο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι 800.00 Ελληνες ψωνίζουν καθημερινά on line, ενώ 3.000.000 άτομα σχολιάζουν και κρίνουν προϊόντα και υπηρεσίες διαδικτυακά. Στο πλαίσιο αυτό σημαντική ενίσχυση των επιχειρήσεων λιανεμπορίου για την υλοποίηση ψηφιακών επενδύσεων προσφέρει η δράση digi retail, που παρουσιάσθηκε χθες σε εκδήλωση στο Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Χανίων (ΕΒΕΧ).
Την εκδήλωση διοργάνωσε το ΕΒΕΧ με τις ´Ψηφιακές Ενισχύσεις Α.Ε.´ του Υπουργείου Ανάπτυξης και τους Εμπορικούς Συλλόγους Χανίων – Ρεθύμνου.
Παράλληλα, έγινε ενημέρωση για τη δράση digi – content, την ενίσχυση επιχειρήσεων για την υλοποίηση επενδύσεων στον τομέα του ψηφιακού ευρυζωνικού περιεχομένου.
ΔΡΑΣΗ DIGI RETAIL
Στόχος της Δράσης digi retail είναι να επιχορηγήσει επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου για την υλοποίηση επενδύσεων σε νέες τεχνολογίες. Μέσω των ψηφιακών επενδύσεων επιδιώκεται η μείωση του κόστους λειτουργίας, η αυτοματοποίηση διαδικασιών διαχείρισης αποθήκης, πωλήσεων και αγορών, η αποτελεσματικότερη προβολή τους σε νέα κοινά καθώς και η δημιουργία συνθηκών εξωστρεφούς ανάπτυξης και βελτίωσης της ανταγωνιστικής τους θέσης. Η δράση συμβάλλει στην αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων της οικονομικής ύφεσης καθώς και των αλλαγών συμπεριφοράς των καταναλωτικών συνηθειών εξαιτίας αυτής.
Οπως ανέφερε ο διευθυντής Επικοινωνίας στις ´Ψηφιακές Ενισχύσεις Α.Ε´, κ. Γιάννης Λάριος, ο μέγιστος επιχορηγούμενος προϋπολογισμός ανά υποβαλλόμενη πρόταση ανέρχεται σε ?500.000, και ο ελάχιστος προϋπολογισμός σε ?10.000 (?5.000 για τις επιχειρήσεις χωρίς απασχολούμενο προσωπικό). Το όριο προϋπολογισμού των επενδυτικών σχεδίων μεταβάλλεται αναλόγως του μεγέθους της επιχείρησης.
Το ποσοστό επιχορήγησης ανά εγκεκριμένο έργο ξεκινά από 40% του επιλέξιμου προϋπολογισμού της επένδυσης (για τις πολύ μεγάλες επιχειρήσεις) και φθάνει έως το 60% (για τις πολύ μικρές).
Οι επιχειρήσεις λιανικής που επιθυμούν την επιχορήγηση του επενδυτικού τους σχεδίου σε νέες τεχνολογίες, υποβάλλουν ηλεκτρονικά την πρότασή τους στον διαδικτυακό τόπο της Δράσης και κατατάσσονται βάσει αυτόματης αξιολόγησης, με αντικειμενικά και εκ των προτέρων γνωστά κριτήρια.
Η ενίσχυση καταβάλλεται στον επενδυτή σε δύο στάδια: α) με προκαταβολή ύψους 35% της συνολικής επιχορήγησης και β) το υπόλοιπο 65% της επιχορήγησης μετά την ολοκλήρωσή του.
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ – ΔΑΠΑΝΕΣ
Ο κ. Λάριος επεσήμανε ότι η επιχείρηση που συμμετέχει στη δράση, μπορεί να υποβάλει επενδυτική πρόταση με τις ακόλουθες υποχρεωτικές ενέργειες:
Αναδιοργάνωση και εξοικονόμηση πόρων, με αξιοποίηση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών
Εξωστρέφεια – προώθηση – διεύρυνση κύκλου εργασιών με χρήση προηγμένων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών
Οι κατηγορίες δαπανών που είναι επιλέξιμες για χρηματοδότηση στο πλαίσιο της δράσης, είναι οι ακόλουθες:
-Δαπάνες Προμήθειας Τεχνολογικού Εξοπλισμού
-Δαπάνες Προμήθειας Λογισμικού και Υπηρεσιών Λογισμικού με τη μορφή Software as a Service
-Δαπάνες Υπηρεσιών Υλοποίησης, προπληρωμένων και/ ή συνδρομητικών υπηρεσιών τεχνολογικού περιεχομένου και ψηφιακών υπηρεσιών ενημέρωσης – προβολής της επένδυσης και την πιστοποίησή της από την ´Ψηφιακές Ενισχύσεις Α.Ε.´.
Ο κ. Λάριος τόνισε ότι ήδη πολλές κρητικές επιχειρήσεις έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη δράση, ενώ αναφέρθηκε και στο αυξανόμενο ποσοστό των καταναλωτών στην Κρήτη που επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους διαδικτυακά σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε πρόσφατα η εταιρεία δημοσκοπήσεων – ερευνών Cretan Polls.
ΔΡΑΣΗ DIGI-CONTENT
Οσον αφορά τη δράση digi-content ο κ. Λάριος τόνισε ότι απευθύνεται στη βιομηχανία εμπορικού και δημιουργικού περιεχομένου και έχει στόχο τη δημιουργία και ηλεκτρονική διανομή ψηφιακού ευρυζωνικού περιεχομένου.
Η δράση δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τεχνολογικό εκσυγχρονισμό ψηφιοποίησης περιεχομένου, ηλεκτρονική διάθεση ψηφιακού υλικού μέσα από πολλαπλά κανάλια, ενώ ενισχύει τη δημιουργία ψηφιακών υπηρεσιών ευρυζωνικού περιεχομένου βελτιώνοντας την ανταγωνιστική θέση των επιχειρήσεων. Απώτερος στόχος είναι ο εμπλουτισμός του ελληνικού ευρυζωνικού περιεχομένου και η εμπορική του διάθεση με πολλαπλά μέσα και κανάλια (Διαδίκτυο, ηλεκτρονικοί αναγνώστες ψηφιακών βιβλίων, συσκευές κινητής επικοινωνίας κ.λπ.). Επενδυτικές προτάσεις μπορούν να υποβάλουν επιχειρήσεις που ασκούν εκδοτικές δραστηριότητες (εκδόσεις βιβλίων, επιστημονικών και πανεπιστημιακών συγγραμμάτων, τύπου κ.λπ.), δραστηριότητες παραγωγής περιεχομένου (βίντεο κ.λπ.), ραδιοφωνικές και ενημερωτικές δραστηριότητες καθώς και παραγωγή περιεχομένου σε δικτυακές πύλες. Οι επιχειρήσεις πρέπει να ασκούν οικονομική δραστηριότητα νόμιμα στην Ελληνική Επικράτεια.
Ο μέγιστος επιχορηγούμενος προϋπολογισμός ανά υποβαλλόμενη πρόταση ανέρχεται σε ?400.000 και ο ελάχιστος προϋπολογισμός σε ?10.000. Το όριο προϋπολογισμού των επενδυτικών σχεδίων μεταβάλλεται αναλόγως του μεγέθους της επιχείρησης. Το ποσοστό επιχορήγησης ανά εγκεκριμένο έργο είναι ίσο με το 50% του επιλέξιμου προϋπολογισμού της επένδυσης.