Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Ανάγκη πιστοποίησης

Η ανάγκη συντονισμού όλων των φορέων για την προώθηση, αλλά και την πιστοποίηση, των προϊόντων της ´Κρητικής Διατροφής´ τονίστηκε σε ημερίδα, που διοργάνωσε, χθες, η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Νομού Χανίων, σε συνεργασία με το Οικονομικό Επιμελητήριο – Τμήμα Δυτικής Κρήτης, στο ΕΒΕΧ, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή.

Παράλληλα, όπως τόνισαν οι ομιλητές στην ημερίδα, που είχε τίτλο ´Οι καταναλωτές αντιμέτωποι με τις νέες οικονομικοκοινωνικές συνθήκες του σήμερα´, η υπερχρέωση φέρνει μείωση της κατανάλωσης καθώς υπερχρεωμένα νοικοκυριά και μείωση της αγοραστικής κίνησης είναι τα χαρακτηριστικά που συνθέτουν και την αγορά των Χανίων.
´Η ημέρα του Καταναλωτή, στην εποχή που διανύουμε, έχει ιδιαίτερη σημασία, αξία και νόημα. Ολοι είμαστε χρήστες σε καθημερινή βάση αγαθών και υπηρεσιών, ανεξαρτήτως κοινωνικής θέσης και οικονομικής δυνατότητας, όμως, θα πρέπει να ξεφύγουμε από τον υπερδανεισμό και την υπερκατανάλωση´, ανέφερε η πρόεδρος της Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Νομού Χανίων, κα Ιωάννα Μελάκη.
´Ζούμε σε μία χώρα που η οικονομία της στηρίζεται σε δανεικά και ενώ ονειρευτήκαμε ανάπτυξη, βιώνουμε ανεργία, μείωση μισθών, αύξηση τιμών, αγαθών και υπηρεσιών, βιώνοντας την ανασφάλεια, την πίεση των Τραπεζών, την υπερχρέωση´, τόνισε η κα Μελάκη και επεσήμανε τη μειωμένη κατανάλωση που υπάρχει στην αγορά λόγω οικονομικής ανέχειας.
´Την αγορά, όσο φθηνή και αν είναι, οι καταναλωτές δεν μπορούν να την πλησιάσουν, όταν υπάρχει ανεργία και οικονομική ανέχεια. Ετσι αυτό που επικρατεί είναι μείωση των αγορών και αμηχανία που ούτε οι υπερχρεωμένοι καταναλωτές ούτε η αγορά είχε μέχρι σήμερα βιώσει´, υπογράμμισε.
Σύμφωνα με την πρόεδρο της Ενωσης Καταναλωτών Χανίων, οι αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων, οι αθέμιτες και παραπλανητικές πρακτικές εκ μέρους των επιχειρήσεων, η αισχροκέρδεια, η αδιαφάνεια, η μη συμμόρφωση των επιχειρήσεων στους κανόνες του υγιούς εμπορίου, η αδυναμία λήψης αποτελεσματικών πολιτικών αποφάσεων παραμένουν ως χαρακτηριστικά του οικονομικού, πολιτικού και κοινωνικού πλαισίου.
´Οι καταναλωτές πρέπει επιτέλους να αποκτήσουν συνείδηση της θέσης τους στην αγορά και της δύναμης που έχουν αν δράσουν οργανωμένα. Να συμμετάσχουν και να στηρίξουν τις προσπάθειες των Ενώσεων Καταναλωτών για ένα ισχυρό καταναλωτικό κίνημα´, κατέληξε η κα Μελάκη.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου, Τμ. Δυτικής Κρήτης, κ. Παντελής Πετσετάκης, ανέφερε ότι: ´Το Οικονομικό Επιμελητήριο – Τμήμα Δυτικής Κρήτης συνεργάζεται με την Ενωση Καταναλωτών για να ενημερώσει και να δράσει προς όφελος των πολιτών. Οι οικονομολόγοι των Νομών Χανίων και Ρεθύμνου είμαστε μέσα στις επιχειρήσεις, αλλά είμαστε και καταναλωτές και στηρίζουμε προσπάθειες όπως αυτή της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ. Στο πλαίσιο αυτό συνάδελφοι οικονομολόγοι βοηθούν εθελοντικά την Ενωση Προστασίας Καταναλωτών´.
Σχετικά με τις δυσκολίες των υπερχρεωμένων νοικοκυριών και το πώς αντικατοπτρίζονται αυτές στην κατανάλωση ο κ. Πετσετάκης ανέφερε: ´Τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί ιδιαίτερα ο υπερκαταναλωτισμός στον οποίο οι περισσότεροι πολίτες έχουν καταφύγει. Θα πρέπει, όμως, με αφορμή την κρίση να δούμε ορισμένα θέματα πιο οργανωμένα σε μια συλλογική βάση. Ηδη έχει δημιουργηθεί η κίνηση «Καταναλώνουμε ελληνικά», στην οποία έχει ανταποκριθεί ο Δήμος Χανίων και συμμετέχουν ενεργά πολλοί φορείς, μεταξύ των οποίων το Οικονομικό Επιμελητήριο – Τμήμα Δυτικής Κρήτης, με τον αντιπρόεδρό του κ. Κώστα Σταυρουλάκη. Στόχος είναι να στηρίξουμε τα ελληνικά προϊόντα προκειμένου να βοηθήσουμε την τοπική οικονομία και παράλληλα να διατυπώσουμε μια συλλογική κοινή δράση σε επίπεδο Κρήτης´.
Στις καταναλωτικές συνήθειες και τις επιρροές τους στην τοπική οικονομία αναφέρθηκε ο αντιπρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου – Τμ. Δυτικής Κρήτης, κ. Κώστας Σταυρουλάκης.
Οπως επεσήμανε ο κ. Σταυρουλάκης: ´Η ημέρα αυτή έχει ορισθεί ως η Παγκόσμια Ημέρα του Καταναλωτή. Ισως, όμως, είναι  καλύτερα -με τις τρέχουσες συνθήκες- να ασχοληθούμε ιδιαίτερα για την Ημέρα του Ντόπιου Καταναλωτή. Ενας καταναλωτής, ο οποίος έχει εγκλωβιστεί μεταξύ δύο βασικών προβλημάτων. Πίσω του κρύβεται η παγκόσμια καθοδήγηση της καταναλωτικής του συνήθειας αλλά και ο εθισμός του στην υπερκατανάλωση, την οποία δέχεται αδιαμαρτύρητα. Μπροστά του κρύβεται η έλλειψη ανταγωνιστικότητας των ντόπιων ή γενικότερα των ελληνικών επιχειρήσεων. Βιώνει συχνά την ακρίβεια. Μεταξύ αυτών των προβλημάτων βρίσκεται εγκλωβισμένος´.
Για την αντιμετώπιση του φαινομένου της καθοδήγησης της καταναλωτικής του συνήθειας, αλλά και της υπερκατανάλωσης, ο κ. Σταυρουλάκης τόνισε ότι ´πρέπει να αντιμετωπιστεί με τη μαζική και συντονισμένη εγρήγορση όλων των φορέων. Από τα Επιμελητήρια στην Αυτοδιοίκηση και από την κρατική μηχανή ως την εκπαίδευση. Ο συντονισμός αυτός να ανασύρει την ανάγκη του καταναλωτή (η οποία τώρα βρίσκεται σε λανθάνουσα κατάσταση) για κατανάλωση τοπικών και ελληνικών προϊόντων. Να διαδώσει ότι είναι ψέμα ότι όλα τα ελληνικά προϊόντα είναι εκτός ανταγωνισμού. Να αναδείξει πιστοποιήσεις τύπου «κρητικής διατροφής». Να αναδείξει την απάτη του εθισμού της υπερκατανάλωσης. Αυτά πρέπει να διαχύσει στην ψυχολογία του καταναλωτή, αρχικά μέσω της διαφήμισης και αμέσως μετά με κατά ριπάς επιστημονικές ενημερώσεις´.
Ο ίδιος ανέφερε ότι το Οικονομικό Επιμελητήριο δρα προς αυτήν την κατεύθυνση, συμμετέχοντας σε δράσεις, όπως το Κίνημα ´Καταναλώνω τοπικά´, ενώ έχουν προγραμματιστεί ημερίδες για την ενημέρωση του καταναλωτή, όπως και ημερίδες για την επιχειρηματική παιδεία.
Ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Χανίων, κ. Δημήτρης Ποντικάκης, κατά την ομιλία του αναφέρθηκε στα δικαιώματα των καταναλωτών και στην εφαρμογή του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά.
´Οι καταναλωτές που συνάπτουν συμφωνητικά με τις Τράπεζες θα πρέπει όλοι να ζητούν αντίγραφα των συμβάσεων, ώστε να ελέγχουν τους όρους που βάζουν οι Τράπεζες. Ο καταναλωτής έχει δικαίωμα να προσφεύγει στην Τράπεζα της Ελλάδος, όταν γίνεται παραβίαση δικαιωμάτων του και να ζητά τη δικαίωσή του´, τόνισε ο κ. Ποντικάκης, ο οποίος επεσήμανε ότι στα Χανιά παρατηρείται μεγάλος αριθμός υπερχρεωμένων νοικοκυριών.
Οσον αφορά τον νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά ο ίδιος ανέφερε ότι στα Χανιά έχουν προχωρήσει οι αιτήσεις καταναλωτών προς το Ειρηνοδικείο, ωστόσο, στο σημείο αυτό η διαδικασία αντιμετωπίζει ορισμένα κωλύματα.
´Ισως θα πρέπει να τροποποιηθεί ο νόμος και αντί η επίδοση – κοινοποίηση (προς όλους τους πιστωτές), που μέχρι στιγμής γίνεται μέσω δικαστικού επιμελητή, στο μέλλον να γίνεται ταχυδρομικά ή με συστημένη επιστολή, οπότε τα έξοδα για τον υπερχρεωμένο καταναλωτή να είναι λιγότερα´, ανέφερε.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα