ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΠΟΥΡΓΙΤΙ
(2018 ΕΓΧ 141’)
Θρίλερ, βασισμένο στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Τζέισον Μάθιους
Σκην.: Φράνσις Λόρενς Μουσ.: Τζέιμς Νιούτον Χάουαρντ Ηθ.: Τζένιφερ Λόρενς, Τζόελ Έτζερτον, Ματίας Σένερτς, Τζέρεμι Άιρονς, Μαίρη Λουίζ Πάρκερ, Σάρλοτ Ράμπλινγκ
Αποπλάνηση… παραπλάνηση… από τη λάμψη της σκηνής… στο πεδίο δράσης…
Η Ντομινίκα Εγκόροβα έχει πολλές ιδιότητες, και ανάμεσά τους, είναι μια αφοσιωμένη κόρη, αποφασισμένη να προστατέψει τη μητέρα της με κάθε κόστος. Πρίμα μπαλαρίνα στη σκηνή, η Ντομινίκα διαθέτει τέτοια ένταση, που έχει ωθήσει το μυαλό και το σώμα της στα όρια. Είναι αριστοτεχνική στη μάχη της αποπλάνησης και της παραπλάνησης. Όταν, εξαιτίας ενός τραυματισμού υποχρεώνεται να εγκαταλείψει την καριέρα της, ως μπαλαρίνα, η Ντομινίκα και η μητέρα της αντιμετωπίζουν ένα δυσοίωνο και αβέβαιο μέλλον. Αυτός είναι και ο λόγος που πέφτει θύμα εκμετάλλευσης, ώστε να γίνει μια από τις νέες στρατιωτίνες της σχολής «Σπουργίτι», μιας μυστικής υπηρεσίας, που εκπαιδεύει ξεχωριστούς, νεαρούς ανθρώπους, ώστε να χρησιμοποιούν σώμα και μυαλό, ως εξαιρετικά δυνατό όπλο. Αφού υπομένει τη σαδιστική, διεστραμμένη διαδικασία εκπαίδευσης, η Ντομινίκα μεταλλάσσεται στο πλέον επικίνδυνο «Σπουργίτι» που έχει βγει ποτέ από αυτήν την υπηρεσία. Η Ντομινίκα, πλέον, πρέπει να συμφιλιώσει τον παλιό της εαυτό, με τη δύναμη που διαθέτει τώρα, την ίδια στιγμή που η ζωή της, αλλά και όλα τα αγαπημένα της πρόσωπα γύρω της, βρίσκονται σε κίνδυνο. Ανάμεσα σε όλους αυτούς, βρίσκεται και ο Νας Νέιτ, ένας πράκτορας της CIA, που προσπαθεί να την πείσει πως είναι ο μόνος, τον οποίο μπορεί να εμπιστευτεί…
Όταν ο Τζέισον Μάθιους, έπειτα από 30 χρόνια θητεία στη CIA, κατάλαβε ότι δεν ήταν έτοιμος να περάσει τα επόμενα χρόνια του ως αδρανής συνταξιούχος, ξεκίνησε να γράφει το πρώτο του βιβλίο, ένα βιβλίο που περιέγραφε ιστορίες, από τις συσσωρευμένες του εμπειρίες, κατά τη διάρκεια της θητεία του ως πράκτορας. Το «Κόκκινο Σπουργίτι» εκδόθηκε το 2013 και έγινε αμέσως μπεστ σέλερ, ενώ ακολούθησαν ακόμα δύο βιβλία που ολοκλήρωσαν την τριλογία: «Palace of Treason» και «The Kremlin’s Candidate».
Η Ντομινίκα είναι προϊόν μυθοπλασίας, σε αντίθεση με τους περισσότερους χαρακτήρες του βιβλίου που είναι αληθινοί, αναφέρει ο Μάθιους για τον κεντρικό χαρακτήρα του. Το ίδιο αληθινή ήταν και η σχολή «Σπουργίτι», όπως επίσης αναφέρει. Στη Σοβιετική Ένωση, είχαν μια σχολή που δίδασκε νεαρές γυναίκες την τέχνη της αποπλάνησης, για τον εκβιασμό ‘έξυπνων’ στόχων. Υπήρχε μια σχολή «Σπουργίτι»’, στο Καζάν, στις όχθες του ποταμού Βόλγα, όπου οι γυναίκες μάθαιναν πώς να είναι ‘συνοδοί’ και τις αποκαλούσαν «Σπουργίτια».
