Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου, 2024

60 χρόνια από την πρώτη εμφάνιση της Citroen DS 19

Η ιστορία της Citroen DS (από το γαλλικό  Déesse, δηλαδή θεά και γνωστό ως βάτραχος στην Ελλάδα), ενός μοντέλου που συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο δημοφιλή και παράλληλα από τεχνολογικής άποψης στα πλέον πρωτοποριακά. Κατασκευάστηκε από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Citroen, από τον Οκτώβριο του 1955 έως τον Απρίλιο του 1975. Στις αρχές λοιπόν του Οκτωβρίου εκείνης της χρονιάς, οι επισκέπτες του Σαλονιού Αυτοκινήτου της γαλλικής πρωτεύουσας έμειναν έκπληκτοι μπροστά στη νέα παρουσία, που δέσποζε στην κεντρική αίθουσα του Grand Palais. Ένα νέο μοντέλο που έμελλε να γράψει τη δική του ιστορία και να αποτελέσει το πρότυπο για την εξέλιξη μεταγενεστέρων “τετράτροχων” γενεών. Η πολυτελής λιμουζίνα συγκέντρωσε επάνω της όλα τα βλέμματα από την πρώτη στιγμή, αφού οι χυτές της γραμμές και η αεροδυναμική της φόρμα, πραγματικά εντυπωσίαζαν. Μάλιστα, οι δημοσιογράφοι της εποχής, εκστασιασμένοι από το μοναδικό θέαμα, θεώρησαν ότι η DS απέχει σχεδιαστικά πολλά έτη φωτός από τους σύγχρονους τότε ανταγωνιστές της. Το γαλλικό μοντέλο κατάφερνε, παρά το μεγάλο μέγεθός του, να αναπτύσσει αξιόλογες επιδόσεις, διατηρώντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου σε χαμηλά επίπεδα. Το γεγονός αυτό οφειλόταν στον αεροδυναμικό συντελεστή της DS, αλλά και στη χρήση ελαφρών κραμάτων που χρησιμοποιούνταν στην κατασκευή του αμαξώματος. Επιστέγασμα της προσπάθειας για τη μείωση του συνολικού βάρους, ήταν η πλαστική οροφή της DS! Η σχεδίαση και η διαμόρφωση του εσωτερικού, ήταν από τη μία σε πλήρη αντιστοιχία με τον πρωτοποριακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και από την άλλη διακρινόταν για την εκπληκτική εργονομία του και το υψηλό επίπεδο ευχρηστίας του. Ολοι οι διακόπτες και τα χειριστήρια, ακόμα και το πρωτοποριακό μονοάκτινο τιμόνι, απαιτούσαν την ελάχιστη δυνατή προσπάθεια για  να φέρουν εις πέρας την αποστολή τους, κάνοντας έτσι την οδήγηση της DS ιδιαίτερα ευχάριστη, όπως άλλωστε θα άρμοζε σε μία “λιμουζίνα”. Το μόνο μέρος που ήταν παλαιότερης τεχνολογίας ήταν οι κινητήρες, η γκάμα των οποίων ξεκινούσε από τα 1,9 λίτρα και κατέληγε στα 2,3. Από τεχνολογικής άποψης, η σημαντικότερη καινοτομία δεν ήταν άλλη από το υδραυλικό κύκλωμα, που φρόντιζε για τη σωστή λειτουργία της υδροπνευματικής ανάρτησης, όπως επίσης και για την ομαλή και ξεκούραστη λειτουργία του συμπλέκτη, των φρένων και του συστήματος διεύθυνσης. Και να σκεφτεί κανείς ότι όλες αυτές καινοτομίες, εμφανίστηκαν για πρώτη φορά πριν από 60 χρόνια… Κατά τη διάρκεια μιας παραγωγής που διήρκησε σχεδόν 20 έτη, συνολικά κατασκευάστηκαν 1.455.746 αντίτυπα σειράς DS καθώς και ID, όπως ονομαζόταν η φθηνότερη εκδοχή του DS. Αντικαταστάθηκε τον Αύγουστο του 1974 από το Citroen CX.

Διακρίσεις
To DS κατέλαβε την τρίτη θέση σε σχετική ψηφοφορία για το Αυτοκίνητο του Αιώνα, τον Δεκέμβριο του 199, πίσω μόνο από το Ford Model T και το κλασικό Μινι του 1959, ενώ τοποθετήθηκε στην πέμπτη θέση από το περιοδικό Automobile Magazine στον επίσημο διαγωνισμό των 100 Coolest Cars που έγινε το 2005. Επίσης, κέρδισε τον τίτλο του ομορφότερου αυτοκινήτου όλων των εποχών από το περιοδικό Classic & Sports Car, μετά από διαγωνισμό όπου κριτές ήταν 20 από τους μεγαλύτερους σχεδιαστές αυτοκινήτων, μεταξύ αυτών και ο Τζορτζέτο Τζουτζιάρο…


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα