Επιμέλεια:
ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΙΧΕΛΙΟΥΔΑΚΗΣ
Στο φύλλο, της εφημερίδας ´ΤΑ ΝΕΑ´ της περασμένης Τετάρτης 16 Μαρτίου 2011 και στη σελίδα 39, την οποία φιλοξενούμε, παρουσιάζεται εκτεταμένο ρεπορτάζ που γράφει ο Κώστας Ντελέζος και αφορά το θέμα των προκρατήσεων για τη φετινή τουριστική σεζόν, σε συνδυασμό με τις νέες αφίξεις αεροπορικών εταιρειών στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας (που είναι οκτώ!)
Στις οποίες, όμως, προστίθενται άλλες πέντε, ´…συνολικά 13 εταιρείες χαμηλού κόστους -όπως τονίζει το δημοσίευμα- θα συνδέουν την Αθήνα με 20 ευρωπαϊκούς προορισμού με τις Transaνia Netherlands και Jetairfly να προστίθενται στο δίκτυο´.
* Η ουσία της αναφοράς μας;
– Πουθενά στο κείμενο δεν αναφέρονται οι λεπτομέρειες του πίνακα που βλέπετε και έχει τίτλο: ´ΟΙ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΑΦΙΞΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΟΥ´.
* Αλλά ούτε γίνεται αναλυτική παρουσίαση, όπως τονίζει ο κύριος τίτλος του ρεπορτάζ:
´Πτήσεις ανόδου του τουρισμού στα ελληνικά αεροδρόμια – Και οκτώ νέες αφίξεις αεροπορικών εταιρειών στο ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ´.
* Το παράπονό μας, όπως και των αναγνωστών της αθηναϊκής εφημερίδας είναι η απουσία από τον ´πίνακα´ του δικού μας αεροδρομίου, άσχετα αν εμφανίζει θετικά ή αρνητικά προσωρινά στοιχεία, τη στιγμή που μετράμε 17 (ΔΕΚΑΕΠΤΑ!), αεροδρόμια.
Οταν μέχρι σήμερα στατιστικά στοιχεία δίνονται γα τα 13 βασικά, επιλεγμένα και μεγαλύτερα ελληνικά αεροδρόμια είτε από την ΕΛΣΤΑΤ (Ελληνική Στατιστική Αρχή), την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ή τον ΣΕΤΕ (Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων).
Και βέβαια, όπως και να το κάνουμε ο ελληνικός προορισμός, ΧΑΝΙΑ, που διαθέτει ένα αεροδρόμιο, το οποίο μπορεί να εξυπηρετήσει δύο ή τρία JUMBO ταυτόχρονα, διότι ο διάδρομός του έχει μεγαλύτερο μήκος από αυτόν του Ηρακλείου, είναι ο ΕΚΤΟΣ ή ΕΒΔΟΜΟΣ (τα τελευταία χρόνια) τόπος διακοπών, μετά την Αθήνα, το Ηράκλειο, τη Ρόδο, τη Θεσσαλονίκη (!) -ποτέ δεν δόθηκαν καθαρά στατιστικά για τη συμπρωτεύουσα- την Κέρκυρα και την Κω. ΠΡΩΤΟΣ στους Ελληνες επισκέπτες και ΠΡΩΤΟΣ στις σχολικές εκδρομές.
Συμπέρασμα:
– Μεγάλη παράλειψη του συντάκτη της αθηναϊκής εφημερίδας ή υπονοείται κάτι άλλο που δεν γνωρίζουμε;
– Εκείνο που γνωρίζουμε, εμείς, για το αεροδρόμιο Χανίων είναι ότι εδώ και δέκα χρόνια έχουν υποσχεθεί οι αθηνοκεντρικοί για τα έργα επέκτασης των κτηριακών εγκαταστάσεων και της πίστας χώρου στάθμευσης.
– Και το δεύτερο, ότι ο Πύργος Ελέγχου που κατασκευάστηκε το 1956 είναι αυτός που βρίσκεται στη ζώνη της 115 Πτέρυγας Μάχης, καθοδηγείται από το προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας και περιμένει (κι αυτός…) την έγκριση του Υπουργείου Εθνικής Αμυνας για να αναβαθμιστεί.
Αλλες ειδήσεις και σχόλια…
Κέρκυρα
Δημοσιεύθηκε η δημοπρασία και οι προσφορές κατατέθηκαν την Τρίτη, 15 Μαρτίου 2011, για την ανάθεση του έργου ´Στερέωση και αποκατάσταση επισφαλών τμημάτων του αμυντικού τείχους Καβοσίδερο στο Παλαιό Φρούριο Κέρκυρας´.
Η δημοπρασία αφορά το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, με προϋπολογισμό 1.622.773 ευρώ, ενώ συγχρηματοδοτείται από το Ε.Τ.Π.Α. Στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος ´Ανταγωνιστικότητα και επιχειρηματικότητα 2007-2013´.
Εργα οδοποιίας ? Ηράκλειο
Α. Το πρώτο δεκαήμερο Μαρτίου κατατέθηκαν οι προσφορές για το έργο: ´Δρόμος Γάζι – Κρουσώνας, 5ο υποέργο – Τμήμα Διακλάδωση προς Καλέσα – Κρουσώνας με τους Κόμβους Κάτρη και Κορφές – Λουτράκι (Κατασκευή) και Εργασίες Φυτοτεχνικής Διαμόρφωσης από Γάζι έως Κρουσώνα´.
* Προϋπολογισμός, τα 13.120.000 ευρώ.
