Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου, 2024

“Ασπίδα στα προσωπικά δεδομένα”

Στην εγκατάσταση του κουμπιού ´Μην με παρακολουθείτε´ προχωρούν οι περιηγητές Google Chrome και Mozilla Firefox συνεισφέροντας στην προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Με αυτή την επιλογή, οι χρήστες θα μπορούν να μπλοκάρουν τη συλλογή δεδομένων από ορισμένες διαφημιστικές εταιρείες.
Η Mozilla πρότεινε την προσθήκη ενός σήματος στο δημοφιλές πρόγραμμα περιήγησής της στο διαδίκτυο, Firefox, το οποίο θα επιτρέπει αυτομάτως στους χρήστες να αποκλείουν ιστοσελίδες από τη συγκέντρωση των διαδικτυακών δραστηριοτήτων τους.
Οι ιστοσελίδες αυτές θα αποφασίζουν στη συνέχεια εάν θα ικανοποιήσουν την επιθυμία των χρηστών ή θα συνεχίζουν να συλλέγουν στοιχεία για διαφημιστικούς λόγους. «Η πρόκληση της προσθήκης αυτού του κουμπιού είναι ότι απαιτεί και τα προγράμματα περιήγησης και οι ιστοσελίδες να το εγκαταστήσουν προκείμενου να το εγκαταστήσουν για να είναι απολύτως αποτελεσματικό», εξηγεί ο Αλεξ Φάουλερ της Mozilla. «Η Mozilla αναγνωρίζει το πρόβλημα της κότας και του αβγού και αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να προτείνει ότι το κουμπί θα αφορά μεταγενέστερες εκδόσεις του Firefox».
Παράλληλα, η Google λάνσαρε την περασμένη εβδομάδα μια επέκταση για το Chrome που εμποδίζει τη συλλογή στοιχείων στα αρχεία cookies. Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η λειτουργία «Keep My Opt – Outs» μπλοκάρει διαφημίσεις από 50 διαφημιστικά δίκτυα, ανάμεσά τους και τα 15 μεγαλύτερα (σύμφωνα με στοιχεία της ComScore). Στην περίπτωση, όμως, άλλων διαφημιστικών εταιρειών, το κουμπί δεν έχει αποτέλεσμα.
Μετά την ενεργοποίηση του κουμπιού, οι χρήστες «μπορεί να βλέπουν συνεχώς τις ίδιες διαφημίσεις σε συγκεκριμένους δικτυακούς τόπους ή να βλέπουν διαφημίσεις που δεν τους αφορούν», δήλωσαν οι διευθυντές παραγωγής της Google, Σον Χάρβι και Ράγιας Μούνκα.
Το Reuters ανάφερε σε σχετικό ρεπορτάζ του, πως η παραπάνω εξέλιξη ήρθε έπειτα από πιέσεις της αμερικανικής κυβέρνησης σύμφωνα με τις οποίες οι διαφημιστές έχουν πρόσβαση σε υπερβολικά πολλά δεδομένα για τους χρήστες -ποιους δικτυακούς τόπους επισκέπτονται, ποιους συνδέσμους ακολουθούν, τι αναζητούν και τι αγοράζουν. Ενα μήνα πριν, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) των ΗΠΑ είχε ζητήσει να δημιουργηθεί ένα κουμπί «Μη με Παρακολουθείτε».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα