3-D (2011 ΕΓΧ 110?)
Περιπέτεια φαντασίας.
Σκην.: Ταρσέμ Σινγκ. Μουσ.: Τόμας Νιούμαν. Ηθ.: Χένρι Καβίλ, Μίκι Ρουρκ, Φρίντα Πίντο, Στίβεν Ντορφ, Τζόζεφ Μόργκαν, Λουκ Έβανς, Κέλαν Λουτζ, Τζον Χερτ.
Ο βάναυσος, αιμοδιψής βασιλιάς των Ηρακλείδων, Υπερίων και ο δολοφονικός στρατός του προελαύνουν στην αρχαία Ελλάδα καταστρέφοντας με μανία τα πάντα στο πέρασμά τους. Το ένα χωριό μετά το άλλο παραδίδονται στις λεγεώνες του Υπερίωνα, ο οποίος με κάθε νίκη πλησιάζει όλο και πιο κοντά στον βασικό του στόχο: να ?ξυπνήσει? την τρομερή δύναμη των κοιμώμενων Τιτάνων, ώστε να εξαφανίσει, όχι μόνον τους Θεούς του Ολύμπου, αλλά και ολόκληρη την ανθρωπότητα. Φαινομενικά, τίποτα δεν μπορεί να ανακόψει την πορεία του βασιλιά Υπερίωνα προς την απόλυτη κυριαρχία επί του κόσμου.
Ο Θησέας, ένας νεαρός λιθοξόος, που χάνει τη μητέρα του κατά τη διάρκεια μιας εφόδου, ορκίζεται να πάρει εκδίκηση. Σε μια τυχαία συνάντηση με την ιέρεια – μάντη Φαίδρα, η τελευταία οραματίζεται ότι ο νεαρός αυτός άνδρας είναι ο μόνος που μπορεί να δώσει τέλος στην καταστροφή, εμποδίζοντας τη μέχρι στιγμής νικηφόρα πορεία του Υπερίωνα.
Με τη βοήθεια της Φαίδρας, ο Θησέας καταφέρνει να συγκεντρώσει μια μικρή ομάδα ακόλουθων, πολεμιστών, αποδεχόμενος ουσιαστικά το πεπρωμένο του, σε μια τελευταία, απέλπιδα μάχη από την οποία εξαρτάται το μέλλον της ανθρωπότητας…
Η ιστορία της ταινίας προάγεται από προσωπικότητες που ξεπερνούν και την ίδια τη ζωή: τον βασιλιά Υπερίωνα, έναν ημίτρελο πολεμιστή που έχει αποφασίσει να κατακτήσει τον κόσμο. Τον Θησέα, έναν νεαρό τυχοδιώκτη που έχει αποφασίσει να καταστρέψει τον Υπερίωνα και να πάρει εκδίκηση για τον θάνατο της μητέρας του και τον Δία, τον βασιλιά του Ολύμπου και απόλυτο άρχοντα των θεών της Αρχαίας Ελλάδας. Η διαμάχη τους αυτή, πυροδοτεί μια επική μάχη ανάμεσα στους ανθρώπους, τους θεούς και τους ημίθεους, που η έκβασή της απειλεί να καταστρέψει το σύνολο της ανθρωπότητας.
Οι αθάνατοι ήρωες του Τ. Σινγκ, οι θεοί και οι θεές του Ολύμπου, απέχουν κατά πολύ από τους ανθρώπους σε επίπεδο αισθητικής, κίνησης, δύναμης και ταχύτητας. Κάποιες από τις υπεράνθρωπες ικανότητές τους, είναι αποτέλεσμα της καινοτόμας χρήσης της κάμερας από τον Σινγκ, αφήνοντας την αίσθηση της συμμετοχής σε μια άλλη διάσταση. Κατά τη διάρκεια των σκηνών μάχης, οι θεοί κινούνται πολύ πιο γρήγορα από τους ανθρώπους, γεγονός που εντείνει τη δράση και κάνει τη διαφορά μεταξύ θνητού και αθάνατου, άκρως εντυπωσιακή. Όλες οι μάχες στην ταινία, είναι διαφορετικές μεταξύ τους. Οι μάχες των ανθρώπων με ανθρώπους, εξελίσσονται σε πραγματικό χρόνο, σε αντίθεση με τις επικές μάχες μεταξύ θεών με θεούς, όπου και οι δυο πλευρές κινούνται γρηγορότερα μεν, ωστόσο με μια χαρακτηριστική, αυστηρή ισοτιμία. Όταν όμως εξελίσσεται μάχη θεών με ανθρώπους, οι τελευταίοι μοιάζουν ανήμποροι και άνισα ακίνητοι, παγωμένοι στην οπτική του κάδρου, τη στιγμή που οι θεοί τρέχουν σαν αστραπές, εξαιτίας της διαφορετικότητας στη διαχείριση του φιλμικού χρόνου. Ασφαλώς κατά τη διάρκεια της ταινίας, ο θεατής απολαμβάνει μάχες και των τριών ειδών ταυτόχρονα.
Το ?μαγικό? αυτό αποτέλεσμα προκύπτει από τη χρήση μιας ιδιαίτερης πλην απλής τεχνικής, αλλάζοντας την ταχύτητα λειτουργίας ?γυρίσματος? της κάμερας. Όταν η κινηματογράφηση γίνεται με 500 καρέ, τότε όλα τα υποκείμενα δείχνουν να κινούνται πιο αργά, όταν γίνεται με 1000 καρέ, ακόμα και η πιο απλή κίνηση μοιάζει στατική. Ουσιαστικά λοιπόν, πρόκειται για μια μη πραγματική ταχύτητα, που εγκεφαλικά, εισάγει τον θεατή σε μια διαφορετική διάσταση. Οι περισσότεροι έχουμε συνηθίσει σε γρήγορες ταχύτητες όπως π.χ. στα διάφορα αθλητικά γεγονότα, όταν όμως η ταχύτητα χαμηλώνει, τότε αλλάζουν τα πράγματα.
Αυτό το εφέ της ?θεϊκής ταχύτητας? αποτελεί ένα παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο τα ειδικά εφέ έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της δημιουργίας μιας ταινίας. Το να βλέπεις τους θεούς να κινούνται με υπερταχύτητες ενάντια σε ανθρώπους που κινούνται σε slow motion, είναι κάτι παραπάνω από εφέ. Είναι διαδικασία που παραπέμπει σε συμμετοχική πράξη, συνήθως, υπέρ του αδύναμου, ο οποίος βρίσκεται στη μειονεκτική θέση της ορθής χειραγώγησης του χρόνου. Θα μου πείτε, μα καλά, τότε ποια θα ήταν η διαφορά ανάμεσα σε θεούς και θνητούς και δεν πρόκειται να διαφωνήσω μαζί σας. Έτσι κι αλλιώς οι θεοί -από όποια θρησκεία κι αν αυτοί προέρχονται- διαθέτουν πάντοτε τη δύναμη, την εξυπνάδα, την ταχύτητα και κυρίως την τελική απόφαση στα χέρια τους.
Η στήλη, ενημερώνεται από τους αιθουσάρχες για τις νέες ταινίες κάθε Τρίτη μεσημέρι. Για κάθε αιφνιδιαστική αλλαγή, υπεύθυνοι είναι οι ίδιοι.