Δίαυλο επικοινωνίας με τις βαλκανικές αγορές ανοίγουν οι κρητικές επιχειρήσεις και οι Ενώσεις που συμμετέχουν στο περίπτερο του νησιού στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης.
Περίπτερο – φορέας της «ενιαίας έκφρασης του νησιού» σε εκθέσεις στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό με το δυνατό? brand name «Κρήτη», όπως ανέφερε ο περιφερειάρχης, Σταύρος Αρναουτάκης.
Σε αυτά τα 300 τ.μ. που καταλαμβάνει η Κρήτη στη Δ.Ε.Θ., συμμετέχουν -εκτός από τους ιδιώτες- οι Ενώσεις Μεσσαράς, Πεζών, Αρχανών και ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Κριτσά.
Ενώσεις από τα Χανιά, απούσες. Πολύπαθη ιστορία για τον Νομό μας οι Ενώσεις, με μεγάλα θύματα -για πολλοστή φορά- τους παραγωγούς. Οι συνενώσεις δεν έφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα και τα «φέσια» προς τους παραγωγούς έγιναν… συνήθεια.
Μια ακόμη ευκαιρία προβολής των χανιώτικων προϊόντων πάει χαμένη, την ώρα που στην ανατολική Κρήτη συνεχίζουν να παραμερίζουν τα… ενδοοικογενειακά και να εκμεταλλεύονται στο έπακρο τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται.
Στη συγκεκριμένη, λοιπόν, περίπτωση δεν μας φταίει κανείς. Η ξεροκεφαλιά μας φταίει. Γιατί, αν μας προσέφεραν έναν γάιδαρο, σίγουρα θα προτιμούσαμε αντ? αυτού να πεθάνει ο γάιδαρος του γείτονα…
Ενδιαφέρον και ελπιδοφόρο πάντως στοιχείο ότι ολοένα και περισσότεροι νέοι αγρότες αναζητούν συνεργασία με άλλους μικρούς καλλιεργητές – παραγωγούς, για την εκμετάλλευση και προώθηση των προϊόντων τους χωρίς μεσάζοντες. Σε καιρούς χαλεπούς, λοιπόν, ιδέες από το παρελθόν -τύπου «κολεκτίβας»- εξετάζονται ως οδοί σωτηρίας από το οικονομικό αδιέξοδο. Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία: Οι νέοι αγρότες να έχουν και νέα νοοτροπία.