Β. Στο ίδιο διάστημα προχώρησαν οι διαδικασίες και για το έργο: ´Δρόμος Καρτερός – Επισκοπή, 5ο υποέργο (ολοκλήρωση δρόμου από Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 4+000´, με προϋπολογισμό 2.050.000 ευρώ.
Παλαιόχωρα
Μαθαίνουμε πως δυσκολεύεται η πριγκίπισσα του Λιβυκού να προσελκύσει ξένους και Ελληνες επισκέπτες, λόγω οικονομικής κρίσης και ειδικών συνθηκών, που δεν ευνοεούν την περιοχή με τις σημερινές συγκυρίες.
´Ρίχνουμε´ την ιδέα -κι ας την μελετήσουν οι ξενοδόχοι σε συνεργασία με τους υπόλοιπους επιχειρηματίες, τη Δημοτική Αρχή και τους άλλους φορείς που θα διοργανώσουν πολιτιστικές και άλλες φολκλορικές εκδηλώσεις:
Το πρώτο πακέτο All inclusive εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στα Καλάβρυτα, σε συνεργασία με το χιονοδρομικό κέντρο.
* Πέτυχε απόλυτα.
– Αντί για ski pass, προσφέρουμε βόλτα με βάρκα, φουσκωτό ή άλλο σκάφος με άδεια ατόμων 8 – 12 ατόμων.
– Διαμονή
– Ενα γεύμα
– Ειδικές τιμές από καταστηματάρχες, ζαχαροπλαστεία, μπαράκια κ.λπ.
– Και η μετακίνηση από το αεροδρόμιο Χανίων ή τη Σούδα, μπορεί να γίνει διαπραγματεύσιμη με το ΚΤΕΛ ή τα τουριστικά γραφεία.
Γαλλική συμβουλή
Η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε, τις προάλλες, πως δεν θα μειώσει (όπως και η δική μας) τη φορολογία στα καύσιμα. Συμβούλευσε, όμως, τους οδηγούς να φουσκώνουν τα ελαστικά τους και να οδηγούν σε χαμηλές ταχύτητες, για να κάνουν οικονομία στην κατανάλωση καυσίμων.
Ελλάς – Γαλλία, συμμαχία, το θυμάστε το μήνυμα τη δεκαετία του ?80!
Ινδία… SOS!
Αν ταξιδεύετε για την Ινδία με τοπική αεροπορική εταιρεία, προσέξτε ιδιαίτερα ότι:
Από τον Ιανουάριο του 2009 έως τον Νοέμβριο του 2010, περίπου 57 κυβερνήτες αεροσκαφών βρέθηκαν μεθυσμένοι, στη διάρκεια ελέγχων, στους οποίους υποβλήθηκαν αιφνιδιαστικά πριν πετάξουν.
Καζαντζάκης
Τέσσερις νέες εκδόσεις με έργα του σπουδαίου συγγραφέα Νίκου Καζαντζάκη εξέδωσε το Μουσείο, που φέρει το όνομά του και εδρεύει στη Μυρτιά (Ηράκλειο) της Κρήτης.
Ποιες είναι οι εκδόσεις, τις οποίες μπορείτε να προμηθευτείτε και από την ιστοσελίδα του Μουσείου; (www.kazantzakis.museum.gr):
Α. ´Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες´, σε μετάφραση του ιδίου.
Πρόκειται για συλλεκτική ομοιότυπη έκδοση του 1931.
Β. ´Ταξιδεύοντας, σημειώσεις´ Ενα οδοιπορικό στα ταξιδιωτικά κείμενα του συγγραφέα.
Γ. ´Ο Νίκος Καζαντζάκης και ο κρητικός πολιτισμός´. Περιλαμβάνει τις εισηγήσεις των 46 επιστημόνων και λογοτεχνών που συμμετείχαν στο διήμερο επετειακό συνέδριο του 2007.
Δ. ´Νίκος Καζαντζάκης. Εικαστικές παρεμβάσεις´. Πολυτελής συλλεκτικός φάκελος με εικαστικές παρεμβάσεις του χαράκτη Τίτου Πετράκη σε δέκα εξώφυλλα βιβλίων του Καζαντζάκη.
Ξεχάσαμε τις ´Γαλάζιες σημαίες´;
* Το έντυπο που βλέπετε είναι από τα πρώτα που κυκλοφόρησαν (Αθήνα 1998) και είναι ο προπομπός της συμμετοχής μας στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο, στο θεσμό της ´Γαλάζιας σημαίας´, για καθαρές θάλασσες και ακτές.
* Το σημειώνουμε για να υπενθυμίσουμε στους ´Καλλικρατικούς´ δημάρχους, πως θα ?πρεπε να μας είχαν ενημερώσει αν προχώρησαν οι διαδικασίες για τις ´Γαλάζιες σημαίες´, διεθνές σύμβολο ποιότητας μιας οργανωμένης ακτής.
* Κάτι ακόμη για να μην ξεχνιόμαστε:
Α. Οι ελληνικές ακτές φτάνουν στο σύνολό τους σε 16.000 χιλιόμετρα.
Β. Από αυτά, τα 355 χιλιόμετρα ανήκουν στον Νομό Χανίων.
Γ. Το 1997 οι καθαρές ακτές που επιλέχθηκαν από την Κρήτη ήταν 110
Δ. Στα Χανιά 27
Στο Ρέθυμνο 11
Στο Ηράκλειο 35
Στο Λασίθι 37
*Περισσότερες πληροφορίες:
http://www.eepf.gr, http://www.blueflag.org