Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024

Κοντά στην επικαιρότητα

Επιμέλεια:
ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΙΧΕΛΙΟΥΔΑΚΗΣ

Μπορεί να βλέπει…
…μπροστά ο Κυπριακός Οργανισμός -όπως έγραφε, προ ημερών η οικονομική «Καθημερινή»- μήπως, όμως, το «πρώτο χτύπημα» οι Κύπριοι το δίνουν στη χανιώτικη αγορά, έστω και συμπτωματικά;

Α. Το κείμενο της εφημερίδας:
«Οι Κύπριοι δεν μένουν στις δάφνες της φετινής περιόδου σε ό,τι αφορά τη θετική πορεία του τουρισμού τους. Πρόσφατα, ο Κυπριακός Οργανισμός Τουρισμού προκήρυξε διαγωνισμό για τη διαφήμιση του κυπριακού προορισμού στο εξωτερικό κατά τη σεζόν του 2012. Ο διαγωνισμός, ύψους 8,7 εκατ. ευρώ, έχει να κάνει με την παροχή υπηρεσιών για τον σχεδιασμό και την ανάθεση του έργου αγοράς χώρου και χρόνου στα διαφημιστικά μέσα για την υλοποίηση 14 διαφημιστικών εκστρατειών του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού, το επόμενο έτος σε:  Αυστρία, Βέλγιο, M. Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ιταλία, Νορβηγία,  Ολλανδία, Ουκρανία, Ισραήλ, Ρωσία, Σουηδία, Φινλανδία και Ελλάδα».

Β. Το πρόγραμμα για τη Ρωσία, θα αφορά και την Ουκρανία.

Γ. Θέλετε να σας πούμε ότι από τις 14 χώρες, που θα περιλαμβάνει η διαφήμιση του ΚΟΤ, είναι χώρες που έστειλαν έκτακτες πτήσεις και στα Χανιά, τον Ιούνιο του 2011; Δεν είχαμε από Κύπρο, εκτός αν χρησιμοποιείται το Ηράκλειο, αρχικά με διασπορά προς το Λασίθι και Ρέθυμνο-Χανιά, προς το τέλος.

Δ. Ανάμεσα στους 116.142 επιβάτες που έφτασαν τον Ιούνιο στα Χανιά, οι 11.036 προέρχονταν από Ιταλία (Ryanair), Πολωνία (Enter Air & Travel Service), Tσεχία (Holidays Czech Airlines, Central Charter Airlines, Travel Service), Σερβία (Aviogenex), Σλοβακία (Vip Wings) και Σλοβενία (Adria Airways).

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: «Έχουμε χάσει τη μπάλα, και συνεχίζουμε να θέλουμε γκολ..!».
– Γραφείο Πληροφοριών Δήμου και ΕΟΤ, υπολειτουργούν
– Και τα δυο γραφεία πρέπει ν? αλλάξουν θέση το ταχύτερο.
– Υλικό για Έλληνες και ξένους δεν υπάρχει. Λέει ο δήμαρχος πως η παλιά πόλη είναι η ζωή μας και δεν έχει χρήματα να επανακυκλοφορήσει τον χάρτη, με νέες παρεμβάσεις (πού θα τις δούμε).
– Τα Σαββατοκύριακα το «μαγαζί» κλείνει.
– Οι απ? έξω δίνουν φωτοτυπημένους χάρτες. Είμαστε σοβαροί;
– Καθαριότητα, κάδοι απορριμμάτων μέχρι πότε θα παρενοχλούν;
– Πού είναι οι εθελοντές για να στηρίξουν το τουριστικό προϊόν, με τις γνώσεις τους και τη συμπεριφορά τους;
– Οι τιμές των μαγαζιών της προκυμαίας, ιδιαίτερα: Από το Νεώριο ´Μόρο´ μέχρι τον ´Φιρκά´, σπάνε… καρύδια!
– Αστυνόμευση χαλαρή, από συνήθεια και νοοτροπία.
* Να συνεχίσουμε, αλλά τι να πούμε;
* Όταν ο Κυπριακός Οργανισμός Τουρισμού θα διαθέσει (μόνο) για το 2012, σε 14 χώρες (μόνο) το ποσόν των 8,7 εκατομμυρίων ευρώ!
* Πού… πήγε η μπάλα, ρε παιδιά;

Και αυτά ενδιαφέρουν:

