Εννέα χιλιάδες παραβάσεις μέσα σε ένα χρόνο που αφορούν το όριο ταχύτητας κατά μήκος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) καταγράφουν οι συνολικά 36 κάμερες που είναι τοποθετημένες από το Καστέλλι Κισσάμου και μέχρι την Παχιά Άμμο Λασιθίου.
Η περίοδος των εορτών σηματοδοτεί μάλιστα τόσο για το έργο της τροχαίας ΒΟΑΚ όσο και για τα τμήματα τροχαίας των πόλεων αυξημένο φόρτο εργασίας αλλά και εντατικούς ελέγχους προκειμένου να λαμβάνονται προληπτικά μέτρα και ο εορτασμός να μην γίνεται η αφορμή για απώλειες ανθρώπινων ζωών. Μάλιστα, από την Πέμπτη τα μέτρα είναι αυξημένα και στο ΒΟΑΚ όπου ανά 30 χιλιόμετρα υπάρχει περιπολία της τροχαίας και συνεργεία ελέγχου, συνολικά οκτώ ανά οκτάωρο.
Όπως μεταδίδει το GOODNET, στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, που καταγράφεται στην Κρήτη και το νομό Ρεθύμνου τον τελευταίο χρόνο, έχει συμβάλλει σημαντικά και η λειτουργία τον τελευταίο ένα χρόνο των καμερών κατά μήκος του ΒΟΑΚ, ενώ στατιστικά η Τροχαία ΒΟΑΚ διαπιστώνει καθημερινά πως και οι οδηγοί συμμορφώνονται σταδιακά με την ύπαρξη των καμερών και τα όρια ταχύτητας. Οι κάμερες, που βρίσκονται υπό την εποπτεία του υπουργείου Μεταφορών, τέθηκαν σε λειτουργία τον Ιούνιο του 2014, ενώ είχαν εγκατασταθεί ως εξοπλισμός από το 2007.
Οι παραβάτες μάλιστα θα κληθούν να καταβάλουν τρία εκατομμύρια ευρώ διότι ξεπέρασαν το όριο ταχύτητας, στον ΒΟΑΚ. Το ποσόν αυτό αποτελεί, συγκεντρωτικά, τα πρόστιμα που καταλογίστηκαν στους οδηγούς, τους οποίους οι ηλεκτρονικοί μηχανισμοί ελέγχου ταχύτητας, εντόπισαν να έχουν αναπτύξει υπερβολικά μεγάλη ταχύτητα. Τα πρόστιμα ποικίλουν ανάλογα την υπέρβαση του ορίου ταχύτητα και κυμαίνονται από 40 ευρώ έως 350 ευρώ για υπέρβαση 30km την ώρα του επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας.
Από την αρχή του έτους έως σήμερα στον ΒΟΑΚ έχουν χάσει τη ζωή τους 7 άνθρωποι, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι, που δεν λειτουργούσαν οι κάμερες, είχαν σκοτωθεί 9 άτομα. Μέσα σε έναν χρόνο λειτουργίας τους βεβαιώθηκαν 9.000 παραβάσεις στα 225 χιλιόμετρά του από Κίσσαμο μέχρι Παχιά Άμμο και στις δύο κατευθύνσεις. Σημαντικό όμως πρόβλημα αποτελούν τα όρια ταχύτητας, τα οποία σε πολλά σημεία του εθνικού δρόμου έχουν οριοθετηθεί βάσει μελέτης, η οποία είναι ήδη παρωχημένη.
Φέτος, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, υπάρχει μείωση της τάξης του 10% με 15%, σε σχέση με πέρυσι, στην κίνηση των οχημάτων στον ΒΟΑΚ. Πέρυσι, από τις δειγματοληψίες μέσω των καμερών από το Καστέλλι Κισσάμου και μέχρι την Παχιά Άμμο Λασιθίου είχε διαπιστωθεί ότι μέσα σε έναν μήνα, από 15 Ιουλίου του 2014 έως και τα μέσα Αυγούστου του ίδιου έτους, στον ΒΟΑΚ είχαν πραγματοποιηθεί 4.400.000 διελεύσεις οχημάτων. Δηλαδή, κατά μέσον όρο, το διάστημα αυτό στον ΒΟΑΚ κινούνταν 135.000 οχήματα ημερησίως.