Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024

Ετοιμη να επιστρέψει στην F1 η Lola

Ύστερα από 14 χρόνια η Lola επιθυμεί να επιστρέψει στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1. Εκπρόσωποι της ομάδας που αποχώρησε από τα γκριντ το 1997, αναφέρουν πως είναι έτοιμοι για την F1, αν η FIA τους δώσει το πράσινο φως.Δεν φαίνεται να παρατά η Lola την πιθανότητα επιστροφής της στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1, με την FIA να σκέφτεται το ενδεχόμενο να συμμετέχουν 13 ομάδες, την επόμενη σεζόν.”Είμαστε έτοιμοι και περιμένουμε. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αποτελεί μία από τις επιχειρήσεις μας και θα είμαστε χαρούμενοι αν επεκταθούμε με οποιαδήποτε τρόπο. Έχουμε διατηρήσει την ικανότητα μας. Μπορούμε να κάνουμε τα πάντα στις εγκαταστάσεις”, ανέφερε ο διευθύνων  σύμβουλος της Lola, Ρόμπιν Μπραντλ. Η Lola είχε συμμετάσχει 15 χρονιές στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1, χωρίς ωστόσο να καταφέρουν να πάρουν την καρό σημαία.
Σύντομη  ιστορία
H Lola ήταν τόσο σημαντική και ικανή εταιρεία από την πρώτη ημέρα της ίδρυσης της το 1957 από τον Έρικ Μπρόντλεϊ, που αποτελεί αληθινό μυστήριο για ποιο λόγο  ποτέ δεν κατάφερε να αγγίξει την κορυφή της   Formula 1. Πόσο μάλλον όταν την πρώτη της κιόλας χρονιά στο σπορ, με την συνεργασία του Τζων Σέρτις στην ομάδα   Bowmaker το 1962, κατέκτησε την πολ ποζίσιον στο ντεμπούτο της στο Ζάντβουρτ και τελείωσε την σεζόν με δύο δεύτερες θέσεις. Η αποχώρηση του Βρετανού οδηγού για την Ferrari  το 1963 άφησε την ομάδα μη ανταγωνιστική ,αλλά οι δύο ενώθηκαν ξανά το ΄67, όταν η Lola κατασκεύασε το σασί της Honda, την περίφημη  Hondota. Με το σασί Τ130 ο Τζων Σέρτις  κέρδισε στην Μόντσα,αλλά τα ιστορικά βιβλία δίνουν δάφνες μόνο στην Honda. Το 1974 η Lola κατασκεύαζε το σασί της ομάδας του Γκράχαμ Χιλ, ενώ το 1985 ξεκίνησε μια επταετία συμμετοχής σε διάφορα επίπεδα. Το 1985 και ΄86 δεν είχε άμεση συμμετοχή  ως κατασκευαστής, αλλά μέσω του Αμερικανού αντιπροσώπου της ,Καρλ Χας, με τα μονοθέσια Beatrice-lola. Το 1987 όμως γύρισε και έμεινε πέντε χρόνια, κατασκευάζοντας σασί για την ομάδα της Larrousse. Κέρδισε ένα βάθρο και την 5η θέση στους κατασκευαστές το 1990. Η προτελευταία της προσπάθεια στο σπορ έγινε το 1993, όταν κατασκεύασε σασί για την Scuderia italia.  Το κύκνειο άσμα,τέλος, ήρθε το 1997. Ο  Μπρόντλεϊ, εξηντάρης πια,αποφάσισε να κατεβάσει τη Lola ως κατασκευαστή στον πρώτο αγώνα της σεζόν,στην Μελβούρνη. Οι Σοσπίρι και Ροσέτ όχι μόνο δεν κατάφεραν να προκριθούν στο γκριντ, αλλά ήταν εντεκα ολόκληρα δευτερόλεπτα πιο μακριά από την πολ ποζόσιον. Το μονοθέσιο Τ97/30 με κινητήρα  Ford Zetec- R V8,  δεν είχε μπει ποτέ στην αεροσήραγγα και η ομάδα είχε στηθεί μόλις τρεις μήνες νωρίτερα, επειδή είχε εξασφαλίσει χορηγία της  Mastercard. Τα χρέη της αγωνιστικής  ομάδας ξεπερνούσαν τα έξι εκκατομύρια στερλίνες. Η Lola Cars έκανε τα πάντα για να βρεί λύσεις. Κατασκεύαζε σασί για τα Indycars  και την F3000 και άρχισε να ανακάμπτει υπό την διεύθυνση, αργότερα, του Ιρανδού Μάρτιν Μπιρέιν, όμως είχε εγκαταλείψει την Φόρμουλα 1.                                                                                                                               


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα