Αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των νέων Ελλήνων αποτελεί το Facebook, σύμφωνα με έρευνα, που αποτυπώνει την ταχύρρυθμη εξάπλωση των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης (social networking) στη χώρα μας.
Οι Ελληνες χρήστες του διαδικτύου ακολουθούν την παγκόσμια τάση και δεν αντιστέκονται στον? πειρασμό του Facebook και άλλων αντίστοιχων σελίδων.
Η πανελλήνια έρευνα της Focus Bari «για την εξέλιξη των social media», έδειξε ότι ένας στους τρεις Ελληνες χρησιμοποιεί σελίδες κοινωνικής δικτύωσης για να επικοινωνήσει με γνωστούς, να γνωρίσει νέα άτομα, να ψυχαγωγηθεί αλλά και να φλερτάρει…
Τα στοιχεία της έρευνας, που δημοσιοποίησε το «Εθνος», αναδεικνύουν τους άντρες ως κατ? εξοχήν χρήστες των σελίδων δικτύωσης και ιδιαίτερα τις νεαρές ηλικίες μέχρι 34 ετών.
On line έφηβοι?.
Στις ηλικίες 13 – 17 ετών το ποσοστό ενασχόλησης με τα σάιτ κοινωνικής δικτύωσης εκτοξεύεται στο 79%, ενώ μειώνεται ελαφρώς στο 72% για τις ηλικίες 18 – 24 και περαιτέρω στο 52% για τους ερωτηθέντες 25 – 34 ετών.
Το ποσοστό μειώνεται ακόμα περισσότερο όσο αυξάνεται η ηλικία των χρηστών, αγγίζοντας το 29% για το γκρουπ 35 – 44 ετών, το 15% για τις ηλικίες 45 – 54, για να φτάσει στο 4% μεταξύ των χρηστών 55 – 70 ετών, αποδεικνύοντας ότι η κοινωνική δικτύωση στη χώρα μας συνιστά κατά κύριο λόγο νεανική υπόθεση.
Πρωταθλητής το Facebook
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο Facebook, το οποίο, σύμφωνα με την έρευνα, αποτελεί το δημοφιλέστερο σάιτ του είδους, με τον αριθμό των ημερήσιων επισκεπτών του να έχει πενταπλασιαστεί μέσα σε μία διετία, από τον Σεπτέμβριο του 2008 μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2010. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι η μέση ημερήσια επισκεψιμότητα στην εν λόγω ιστοσελίδα τον Σεπτέμβριο του 2008 ήταν 4% και λίγο πριν, τον Μάρτιο του 2008, μόλις που έφθανε το 1%.
Εκτοτε η εικόνα έχει αλλάξει άρδην. Σήμερα το 21% των Ελλήνων επισκέπτεται το Facebook σε ημερήσια βάση, το 31% σε εβδομαδιαία και το 33% σε μηνιαία (μέτρηση Σεπτεμβρίου 2010).
Το μόνο σάιτ (διαφορετικής, ωστόσο, λογικής και περιεχομένου), που ξεπερνά το Facebook σε μέση μηνιαία διείσδυση (επισκεψιμότητα), είναι το YouTube με 44%, ενώ το Twitter φαίνεται να βρίσκεται ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο… ανάπτυξης στη χώρα μας, με μέση μηνιαία διείσδυση μόλις 2%.
Και στην περίπτωση του Facebook, οι άντρες είναι αυτοί που ασχολούνται φανατικά. Οσον αφορά τις ηλικίες, η ομάδα 13 – 24 ετών αναδεικνύεται με διαφορά πρωταθλήτρια στην ενασχόληση με το Facebook: μέση ημερήσια διείσδυση 49%, μέση εβδομαδιαία διείσδυση 66% και μέση μηνιαία διείσδυση 72%.
Αντιθέτως, στις ηλικίες 25 – 44 ετών, η μέση μηνιαία διείσδυση δεν ξεπερνά το 38%. Κάτι που σημαίνει ότι η συντριπτική πλειονότητα των νέων 13 – 24 ετών έχει αναδείξει το συγκεκριμένο σάιτ σε? κομμάτι της καθημερινότητάς του.
Τα ´Χανιώτικα νέα´ στο Facebook
Σε? πείσμα της έρευνας η σελίδα των ´Χανιώτικων νέων´ στο Facebook ´γυναικοκρατείται´. Από τις αρχές Μαΐου, που δημιουργήθηκε η ´fan page´ της εφημερίδας, περισσότεροι από 4.100 χρήστες ´δικτυώθηκαν´ με την εφημερίδα στο Facebook. Από αυτούς το 53% είναι γυναίκες, οι περισσότερες στην ηλικιακή ομάδα 25 – 34.
Τα περισσότερα μέλη της σελίδας μένουν εκτός Χανίων (Αθήνα και Ηράκλειο), ενώ οι ειδήσεις των ´Χανιώτικων νέων´ ταξιδεύουν από τις Η.Π.Α. μέχρι την Αίγυπτο και τη Νέα Ζηλανδία.