Τετάρτη, 25 Δεκεμβρίου, 2024

Προπληρωμένες διακοπές

Αυξητικές τάσεις, που προβληματίζουν ιδιαίτερα τους επαγγελματίες του χώρου της εστίασης, παρουσιάζει το «all inclusive» στα Χανιά.
Δηλαδή οι προπληρωμένες διακοπές σε ξενοδοχεία, τα οποία προσφέρουν φαγητό, διασκέδαση, αναψυχή και που ουσιαστικά κρατούν τον επισκέπτη εντός της μονάδας χωρίς να υπάρχει όφελος για τις μικρότερες επιχειρήσεις. Αν και υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή το ποσοστό δεν φτάνει το 10%, το φαινόμενο αυτό παρουσιάζει αύξηση την τελευταία διετία, που οφείλεται κυρίως στον ανταγωνισμό που ασκείται από την Τουρκία και χώρες της Β. Αφρικής.
«Υπάρχει μια αύξηση του ´all inclusive´ στα Χανιά την τελευταία διετία. Προϋπήρχε για τις ανατολικές αγορές και τελευταία ανεβαίνει και στη σκανδιναβική αγορά. Βέβαια, για τα Χανιά είναι πολύ μικρό το ποσοστό και δεν πιστεύω ότι επηρεάζει τόσο πολύ τα εστιατόρια και τους χώρους εστίασης», δηλώνει στα «Χ.Ν.» ο κ. Ανδρέας Αυγουστινάκης, υπεύθυνος του tour operator «Thomas Cook» για τα Χανιά.
Σύμφωνα με τον ίδιο, στα Χανιά δεν υπάρχουν ξενοδοχεία που να στηρίζουν το «all inclusive». «Η δόμηση που υπάρχει σε ό,τι αφορά τα ξενοδοχεία αφορά κυρίως επιπλωμένα διαμερίσματα και είναι δύσκολο να τα μετατρέψεις, ώστε να μπορούν να προσφέρουν υπηρεσίες ´all inclusive´. Στα Χανιά, εκτός της Γεωργιούπολης που έχει έναν σεβαστό αριθμό ξενοδοχείων, στην υπόλοιπη περιοχή υπάρχουν μόνο 2 – 3 ξενοδοχεία που να μπορούν να κάνουν κάτι ανάλογο», λέει ο κ. Αυγουστινάκης.
Σε ερώτησή μας για το, αν αληθεύουν οι φήμες ότι οι ξενοδόχοι δέχονται πιέσεις από tour operator, ώστε να μετατρέψουν τις μονάδες τους σε «all inclusive», ο κ. Αυγουστινάκης απαντά ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει. «Εμείς πιέζουμε τα ξενοδοχεία, ώστε να διαθέτουν ένα φαγητό – ημιδιατροφή στον πελάτη από τη στιγμή που διαθέτουν ένα εστιατόριο στον χώρο τους. Δεν λέμε όχι στο ´all inclusive´, αλλά το αποφεύγουμε. Καταλαβαίνω ότι υπάρχουν διαμαρτυρίες από ανθρώπους που διαθέτουν επιχειρήσεις εστίασης. Ομως, η αιτία για τη μείωση στην κίνησή τους είναι κυρίως το ότι αυξήθηκε κατά 200% την τελευταία 10ετία ο αριθμός των εστιατορίων, των ταβερνών και ανάλογων υπηρεσιών».

ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ
Ανήσυχοι από την επέκταση του είδους αυτού του τουρισμού δηλώνουν οι επαγγελματίες. Ο κ. Κωνσταντίνος Πρώιμος, πρόεδρος του Συλλόγου Επιχειρηματιών – Καταστηματαρχών Πλατανιά, στέκεται στην ανάγκη να μπουν όροι και κανόνες σε αυτή τη διαδικασία.
«Εμείς δεν θέλουμε να πάμε αντίθετα σε κάποιες τάσεις που υπάρχουν στη διεθνή αγορά και μια τέτοια τάση είναι και το ´all inclusive´ που είναι σχετικά πρόσφατο. Αν το απορρίψουμε τότε θα προτιμήσουν άλλες αγορές. Ναι μεν δεν αφήνει περιθώρια στους πελάτες να βγουν έξω από το ξενοδοχείο και αυτό μπορεί να το καταλάβει κάποιος γιατί η Ελλάδα δεν είναι όπως πριν από 30 χρόνια όταν ξεκίνησε ο τουρισμός. Η Ελλάδα τώρα είναι ακριβή και πολλοί -ειδικά οι οικογενειάρχες- θέλουν να αισθάνονται οικονομικά ασφαλείς και να διασφαλίσουν τη διατροφή και τη διασκέδαση της οικογένειάς τους προπληρώνοντάς την. Από την άλλη για το ´all inclusive´ θα πρέπει να δούμε τι πολιτικές εφαρμόζονται σε χώρες όπως η Ιταλία, η Γαλλία, η Ισπανία. Υπάρχουν περιοριστικοί όροι, π.χ. ένα ´all inclusive´ να είναι στη μέση μιας παραδοσιακής κοινότητας, ενός ιστορικού οικισμού ή πρέπει να είναι σε απόσταση από το χωριό; Οπως και όταν κάνεις ένα ´all inclusive´ σε τοποθεσία που δεν υπάρχουν καταστήματα είναι λογικό, έτσι δεν είναι λογικό να μην υπάρχει εκεί που έχουμε τα πάντα; Είναι θέματα που πρέπει να συζητηθούν και να διερευνηθούν», λέει ο κ. Πρώιμος. Η πτωτική τάση που παρουσιάζεται στον τζίρο πολλών επαγγελματιών εστίασης και στην περιοχή του Πλατανιά δεν οφείλεται κυρίως στο «all inclusive» όσο στην ημιδιατροφή που υπάρχει από πολλά ξενοδοχεία και καταλύματα. «Οταν υπάρχει και ημιδιατροφή και ο επισκέπτης μπορεί να φάει ένα πρωινό και ένα γεύμα δεν νομίζω να φάει έξω. Εμείς δεν λέμε να σταματήσει το ´all inclusive´, αλλά να το δούμε με προσοχή», καταλήγει ο πρόεδρος των επαγγελματιών.

Νέες υπηρεσίες
Την τάση για νέες υπηρεσίες, ανάμεσά τους και το «all inclusive», που ζητούν τουρίστες από όλο τον κόσμο τονίζει ο κ. Μ. Μαρινάκης του τουριστικού οργανισμού «TUI». «Tα τελευταία 3 – 4 χρόνια, λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού από την Τουρκία και τις χώρες της Β. Αφρικής, οι tour operator ζητούν ειδικά concept π.χ. του χρόνου θα υπάρχουν δύο ξενοδοχεία μόνο με ενηλίκους, που δεν θα δέχονται οικογένειες με παιδιά. Εδω και 7 χρόνια υπάρχουν ξενοδοχεία αποκλειστικά για οικογένειες με βρεφονηπιοκόμους, έχουμε ´all inclusive´ αποκλειστικά για οικογένειες, υπάρχουν άλλα αποκλειστικά για ανθρώπους που θέλουν να περάσουν μόνοι τους διακοπές, υπάρξει ξενοδοχείο μόνο για ανάπηρους, άλλα ξενοδοχεία μόνο με προσωπικό από τη Σουηδία. Eίναι νέες υπηρεσίες που δεν μπορούμε να τις αποκλείσουμε», τονίζει.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα