Επιμέλεια: ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΙΧΕΛΙΟΥΔΑΚΗΣ
Το ακριβές κείμενο που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Νέα Κρήτη», την Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011, σελίδα 4, γράφει επί λέξει τα ακόλουθα:
«Η βουλευτής Μαρία Σκραφνάκη μας γνωστοποίησε χθες ότι υπογράφηκε από τον γενικό γραμματέα Δημόσιων Εργων του Υπουργείου Υποδομών Ιωάννη Οικονομίδη η ένταξη του έργου «Γούρνες – Χερσόνησος» στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας 2007 – 2013» (τομεακό πρόγραμμα προσπελασιμότητας του Υπουργείου Υποδομών), με συνολική δημόσια δαπάνη 85.000.000 ευρώ. Το συγκεκριμένο έργο αφορά την αναβάθμιση και τη διαπλάτυνση του Βόρειου Οδικού Αξονα μήκους 9,2 χλμ. και συγκεκριμένα στο τμήμα Γούρνες – Χερσόνησος, με στηθαία ασφαλείας και με νέα γέφυρα στον Αποσελέμη. Το ποσό των 85.000.000 ευρώ, που εξασφαλίστηκαν, είναι επιπλέον χρήματα για την Κρήτη, που θα βοηθήσουν στην αναβάθμιση του Βόρειου Οδικού Αξονα, στον οποίο γίνονται πολλά ατυχήματα και στην ανάπτυξη του Νομού μας.
Το έργο θα δημοπρατηθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα και η κα Σκραφνάκη, όπως μας διαβεβαίωσε, θα συνεχίσει να παρακολουθεί από κοντά την πορεία του συγκεκριμένου έργου, μέχρι την τελική του υλοποίηση».
* Την επόμενη ημέρα, τώρα, στις 9 Ιουνίου 2011, τα «Χανιώτικα Νέα»:
Α. Στη σελίδα 9, φιλοξενούν ανοιχτή επιστολή φορέων του τόπου μας, που απευθύνεται προς τον πρωθυπουργό αναφέροντας συγκεκριμένες προτάσεις για την όσο το δυνατόν ταχύτερη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την αναβάθμιση – ολοκλήρωση των κάθετων οδικών αξόνων και του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Β. Στην ίδια σελίδα, παρουσιάζονται δύο πίνακες: Ο πρώτος αναφέρεται στα θανατηφόρα δυστυχήματα στον ΒΟΑΚ, από το 2004 έως και το 2009, με στοιχεία των αρμόδιων τμημάτων Τροχαίας και από τους τέσσερις Νομούς της Κρήτης. Ο δεύτερος δείχνει «τη μέση ημερήσια κίνηση επιβατικών αυτοκινήτων» με τον κυκλοφοριακό φόρτο στις αποστάσεις Χανιά – Σούδα, Ρέθυμνο – Βρύσες, Ηράκλειο – Χερσόνησος, Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος και Παχιά Αμμος – Σητεία, τις δεκαετίες 2008, 2018, 2028 (σύμφωνα με προκαταρκτική μελέτη του Σ.Δ. ΒΟΑΚ (ΣΥΣΤΑΣ).
Γ. Συνεχίζουμε να βρισκόμαστε στην ίδια σελίδα των ´Χαν. νέων´ επιλέγοντας μια από τις πάμπολλες προτάσεις των φορέων ΤΕ Δυτ. Κρήτης κ.ά.:
«Αμεση επικαιροποίηση της μελέτης και προκήρυξη του έργου ´Βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας στους άξονες:
α. Ηράκλειο – Μοίρες – Τυμπάκι
β. Παλιά Εθνική Οδός Ηράκλειο-Μάλια
γ. Παλιά Εθνική Οδός Ρέθυμνο – Χανιά´
Η μελέτη αυτή έχει εκπονηθεί και εγκριθεί από τη Διεύθυνση Συντηρήσεων του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εδώ και 4 χρόνια».
Δ. Στις σελίδες 38 και 39 δημοσιεύεται «προκήρυξη σύμβασης εκπόνησης μελέτης» της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. (Τομέας Παραχωρήσεων και Υποστήριξης Διεύθυνσης Συμβάσεων), με αντικείμενο:
1. «Περιφέρεια Κρήτης: Μελέτη Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας στο οδικό δίκτυο του Νομού Χανίων».
2. Εκτιμώμενη αξία χωρίς ΦΠΑ, 100.000 ευρώ.
3. Παραλαβή προσφορών, η Τετάρτη 13 Ιουλίου 2011.
4. Ελάχιστη απαιτούμενη χρονική διάρκεια ισχύος της προσφοράς: 210 ημέρες από την ημερομηνία προθεσμίας παραλαβής προσφορών.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
* Το χάσαμε το… τρένο, εδώ και χρόνια, γιατί δεν δουλέψαμε μεθοδικά, συλλογικά και με πάθος, γι’ αυτόν τον χαρισματικό και πανέμορφο τόπο.
* Οσο για τους ανατολικούς, ο αντι-κρητισμός τους, έχει σπάσει προ πολλού, τα όριά του..!
´Ταξίδια´ – ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2011
Το ´πολυταξιδεμένο´ περιοδικό της ´Μακεδονίας της Κυριακής´ έκανε την υπέρβαση και κυκλοφόρησε αυτή την ειδική (καλοκαιριάτικη) έκδοση, σε μεγάλο σχήμα και 116 σελίδες.
*Ας ξεκινήσουμε από τις δύο προτελευταίες σελίδες του, που αφιερώνονται στην Κρήτη:
– Κεφάλαιο πρώτο λοιπόν: Παραλίες. Μια και μιλάμε για καλοκαίρι, δεν είναι δυνατόν να μην ξεκινήσουμε απ’ αυτές.
(Μισή σελίδα με φωτό, δεν υπάρχει άλλη. Κι αυτή δείχνει το Ελαφονήσι).
– Αν έχετε όρεξη για πολιτιστικές εκδρομές, στην Κρήτη οι επιλογές είναι επίσης πάρα πολλές.
– Πέραν των παραπάνω, η Κρήτη προσφέρεται για διάφορες άλλες δραστηριότητες.
– Εκτός από τα βουνά της, η Κρήτη φημίζεται και για τα φαράγγια, με πρώτο και καλύτερο το διαβόητο φαράγγι της Σαμαριάς
– Οσον αφορά τη διαμονή, οι επιλογές είναι αμέτρητες.
– Νομός Χανίων
– Στον Νομό Ηρακλείου
– Στον Νομό Ρεθύμνου
– Στον Νομό Λασιθίου
* Τα υπόλοιπα, βλέπετε τους καλοκαιρινούς προορισμούς των Θεσσαλονικέων, ως επί το πλείστον, στο εξώφυλλο.
Επενδυτικές πρωτοβουλίες
Μας ενδιαφέρουν ό,τι έχει σχέση με τις επενδύσεις στον Τουρισμό. Και ιδιαίτερα τον θαλάσσιο Τουρισμό, για τον οποίο έπρεπε να τον είχαμε κυνηγήσει από τα… ´κέρατα´ τις προηγούμενες δύο δεκαετίες. Και το λεγόμενο ´αεροπλανοφόρο Κρήτη´, καταμεσής της νοτιοανατολικής λεκάνης της Μεσογείου, μόλις τώρα, πρέπει να βάλει μπροστά τις μηχανές. Οι ανταγωνιστές πολλοί.
Δείτε τα τελευταία νέα:
1. Ενδιαφέρον για ´μεγάλες επενδύσεις´ στην Ελλάδα εκδηλώνουν ομογενείς της Αμερικής καθώς και επιχειρηματικοί Ομιλοι (…αρκεί να μην την πάθουν από το αθηνοκεντρικό κράτος, όπως τους ομογενείς που έφεραν τα υδροπλάνα!), σύμφωνα με τα λεγόμενα του υφυπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, κ. Γιώργου Νικητιάδη, ο οποίος βρίσκεται στις ΗΠΑ.
2. Για τη μαρίνα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και γι’ αυτή στην Πυλαία, ενδιαφέρεται η Lamda Development. Καθώς επίσης για την υλοποίηση τουριστικών επενδύσεων στη βόρεια Ελλάδα, όπως και στη Χαλκιδική, εφόσον παρουσιαστούν ευκαιρίες.
3. Δημοσιεύθηκε εγκύκλιος που αφορά σε δημοπρατήσεις καταφυγίων τουριστικών σκαφών στους λιμένες Μαραθόκαμπου Σάμου και Βολισσού Χίου. Το έργο στη Σάμο έχει προϋπολογισμό 4,2 εκατ. ευρώ, με προθεσμία εκτέλεσης 24 μήνες.
Ενώ η μαρίνα της Χίου έχει προϋπολογισμό 3,38 εκατ. ευρώ και 18 μήνες προθεσμία εκτέλεσης.
Χαμηλός ο Μάιος +0,69%
Θέλετε να μάθετε τα μαντάτα, γύρω από τις αφιξοαναχωρήσεις επιβατών με έκτακτες πτήσεις κατά τον μήνα Μάιο 2011, μέσω του αεροδρομίου Χανίων; Καθίστε στην καρέκλα και πάρτε χαρτί και μολύβι:
* Τον Μάιο 2011 αφίχθησαν 83.219 επιβάτες (με 474 πτήσεις) και αναχώρησαν 67.732, με σύνολο 150.951.
* Τον περυσινό Μάιο είχαμε 82.836 αφιχθέντες και 67.075 αναχωρήσαντες, με σύνολο 149.911, απόκλιση +0,69% (από τα πιο μικρά θετικά ποσοστά, μεταξύ των δέκα ελληνικών προορισμών) και 1.040 λιγότερους από φέτος.
* Τα Χανιά προτιμήθηκαν από άτομα δεκαπέντε ευρωπαϊκών χωρών.
– Σημειώστε τους τέσσερις πρώτους, οι συνήθεις ´ύποπτοι´, οι σκανδιναβικές:
1. Νορβηγία 19.822 (110 πτήσεις)
2. Σουηδία 17.460 (89)
3. Δανία 13.193 (90)
4. Φινλανδία 13.169 (60)
ΣΥΝΟΛΟ 63.644 και ποσοστό 76,48% του συνόλου των αφιχθέντων.
Πάμε στους υπόλοιπους:
5. Μ. Βρετανία 7.196 (38)
6. Γερμανία 2.984 (22)
7. Βέλγιο 2.809 (21)
8. Ολλανδία 2.144 (13)
9. Πολωνία 1.077 (6)
10. Ρωσία 976 (7)
11. Τσεχία 667 (5)
12. Ιταλία 486 (4)
13. Αυστρία 473 (3)
14. Γαλλία 424 (3)
15. Ουκρανία 339 (3)
– Το 2010 δεν είχαμε αφίξεις από Γαλλία, Ιταλία και Ουκρανία.
– Σε αντίθεση, τον Μάιο του ’10 είχαμε αφίξεις από Εσθονία, Ισπανία, Κύπρο και Λουξεμβούργο.
– Γιατί;
– Ποιες είναι, τώρα, οι πέντε πρώτες εταιρείες που έφεραν τους περισσότερους επιβάτες;
1. Thomas Cook Scandinavia 6.728
2. Scandinavian Airlines System 4.730
3. Tuifly Nordic 4.295
4. Novair 4.085
5. Tuifly Nordic 3.928
– Σημείωση: Ουσιαστικά πρώτη είναι η Tuifly Nordic, με τους 4.295 Φινλανδούς και 3.928 Σουηδούς, με σύνολο 8.223 αφίξεων και 34 πτήσεις. Πώς να το κάνουμε, θυγατρική του Ομίλου TUI, γίνεται να μην της δώσουμε το βραβείο με… έμμεσο τρόπο;
Ενα τελευταίο:
Εξακολουθούν ν’ απουσιάζουν Ισπανία, Πορτογαλία, Αυστρία, Σλοβακία, Γεωργία, Σερβία, Ελβετία, Ισλανδία, Ισραήλ, Μάλτα, Ουγγαρία, Ρουμανία, Σλοβενία, Κροατία, Τουρκία.