Μέσα στην απόλυτη δίψα των καιρών μας για κινηματογραφική αναζήτηση σεναρίου, η ιδέα πως ένας πρώην πράκτορας, μιας δυσωδέστατης βιομηχανικής, εκκαθαριστικής υπηρεσίας -όπως η CIA- μπορεί να αποδώσει στα μέγιστα εισπρακτικά δεδομένα, αποτελεί πάντοτε, το πρόσφορο έδαφος στο ανταγωνιστικό πεδίο της παραγωγής. Έτσι, ένας σκηνοθέτης περιπετειών, μια ηθοποιός με δυνατή αντανάκλαση στις περιπέτειες -που τυχαίνει να είναι και κόρη του- ένας σκηνικός χώρος που ο χολιγουντιανός κινηματογράφος παίζει στα δάκτυλα, σάλτσες από σύγχρονα εφέ και μερικά γκλαμουράτα προϊόντα, πρόσωπα από το πλανητικό σύστημα του κινηματογράφου, ανάμεσα στα προηγούμενα, υποτάσσουν το θεατή, ώστε να συμπάσχει σε όλες τις τρομακτικές αυτές διαπλεκόμενες εξελίξεις, αναφορικά στην αξία της ανθρώπινης ζωής. Ρουφάμε με βουλιμία κάθε πλάνο, και τρώγοντας το κουτόχορτο, ταυτιζόμαστε με τους κακούς -που τελικά είναι καλοί- λίγο πριν πέσουμε για ύπνο. Ύστερα; Ύστερα μας προκαλεί δέος και προβληματισμός για το όπλο του Σαββίδη. Έλεος!!!
TOMB RAIDER: LARA CROFT
(2017 ΕΓΧ 78’)
Φαντασίας, πρίκουελ της διάσημης ταινίας του Σάιμον Γουέστ (2001), με την Αντζελίνα Τζολί
Σκην.: Ρορ Ούθαγκ Μουσ.: Τομ Χόλκνμποργκ (Junkie XL) Ηθ.: Αλίσια Βικάντερ, Ντόμινικ Γουέστ, Γουόλτον Γκόγκινς, Ντάνιελ Γου
τα ποπ είδωλα… και τα καμώματά τους…
Η Λάρα Κροφτ, είναι η ατίθαση κόρη ενός εκκεντρικού εξερευνητή, ο οποίος εξαφανίστηκε, όταν εκείνη ήταν ακόμα στην εφηβεία. Στα 21 της πλέον, χωρίς κάποιο ουσιαστικό νόημα ή σκοπό στη ζωή της, η Λάρα περνάει τις μέρες της διασχίζοντας τους δρόμους του Ανατολικού Λονδίνου με το ποδήλατο της, ως ταχυ-μεταφορέας. Το ενοίκιο βγαίνει με δυσκολία, όπως άλλωστε και τα μαθήματα στο πανεπιστήμιο, τα οποία συνήθως δεν παρακολουθεί. Αποφασισμένη να χαράξει τη δική της πορεία, η Λάρα, αρνείται τα σκήπτρα της παγκόσμιας αυτοκρατορίας του πατέρα της, με το ίδιο πάθος που αρνείται να αποδεχθεί και το θάνατό του. Επιθυμώντας να αντιμετωπίσει τα γεγονότα και να προχωρήσει στη ζωή της, επτά χρόνια μετά την εξαφάνισή του, η Λάρα προσπαθεί να λύσει το μυστήριο που περιβάλλει το θάνατό του.
