Θύμα του «Καλλικράτη» και της οικονομικής κρίσης έπεσε φέτος και το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κρήτης, αφού, οι καθιερωμένες δωρεάν ή με πολύ μικρό αντίτιμο παραστάσεις που έδινε ο θίασος στην επαρχία του Νομού Χανίων, καταργήθηκαν λόγω της δεινής οικονομικής κατάστασης των νέων Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων.
Ετσι η ομολογουμένως εξαιρετική παράσταση «Υπηρέτης δύο αφεντάδων» του Κάρλο Γκολντόνι, αφού ταξίδεψε με μεγάλη επιτυχία σε όλη την Ελλάδα, επιστρέφει μόνο στην πόλη των Χανίων για δύο ακόμα παραστάσεις.
Οι θεατρόφιλοι των υπόλοιπων Δήμων -μετόχων του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Κ.- της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων θα πρέπει να έρθουν με τα αυτοκίνητά τους στα Χανιά για να δουν την παράσταση πληρώνοντας εκτός από το ακριβό -για την οικονομική κατάσταση των περισσοτέρων- εισιτήριο, την πανάκριβη βενζίνη του πήγαινε – έλα. Δυστυχώς, είναι λίγοι αυτοί που θα το κάνουν και δυστυχώς ανοικτά θέατρα όπως το «Κρεμαστός» του Εμπρόσνερου και το πέτρινο θέατρο στα Νοπήγια μένουν ανεκμετάλλευτα.
Αντίστοιχη είναι η γεύση που μας έμεινε από το Πολιτιστικό Καλοκαίρι του Δήμου Χανίων, με τις εκδηλώσεις να συγκεντρώνονται στο θέατρο Ανατολικής Τάφρου και τις αυλές των σχολείων, τις πλατείες και τους ελεύθερους χώρους στη Νέα Κυδωνία, στο Ακρωτήρι, στις Μουρνιές και αλλού, που άλλα καλοκαίρια έσφυζαν από ζωή με συναυλίες, παραστάσεις κ.ά., να είναι πλέον στα αζήτητα.
Ετσι και στον πολιτισμό, ο «Καλλικράτης» αποδεικνύεται ένα υδροκέφαλο μωρό που και να τα βγάλει πέρα, δύσκολα θα αναπτυχθεί σωστά.
Ο Θάνος Μικρούτσικος, την τελευταία φορά που βρέθηκε στα Χανιά ανέφερε τα εξής και κλείνω με αυτά: «Αλήθεια, τα Χανιά τι παράγουν; Μήπως σιτηρά, ατσάλι, software; Οχι βέβαια. Αλλά μπορούν να παράγουν την πολιτιστική τους κληρονομιά και τον σύγχρονο πολιτισμό, έτσι ώστε συνδυάζοντάς τα μπορούν να είναι αναπτυξιακά.
Γι? αυτό και σε τέτοιες συνθήκες -ασυζητητί- το βάρος πρέπει να δοθεί στον Πολιτισμό. Η Τέχνη είναι το χνάρι του ανθρώπου πάνω στη Γη… Τα καλλιτεχνικά δημιουργήματα είναι το χνάρι του ανθρώπου πάνω στη Γη, αυτό δεν μπορεί να σταματήσει».