Λύση φαίνεται ότι θα δοθεί στο πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τη Γαύδο καθώς σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες προσαρμογής του πλοίου ´Σαμαριά I´ στην Ευρωπαϊκή Οδηγία, που θα επιτρέψουν τη δρομολόγησή του το ερχόμενο καλοκαίρι.
Ηδη, χθες, σε ανακοίνωσή της η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Νότου (ΑΝΕΝΔΥΚ), αναφέρεται στα δρομολόγια του Ε/-Ο/Γ ´Σαμαριά I´ για τη θερινή περίοδο και εξηγεί ότι το συγκεκριμένο πλοίο ´είναι σε διαδικασία μετασκευής και θα μπορεί να μεταφέρει για τη Γαύδο 320 επιβάτες και 45 Ι.Χ. ή 8 φορτηγά 15 τόνων.
Η εταιρεία δεσμεύεται ότι το πλοίο θα δρομολογηθεί από τις 16 Ιουνίου 2011 αλλά δεν αποκλείει το ενδεχόμενο το πλοίο να είναι έτοιμο από την 1η Μαΐου 2011. Είναι, δηλαδή, πιθανόν, να γίνει νωρίτερα η δρομολόγησή του -ακόμα και την 1η Μαΐου.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, το πλοίο θα εκτελεί τα δρομολόγια:
-Χώρα Σφακίων – Γαύδος: 4 με 5 φορές την εβδομάδα, με αναχώρηση στις 9.30 το πρωί, παραμονή του στη Γαύδο μέχρι και πέντε ώρες και επιστροφή στις 6.30 το απόγευμα.
-Παλαιόχωρα – Γαύδος: 2 φορές την εβδομάδα, με αναχώρηση στις 8.30 το πρωί, παραμονή του πλοίου μέχρι και τρεις ώρες στη Γαύδο και επιστροφή στις 7 το απόγευμα.
Πάντως, η ΑΝΕΝΔΥΚ διευκρινίζει ότι το ακριβές πρόγραμμα θα ανακοινωθεί εντός των ημερών.
Ο πρόεδρος της ΑΝΕΝΔΥΚ, Γιάννης Μπραουδάκης, μας είπε ότι από τις προηγούμενες ημέρες, ´από τις συζητήσεις και τις ενέργειες που έχουμε κάνει και τις συνεννοήσεις με το Υπουργείο, έχουμε βεβαιωθεί ότι το θέμα λύνεται και αποφασίσαμε να δημοσιοποιήσουμε το πρόγραμμα, που σκοπεύουμε να θέσουμε σε εφαρμογή. Η ημερομηνία που δώσαμε για 15 Ιουνίου, αφορά την περίπτωση στην οποία θα έχουμε προβλήματα γραφειοκρατίας. Αλλά, όσο γίνεται πιο σύντομα θα προσπαθήσουμε να το δρομολογήσουμε´.
Το ίδιο σκάφος (´Σαμαριά Ι´, μαζί με ένα ακόμη, το ´Δασκαλογιάννης´, εκτελούσε τα δρομολόγια και πριν τις 2 Ιουλίου 2010, ημέρα κατά την οποία η Γαύδος απομονώθηκε εξαιτίας της Ευρωπαϊκής Οδηγίας και των νέων κανόνων ασφαλείας της Ε.Ε., που δεν επέτρεψε στα πλοία αυτά τη συνέχιση των δρομολογίων.
Τότε, η ΑΝΕΝΔΥΚ είχε ζητήσει να εξαιρεθούν τα δύο πλοία της, ´Σαμαριά´ και ´Δασκαλογιάννης´, από την Ευρωπαϊκή Οδηγία, αφού πρόσφατα είχε αναβαθμίσει τα μέτρα ασφαλείας. Τώρα, το ´Σαμαριά Ι´, το οποίο είχε προσαρμοστεί και το 2006 στην τότε οδηγία, είναι στη διαδικασία προσαρμογής στη (νεότερη) Ευρωπαϊκή Οδηγία 9818.
Προς το παρόν δρομολόγιο για τη Γαύδο εκτελείται από την Παλαιόχωρα με ένα μικρότερο πλοίο, που μπορεί να μεταφέρει σαράντα επιβάτες.