Ενάντια στη στερνή του επιθυμία, αφήνει πίσω της ότι γνωρίζει και ξεκινάει για τον τελευταίο γνωστό προορισμό του πατέρα της: έναν τύμβο σε ένα μυθικό νησί, που μπορεί να βρίσκεται στα ανοιχτά της Ιαπωνίας. Η αποστολή της όμως, δεν είναι εύκολη, αφού ακόμη και η μετάβαση στο νησί, είναι πάρα πολύ επικίνδυνη. Το διακύβευμα για την Λάρα είναι τεράστιο, καθώς –ενάντια σε κάθε πιθανότητα και με μοναδικό όπλο το πολυμήχανο μυαλό της, την τυφλή πίστη της και το ατίθασο πνεύμα της, ταξιδεύοντας προς το άγνωστο, πρέπει να μάθει να ξεπερνάει τα όριά της. Αν καταφέρει να βγει ζωντανή, από την επικίνδυνη αυτή περιπέτεια, τότε ίσως ανοιχτεί μπροστά της μια νέα ζωή, κερδίζοντας επάξια τον τίτλο του «tomb raider». Και όλα αυτά συμβαίνουν, λίγο πριν ως θεατές, γνωρίσουμε την αρχική εκδοχή της Λάρα Κροφτ, την Αντζελίνα Τζολί, από το 2001
ΜΟΥΣΑ
(2017 ΕΓΧ 107’)
Τρόμου, βασισμένο στην ομότιτλη νουβέλα του Χοσέ Κάρλος Σομόζα
Σκην.: Χάιμε Μπαλαγκουέρο Μουσ.: Στέφεν Ρένικς Ηθ.: Έλιοτ Κόουαν, Φράνκα Ποτέντε, Άνα Ουλάρου, Λέονορ Γουότλινγκ, Μανουέλα Βέλες, Τζοάν Γουόλι, Κρίστοφερ Λόιντ
Ενίοτε… οι εφιάλτες… ζωντανεύουν…
Ο Σάμουελ Σάλομον, ένας άνεργος καθηγητής λογοτεχνίας, από τότε που η φίλη του βρήκε τραγικό θάνατο, υποφέρει από ένα συνεχή εφιάλτη: μια γυναίκα δολοφονείται βάναυσα σε μια παράξενη, μυσταγωγική τελετή. Όταν αυτό το πρόσωπο, η γυναίκα που στοιχειώνει τις νύχτες του, βρίσκεται νεκρή στην πραγματικότητα, ο Σάμουελ, ψάχνοντας για τις δικές του απαντήσεις, βρίσκεται στον τόπο του εγκλήματος. Εκεί, γνωρίζει τη Ρέιτσελ, η οποία είχε τον ίδιο εφιάλτη με εκείνον και μαζί πλέον, μπαίνουν στην τροχιά μιας περιπετειώδους αναζήτησης, προκειμένου να ανακαλύψουν την ταυτότητα της μυστηριώδους αυτής γυναίκας. Τώρα πια, που ο Σάμουελ και η Ρέιτσελ έχουν αποκτήσει πρόσβαση στον τρομακτικό κόσμο που ελέγχεται από φιγούρες που ενέπνευσαν τους καλλιτέχνες μέσα στο χρόνο, τις Μούσες, κινδυνεύουν να γίνουν ένα με αυτόν…
HANGMAN: ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥ
(2017 ΕΓΧ 98’)
Αστυνομικό
Σκην.: Τζόνι Μάρτιν Μουσ.: Φρέντερικ Γουίντμαν Ηθ.: Καρλ Ούρμπαν, Αλ Πατσίνο, Μπρίτανι Σόου, Ματ Ντίλον, Τζόε Άντερσον
ψάξε… ψάξε… δεν θα με βρεις.. κι όμως… πάντα σας βρίσκουν…
Ο πρώην αστυνομικός ντετέκτιβ Ρέι Άρτσερ, συνεργάζεται με τον ειδικό στα εγκληματικά προφίλ Γουίλ Ράνι, ώστε να εντοπίσουν έναν από τους πιο διάσημους και βίαιους ‘δολοφόνους κατ’ εξακολούθηση’ της πόλης, που παίζει ένα διεστραμμένο δολοφονικό παιχνίδι, χρησιμοποιώντας το παιδικό παιχνίδι «κρεμάλα». Ταυτόχρονα η δημοσιογράφος Κρίστι Ντέιβις παρακολουθεί επίμονα τους δύο αστυνομικούς, προκειμένου να αποκαλύψει αυτή, πρώτη τον ένοχο. Οι τρεις τους επιδίδονται σε έναν αγώνα δρόμου ενάντια στον χρόνο, ώστε να εμποδίσουν τη διεστραμμένη δράση του δολοφόνου, αφού κάθε 24 ώρες, ένα ακόμη σώμα βρίσκεται κρεμασμένο, με χαραγμένο στην πλάτη ή στο στήθος του, ένα καινούριο γράμμα του παιχνιδιού.,