Σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα της Nielsen για την καταναλωτική εμπιστοσύνη το τέταρτο τρίμηνο του 2010 εννέα στους 10 Ελληνες, έχουν προχωρήσει σε περικοπές εξόδων όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη είναι 6 στους 10. Το 81% των Ελλήνων έχει μειώσει τις δαπάνες για αγορά νέων ρούχων, το 80% δαπανά λιγότερα για διασκέδαση εκτός σπιτιού και το 64% έχει στραφεί σε φθηνότερα προϊόντα (Κινέζικα), ώστε να καταφέρει να ισορροπήσει τη μείωση της αγοραστικής δύναμης του. Το τελευταίο τρίμηνο του 2010 ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα έχασε εννέα μονάδες πέφτοντας στις 48 μονάδες και φέρνοντας τη χώρα στις τρεις τελευταίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης, με μόνες χώρες την Πορτογαλία και την Κροατία να βρίσκονται χαμηλότερα στις 45 μονάδες. Στην απέναντι όχθη, οι ευρωπαϊκές χώρες με την μεγαλύτερη καταναλωτική εμπιστοσύνη είναι η Νορβηγία (119), η Ελβετία (110) και η Σουηδία (103), ενώ η Τουρκία ανέβηκε κατά 83 μονάδες έναντι 77 το περασμένο τρίμηνο επιβεβαιώνοντας τη μεγάλη οικονομική ανάπτυξη που σημειώνει τους τελευταίους μήνες.
Στα καθ? ημάς, σύμφωνα με τις απαντήσεις του δείγματος το τρέχον έτος δεν φαίνεται ευοίωνο για το 83% των Ελλήνων, που θεωρεί πως η χώρα δεν θα καταφέρει να βγει από την ύφεση μέσα το 2011. Το 40% των Ελλήνων ανησυχεί για την Οικονομία (το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη), ενώ το 34% δηλώνει ότι με τα χρήματα που του περισσεύουν ξεπληρώνει (δηλαδή πληρώνει) δάνεια, πιστωτικές κάρτες και χρέη. Και μην νομίσετε πως είμαστε μόνοι μας σ? αυτή την κατάσταση. Η έρευνα δείχνει ότι η ανησυχία για την ανεργία, η έλλειψη νέων επενδύσεων και εργασιών και η αύξηση των τιμών στα τρόφιμα και στο ηλεκτρικό σπέρνει απαισιοδοξία σε παγκόσμιο επίπεδο.
ΑΕΣ
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο για την και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.