Σε αναστολή οδηγούνται τα ολιγοθέσια Δημοτικά Σχολεία σε Σέμπρωνα, Σφηνάρι, Καλυδωνία, Ροδωπού και Καλάθενες λόγω ´Καλλικράτη´ στον χώρο της Εκπαίδευσης.
Ηδη έχει εξασφαλιστεί από το Υπουργείο Παιδείας η μεταφορά των μαθητών μέσω του ΚΤΕΛ σε άλλα σχολεία. Παράλληλα, συζητείται η ίδρυση εξαθέσιου 2ου Δημοτικού Σχολείου Χρυσοπηγής και εξαθέσιου 3ου Δημοτικού Σχολείου Κουνουπιδιανών.
Οι πιθανές αναστολές – καταργήσεις, συμπτύξεις σχολείων αλλά και η δημιουργία νέων σχολικών μονάδων συζητήθηκαν χθες, κατά τη συνάντηση που είχε ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης, κ. Απόστολος Κλινάκης, με τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, κ. Ηλία Ποντικάκη.
Επίσης, έγινε εκτίμηση για το πώς υλοποιείται το πρόγραμμα στα δεκατρία Ολοήμερα Σχολεία, που λειτουργούν με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Ερωτηθείς για το ποιες σχολικές μονάδες θα συγχωνευθούν ή θα καταργηθούν ο κ. Ποντικάκης ανέφερε: ´Υπάρχουν κάποιες σκέψεις τα ολιγοθέσια σχολεία οπωσδήποτε να οδηγηθούν σε αναστολή και κατάργηση στις εξής περιοχές: Σέμπρωνα, Σφηνάρι, Καλυδωνία, Ροδωπού και ίσως στις Καλάθενες. Δεν μπορούμε να έχουμε σχολεία με δυο μαθητές. Ούτε τα λειτουργικά έξοδα μπορούμε να αντιμετωπίσουμε ούτε δημιουργείται το ανάλογο παιδαγωγικό περιβάλλον με έναν δάσκαλο και δυο μαθητές μέσα σε ένα σχολείο. Τα ολιγοθέσια σχολεία είναι πια ξεπερασμένα από τις εξελίξεις και από τους ρυθμούς ανάπτυξης της κοινωνίας κι επομένως δεν μπορούμε πλέον να διατηρούμε σχολεία με έναν και δύο μαθητές στην ελληνική ύπαιθρο´, τόνισε ο κ. Ποντικάκης.
Σύμφωνα με τον ίδιο ήδη έχει εξασφαλιστεί από το Υπουργείο Παιδείας η μεταφορά των μαθητών μέσω του ΚΤΕΛ σε άλλα σχολεία. ´Είναι μεγάλος ο όγκος των μεταφορών και των εξόδων για αυτή την παροχή του κράτους αλλά η επιβάρυνση θα είναι πολύ μικρή σε σχέση με το κόστος του όλου εγχειρήματος´, σημείωσε.
Όσον αφορά την ίδρυση σχολείων στον Νομό Χανίων ο κ. Ποντικάκης ανέφερε ότι θα προταθούν προς ίδρυση το εξαθέσιο 2ο Δημοτικό Σχολείο Χρυσοπηγής και το εξαθέσιο 3ο Δημοτικό Σχολείων Κουνουπιδιανών.
Επίσης, αναμένεται να γίνουν αναβαθμίσεις οργανικότητας σχολικών μονάδων για το Δημοτικό Σχολείο Χωραφακίων σε εξαθέσιο, για το Δημοτικό Σχολείο Παζινού, επίσης σε εξαθέσιο, στην Αγία Μαρίνα, στο Βαρύπετρο και στο Καστέλλι.
´Πρόκειται για περιοχές που υπάρχει έντονη οικιστική ανάπτυξη και κατά συνέπεια αυτό μεταφέρεται στο μαθητικό δυναμικό των σχολείων´, σημείωσε.
Από την πλευρά του ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης, κ. Απόστολος Κλινάκης, τόνισε ότι: ´Στόχος των επισκέψεων που κάνουμε σε όλη την Κρήτη είναι να ανταλλάξουμε απόψεις και να καταγραφούν αδυναμίες, προβλήματα που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας – Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και από κοινού με τους προϊσταμένους να μπορέσουμε να δρομολογήσουμε λύσεις. Ενα από τα σημαντικότερα θέματα που συζητήσαμε, παρουσία και των προϊσταμένων Επιστημονικής Καθοδήγησης είναι τα σχολεία με το νέο αναμορφωμένο πρόγραμμα. Οι πρώτες καταγραφές και εντυπώσεις είναι ότι στο σύνολό τους λειτουργούν χωρίς προβλήματα. Μάλιστα λειτουργούν πάρα πολύ καλά σε σχέση με το κλασικό ολοήμερο σχολείο´.
Ο κ. Κλινάκης επεσήμανε ότι πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στα κλασικά ολοήμερα και σχετίζεται με την έλλειψη γυμναστών.
´Τα υπόλοιπα ολοήμερα δεν αντιμετωπίζουν κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα καθώς από την πρώτη στιγμή είχαν στελεχωθεί με το απαραίτητο προσωπικό που χρειάζονταν για να λειτουργήσουν. Πρόκειται για σχολεία με αναμορφωμένο πρόγραμμα, στα οποία εντάσσονται νέες θεματικές ενότητες, όπως η περιβαλλοντική και κυκλοφοριακή αγωγή, θεατρική αγωγή και αγωγή υγείας, αγγλικά κ.ά.´, ανέφερε.
Για τις συμπτύξεις σχολικών μονάδων ο κ. Κλινάκης τόνισε: ´Ενα ακόμη θέμα αφορά τις μεταφορές σχολικών μονάδων, που είμαστε υποχρεωμένοι να καταθέσουμε ως προτάσεις στο Υπουργείο Παιδείας. Πρόκειται για ένα θέμα κρίσιμο, που πρέπει να κουβεντιάσουμε πριν ολοκληρώσουμε την πρόταση, την οποία θα καταθέσουμε στο Υπουργείο Παιδείας με τους αρμόδιους προϊσταμένους των Γραφείων´.
Για το κτηριακό, ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης, ανέφερε πως: ´Από την επόμενη σχολική χρονιά με την ανάληψη των καθηκόντων των νέων δημάρχων και των αντιπεριφερειαρχών θα μπορέσουμε να ενεργοποιήσουμε ξανά το συγκεκριμένο θέμα για οποίο καταβάλαμε τεράστιες προσπάθειες προκειμένου να εντάξουμε κάποια σχολεία σε προγράμματα του ΕΣΠΑ και του ΟΣΚ, παρά τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα οι Νομαρχίες τα τελευταία χρόνια´.