Για «αντιπαιδαγωγική απόφαση» που «υποβαθμίζει περαιτέρω τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών» κάνουν λόγο οι ξενόγλωσσοι καθηγητές μετά την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να μην αποτελεί επιλογή των μαθητών η δεύτερη ξένη γλώσσα, αλλά αυτή να ορίζεται με βάση την οργανική θέση εκπαιδευτικών σε κάθε σχολείο.
Παράλληλα, τονίζουν ότι η συγκεκριμένη απόφαση οδηγεί στην κατάργηση εκατοντάδων οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, ενώ οι καθηγητές ξένων γλωσσών εξαναγκάζονται στην «εργασιακή περιπλάνηση» με το «φάντασμα της απόλυσης να κρέμεται πάνω από τα κεφάλια τους».
Καθηγητές της Γαλλικής, Γερμανικής, Ισπανικής και Ιταλικής Φιλολογίας συγκεντρώθηκαν χθες έξω από τα Γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Χανίων πραγματοποιώντας παράσταση διαμαρτυρίας.
Οι καθηγητές, όπως και οι εκπρόσωποι της ΕΛΜΕ Χανίων, υπογράμμισαν ότι «οι λύσεις που δίνει η απόφαση της υφυπουργού για τους μαθητές που ήδη διδάσκονταν κάποια γλώσσα που καταργείται στο σχολείο τους, δηλαδή, να μετακινούνται σε άλλα σχολεία για να τη διδάσκονται ή να απαλλάσσονται από το μάθημα, είναι απαράδεκτες και αντιπαιδαγωγικές» και πρόσθεσαν: «Η εφαρμογή αυτής της απόφασης θα οδηγήσει τους μαθητές σε εξεύρεση ιδιωτικών λύσεων, θα υπονομεύσει τη χορήγηση του πιστοποιητικού επάρκειας στις ξένες γλώσσες από το δημόσιο σχολείο, πριν αυτό καλά – καλά θεσμοθετηθεί, και θα οδηγήσει στη δημιουργία μεγαλύτερων τμημάτων και διαφορετικού επιπέδου γνώσεων στις γλώσσες που θα διδάσκονται».
Οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν ακόμα ότι με την απόφαση αυτή «θα καταργηθούν εκατοντάδες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών, με ό,τι συνέπειες αυτό έχει στη σημερινή μνημονιακή εποχή για τις εργασιακές συνθήκες και τη μόνιμη εργασία», ενώ κατήγγειλαν το Υπουργείο ότι θέτει σε εφαρμογή τον «μηχανισμό του κοινωνικού αυτοματισμού», αφού με πρόσφατη εγκύκλιό του ορίζει ότι προκειμένου να απορροφηθούν οι ξενόγλωσσοι εκπαιδευτικοί θα διδάσκουν Νεοελληνική Λογοτεχνία και Ιστορία, μαθήματα δηλαδή που διδάσκουν οι φιλόλογοι.
Παύλος Κοτσιφάκης (πρόεδρος της ΕΛΜΕ Χανίων)
´Στον βωμό του να κερδίσουμε λεφτά πρέπει να τα βάλουμε πάλι με τον μαθητή. Ο μαθητής πρέπει τώρα να κάνει μάθημα σε πολυάριθμα τμήματα. Άρα αυτό που λέγαμε για κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας μέσα από το σχολείο πάει περίπατο και οι ιδιώτες θα τρίβουν τα χέρια τους. Οι γονείς που έχουν ενδεχομένως δύο – τρία παιδιά και το ένα θα θέλει τη μία γλώσσα, το άλλο την άλλη κ.λπ., θα πρέπει να κάνουν ντελίβερι σε όλα τα Χανιά. Επίσης, μπορείτε να μου πείτε στο Κολυμπάρι τι θα γίνει με ένα παιδί που θα διαλέξει άλλη γλώσσα από τη γλώσσα του σχολείου; Τι θα γίνει με τα Κουνουπιδιανά; Άρα θα υπάρξουν δυσκολίες και ως προς τα σχολεία με συνέπεια να μειωθεί κατά πολύ ο αριθμός των μαθητών τους και του χρόνου να μας πουν ´άντε να τα συγχωνεύουμε´. Επίσης, με το να βάζει τους ξενόγλωσσους να κάνουν Ιστορία και Λογοτεχνία φέρνει τον κοινωνικό αυτοματισμό, δηλαδή φέρνει τους φιλόλογους απέναντι με τους ξενόγλωσσους».
Αλεξάνδρα Κουρουτάκη
(καθηγήτρια Γαλλικών και μέλος της συντονιστικής επιτροπής της Ένωσης Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Ν. Χανίων Δημόσιας Εκπαίδευσης)
´Πρέπει να τονίσουμε και να το καταλάβουν οι γονείς ότι δυστυχώς οι αποφάσεις του Yπουργείου στρέφουν τους μαθητές στην ιδιωτική εκπαίδευση. Ο μαθητής πρέπει να έχει το δικαίωμα επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας. Οι μετεγγραφές που προτείνονται ως λύση από το Υπουργείο θα δημιουργήσουν πολλά προβλήματα στους γονείς προκαλώντας περαιτέρω οικονομική επιβάρυνση. Σε ό,τι αφορά τα όμορα σχολεία πραγματικά αναρωτιόμαστε ποιο θα είναι το όμορο σχολείο της Χώρας Σφακίων, της Παλαιόχωρας, της Καντάνου; Αλλά και στη Β´ Χανίων ποια θα είναι τα όμορα σχολεία που οι γονείς θα πάνε να μετεγγράψουν τα παιδιά τους; Αν το Υπουργείο θέλει να αντιμετωπίσει με σοβαρότητα το θέμα αυτό θα έπρεπε να προχωρήσει άμεσα στη σύνδεση του δημόσιου σχολείου με το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας. Αυτή τη στιγμή δεν είναι δυνατόν κάτι τέτοιο διότι οι συνθήκες διδασκαλίας της ξένης γλώσσας είναι συνθήκες ασυνέπειας και ασυνέχειας´.
Μανώλης Παντελάκης
(καθηγητής Γερμανικών εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικών)
´Αυτό που λέει το Υπουργείο για τους καθηγητές σημαίνει ότι καταρχήν, όσοι είναι ´περίσσιοι´, αφού και επίσημα χαρακτηριζόμαστε περίσσιοι, θα αναγκαστούμε να αλλάξουμε σχολείο. Επίσης, ήρθε μια εγκύκλιος η οποία ορίζει ότι θα διδάσκουμε Λογοτεχνία και Ιστορία. Είμαστε φιλόλογοι αλλά είμαστε φιλόλογοι ξένης Φιλολογίας. Έχουμε κάνει Λογοτεχνία αλλά έχουμε κάνει Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία. Θα μου πείτε δάσκαλοι και καθηγητές είμαστε όλοι, αλλά άμα είναι έτσι να κάνω και λίγο μαθηματικά που ήμουν καλός στο Γυμνάσιο. Επίσης, αυτή η απόφαση του Υπουργείου μάς βάζει στην προοπτική των απολύσεων. Η κα υφυπουργός στην πρώτη της εγκύκλιο το έλεγε καθαρά. Μιλούσε για περιττούς και περισσευούμενους καθηγητές. Όταν κινητοποιηθήκαμε μιλούσε για πλεονάζοντες και τώρα, στην τρίτη φάση, λέει να μας τακτοποιήσει και να μην απολυθούμε».