Επένδυση – μαμούθ
– Πώς μάθαμε τα νέα;
– Διαβάζοντας την εβδομαδιαία οικονομική και πολιτική εφημερίδα «Κεφάλαιο» του Σαββάτου, 2 Ιουλίου 2011. Δείτε με προσοχή το κείμενο που ακολουθεί κι αν γνωρίζετε πώς ´δουλεύει´ το καστρινό λόμπι, τότε θα καταλάβετε τι εννοούμε και γιατί το φιλοξενούμε στη σελίδα μας:
«Κεφάλαια μισού δισ. ευρώ -εκτιμάται ότι σε βάθος χρόνου θα αγγίζουν το 1 δισεκατομμύριο ευρώ- σχεδιάζει να επενδύσει στη Χερσόνησο της Κρήτης, κοινοπραξία που αποτελείται από έξι εταιρείες του Ισραήλ και μία της Ρωσίας.
Η προϋπόθεση που θέτουν οι επενδυτές είναι η ολοκλήρωση της έκδοσης του συνόλου των απαιτούμενων αδειών σε μέγιστο διάστημα δύο μηνών, όπως και η αδειοδότηση καζίνο. Και αυτό, διότι το καζίνο σχεδιάζεται, να αποτελέσει βασικό πυλώνα κερδοφορίας του project και στο πλαίσιο αυτό οι επενδυτές έχουν προτείνει στους αρμόδιους υπουργούς, τη δημιουργία ξεχωριστού όρου -στο πλαίσιο της αδειοδοτικής διαδικασίας- που δεσμεύει τον ανάδοχο του ναού του τζόγου για τη δημιουργία επιπρόσθετης επένδυσης, της τάξης των 400. εκατ. ευρώ.
Η έκταση 2.500 στρεμμάτων, στην οποία προβλέπεται να πραγματοποιηθεί η επένδυση, διαθέτει ´ξεκάθαρες´ χρήσεις γης και Περιοχές Ειδικά Ρυθμιζόμενης Πολεοδόμησης (ΠΕΡΠΟ).
Το Business plan προβλέπει τη δημιουργία θεματικού πάρκου πολιτισμού, υδάτινου πάρκου, γηπέδου γκολφ, εκπτωτικού εμπορικού κέντρου, ξενοδοχειακών μονάδων πέντε αστέρων και κατοικιών δύο κατηγοριών, για μεσαία εισοδήματα και κροίσους».

Ρόδος 27%, Κως 25%
και Θεσσαλονίκη 21%!
Άλμα αφίξεων τον Ιούνιο στα νησιά, σε αντίθεση με την Αθήνα, που σημειώθηκαν ακυρώσεις και τα Χανιά να βρίσκονται στην 7η θέση με 6,4%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2010.
Ας δούμε, όμως, εννέα ελληνικούς προορισμούς, που αφορούν τα ποσοστά αφίξεων μέσω έκτακτων πτήσεων:
1. Ρόδος        27%
2. Κως        25%
3. Θεσσαλονίκη    21%
4. Ηράκλειο        18%
5. Μύκονος        16%
6. Κέρκυρα        9,8%
7. Χανιά        6,49%
8. Ζάκυνθος        5,3%
9. Κεφαλλονιά        -1,3%
Πιο αναλυτικά στοιχεία πιθανόν να γνωρίζουμε στα μέσα του μήνα. Όπως και στοιχεία, γύρω από τις αφίξεις και επιβάτες των κανονικών δρομολογίων μέσω του αεροδρομίου ´Δασκαλογιάννης´.
– Μέσω του εμποροεπιβατηγού λιμένα Σούδας και Καστελλίου.
– Και ποια είναι τα στοιχεία της κρουαζιέρας, μεταξύ εξαμήνου 2011 και αντίστοιχου του 2010.

Ταξίδια – Γ.Α.Π.
Ταξίδια επενδυτικού ενδιαφέροντος είναι στην ατζέντα του πρωθυπουργού, Γ. Παπανδρέου, μέσα στο καλοκαίρι.
Στις 18 με 24 Ιουλίου θα πάει στην Κίνα, που οι Κινέζοι πέραν της στήριξης στο ευρώ ενδιαφέρονται για επενδύσεις, ενώ μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα πάει και στην Αυστραλία, απευθυνόμενος στους ομογενείς.
Κ.Π. (Οικ. ´Εξπρές´, 7-7-2011)

Μπόλικος… χρυσός
Εσείς γνωρίζατε ότι, την 1η Ιουλίου 2011, τα αποθέματα χρυσού των κεντρικών Τραπεζών της Ευρωζώνης ήταν, 363 δισ. ευρώ;

Εργα σε αλιευτικά…
…καταφύγια δημοπρατούνται, όπως -όπως, στις 19 Ιουλίου 2011.
– Το ένα αφορά την ´επέκταση προσήνεμου μόλου αλιευτικού καταφυγίου Δ.Δ. Βελανιδιών Δήμου Βαΐων Λακωνίας´, με προϋπολογισμό 1.822.000 ευρώ.
– Το άλλο, είναι ´η β´ φάση του αλιευτικού καταφυγίου Δήμου Ορφανού (Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας και Θράκης), ενότητα Καβάλας, με προϋπολογισμό 1.240.000 ευρώ´.

