Δεν έχει σημασία αν ξεκινάμε για μεγάλο ταξίδι ή για μια σύντομη καθημερινή μετακίνηση. Εμείς και το αυτοκίνητό μας πρέπει να είμαστε κάθε στιγμή σωστά προετοιμασμένοι.
1. Service:
• Πόσα χιλιόμετρα έχει διανύσει το αυτοκίνητό μας από το προηγούμενο service; Μήπως έπρεπε ήδη να έχουμε κάνει το επόμενο;
• Μήπως έχει περάσει ένας χρόνος από το προηγούμενο service;
H σωστή αντίδραση του αυτοκινήτου μας στη δύσκολη στιγμή, εξασφαλίζεται μόνο όταν όλα τα συστήματα του λειτουργούν τέλεια.
2. ΕΛΑΣΤΙΚΑ:
• Ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών κάθε τρεις περίπου εβδομάδες.
• Η μέτρηση της πίεσης των ελαστικών γίνεται όταν αυτά είναι κρύα, δηλαδή πριν διανύσουμε απόσταση μεγαλύτερη του ενός χιλιομέτρου ή μετά από πολύωρη στάση.
• Η πίεση των ελαστικών πρέπει να συμφωνεί με αυτή που προβλέπει ο κατασκευαστής.
• Διενεργούμε οπτικό έλεγχο για χτυπήματα, εξογκώματα ή σχισίματα πριν από κάθε ταξίδι.
• Αντικαθιστούμε τα ελαστικά πριν μειωθεί στο ελάχιστο το βάθος του πέλματος. Σε δρόμο με νερά η απόσταση φρεναρίσματος αυξάνεται δραματικά, όταν το βάθος του πέλματος μειωθεί πέραν των 2,5 χιλιοστών.
Τα ελαστικά εξασφαλίζουν την αναγκαία πρόσφυση του αυτοκινήτου στο οδόστρωμα. Η κακή τους κατάσταση εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους.
3. ΦΩΤΑ, ΔΕΙΚΤΕΣ ΠΟΡΕΙΑΣ, ΓΥΑΛΙΝΕΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ:
• Ελέγχουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα όλα τα φώτα μας συμπεριλαμβανομένων των φώτων στοπ, τα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων και τα δοχεία με τα υγρά για τον καθαρισμό των γυάλινων επιφανειών.
• Τα φώτα δεν ενισχύουν μόνο τη δική μας ορατότητα αλλά μας κάνουν ευκολότερα και αμεσότερα ορατούς στους υπόλοιπους οδηγούς και χρήστες του δρόμου.
• Η κακή ορατότητα αυξάνει κατακόρυφα την κόπωση του οδηγού και οδηγεί συχνά σε απόσπαση της προσοχής του.
Καμένες λάμπες, εξασθενημένα φώτα και λιγότερες καθαρές γυάλινες επιφάνειες, μετριάζουν σημαντικά την ικανότητά μας να διακρίνουμε έγκαιρα πιθανό κίνδυνο.
4. ΦΟΡΤΩΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ, ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ:
• Φροντίζουμε ώστε, το συνολικό φορτίου του αυτοκινήτου με επιβάτες και αποσκευές να μην ξεπερνά το μέγιστο επιτρεπόμενο από τον κατασκευαστή.
• Διατηρούμε το εσωτερικό του αυτοκινήτου καθαρό και τοποθετούμε τα απαιτούμενα αντικείμενα στις προβλεπόμενες θήκες.
• Εάν ο χώρος αποσκευών επικοινωνεί με τον θάλαμο των επιβατών, επιβάλλεται η λήψη μέτρων, ώστε να μην καταλήξουν οι αποσκευές πάνω στους επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος.
Ένα υπέρβαρο αυτοκίνητο ξεφεύγει ευκολότερα από τον έλεγχο του οδηγού του, ενώ επιβαρύνει σημαντικά τη λειτουργία όλων των συστημάτων και φυσικά και των φρένων.
5. ΖΩΝΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΠΑΙΔΙΚΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ:
• Η χρήση ζώνης ασφαλείας δεν είναι μόνο υποχρεωτική αλλά αυξάνει κατακόρυφα τα επίπεδα προστασίας των επιβατών σε ένα ατύχημα.
• Η χρήση ζώνης ασφαλείας είναι απόλυτα αναγκαία και στα πίσω καθίσματα.
• Τα παιδικά καθίσματα είναι ο μόνος τρόπος για να προστατευθούν τα παιδιά σε μια σύγκρουση.
Τα σύγχρονα και πανάκριβα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων μας είναι σε θέση να μας προστατέψουν μόνο σε συνδυασμό με τη χρήση της ζώνης ασφαλείας.
6. ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ:
• Ο δρόμος είναι επικίνδυνος. Μόνο εμείς οι οδηγοί είμαστε σε θέση να μειώσουμε, να ελαχιστοποιήσουμε και να εκμηδενίσουμε τους κινδύνους που κρύβει.
• Όταν οδηγούμε είμαστε σε συνεχή εγρήγορση. Έχουμε τα μάτια μας… δεκατέσσερα.
• Προσπαθούμε πάντα να προβλέψουμε τις πιθανές επικίνδυνες καταστάσεις πριν αυτές δημιουργηθούν. Η έγκαιρη διάγνωση ενός κινδύνου που ξεκινά να διαγράφεται αποτελεί και τη μισή αποφυγή του.
• Συγχωρούμε τα λάθη των υπολοίπων οδηγών. Διευκολύνουμε το έργο τους, όταν μπορούμε και σε καμιά περίπτωση δε γινόμαστε επιθετικοί.
Ας δείξουμε στον δρόμο τον καλύτερο ευατό μας. Η ανταμοιβή: η ίδια η ζωή μας.
Είναι δική μας ευθύνη να προστατέψουμε τις δικές μας ζωές, τις ζωές των παιδιών μας και τις ζωές των συνανθρώπων μας.
Η οδική ασφάλεια είναι στα δικά μας χέρια…
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ (ΠΡΟ.Τ.Α.) ΧΑΝΙΑ
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ
ΜΟΥΔΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