BIG FISH, τεύχος 6, εφημ.
´ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ´, Ιούλιος 2011
Οσοι είσαστε πιστοί αναγνώστες της Κυριακάτικης εφημερίδας, θα γνωρίζετε και το συγκεκριμένο ένθετο / περιοδικό, από τα… γεννητούρια της. Άλλαξαν, όμως, οι συνθήκες, ζορίζονται τα οικονομικά μας και οι περιορισμοί είναι απαραίτητοι για να επιβιώσεις, αρκεί να συμπαραστέκονται και οι αναγνώστες σου.
Με μια διαφορά, ότι πρέπει να ?σαι αρκετά ειλικρινής, αντικειμενικός και συνεπής προς αυτούς.
Γιατί αυτός ο μικρός πρόλογος, στον αναγνώστη που κρατά στο αρχείο του, από το πρώτο φύλλο την εφημερίδα τούτη;
– Απλός;
– Το περιοδικό που σας δείχνουμε κυκλοφόρησε το Σάββατο, στις 2 Ιουλίου 2011 (λόγω απεργίας του συνδικάτου των εφημεριδοπωλών) αντί της Κυριακής.
– Με 148 σελίδες, από τις οποίες οι ´42 σελίδες διακοπές´.
– Ξεκινάμε, λοιπόν τον… εξάψαλμο:
– Η σελίδα 123 (που βλέπετε) είναι αφιερωμένη στο Κουφονήσι και στην Κρήτη – Μπάλος – Γραμβούσα.
– Σας θυμίζει τίποτα από… ´Καραϊβική στην Κρήτη;´ Μη μου πείτε;
– Στις σελίδες 64 και 65: Ρέθυμνο, το καμάρι της Κρήτης.
– Στη σελ. 98: Κώστας Μαρτάκης, Ελούντα 1992.
– Στη σελ. 108: Κρήτη, Ν. Ρεθύμνου, Δαμνόνι, Αμμούδι, Σχοινάρι.
– Στη σελ. 117: ´Olive & Mint, Ηράκλειο´
– Στη σελ. 122: Κρήτη, Πρέβελη – Φοίνικας.
* ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ ή ΔΙΑΦΩΝΕΙΤΕ εσείς που παίρνετε την εφημερίδα, με το ένθετο, το ΒΙG FISH, που είναι αφιερωμένο, εξ ολοκλήρου στις φετινές διακοπές, να αντιμετωπίζεται έτσι ο ομορφότερος και πιο φιλόξενος ελληνικός προορισμός; Τα ΧΑΝΙΑ μας;

Νέα εφημερίδα, με παγκρήτιο
χαρακτήρα, κυκλοφορεί κάθε Κυριακή
Είναι η ´Τόλμη´ της Κυριακής, ημερήσιο φύλλο, ηρακλειώτικης καταγωγής, έντυπο, το οποίο διέκοψε την έκδοσή του, αρχές αυτής της χρονιάς.
Με 56 σελίδες, καλά φορμαρισμένες, αφού τυπώνεται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας ´ΙΡΙΣ Α.Ε.´ στην Αθήνα.
Φιλοξενεί θέματα και από τους τέσσερις Νομούς της Κρήτης, με πλούσιο και πεντακάθαρο φωτογραφικό υλικό. Χωρίς διαφημίσεις, αγγελίες, κοινωνικά κ.λπ. καταχωρήσεις, δύσκολα θα σταθεί αν και δεν το ευχόμαστε.
Όμως, αν πιστεύουν οι εκδότες του ότι η ´δωροεπιταγή των 5 ευρώ´ μπορεί να ισοφαρίσει τα έξοδα, ´χτύπησαν λάθος… πόρτα´. Όταν υποχρεώνεται ο αναγνώστης να αγοράσει δυο – τρεις τσάντες (από τον όμιλο σούπερ μάρκετ ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΣ – Χαλκιαδάκης), συνολικής αξίας 25 ευρώ, σε μία απόδειξη!
Τον υπερήφανο και αξιοπρεπή Κρητικό δεν τον ρίχνεις εύκολα, με τα οποιαδήποτε τερτίπια, του ´σύγχρονου´ μάρκετινγκ, το… σερβίρεις, στις δύσκολες στιγμές που περνά η κοινωνία μας.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα