Tο απεικονιζόμενο θέμα του πίνακα αυτού του Μπαρτολομέο ντι Τζιοβάννι Κοραντίνι, του επωνομαζόμενου και “Αδερφού Καρναβάλε” (Fra Carnevale), παραμένει ακόμη και σήμερα αμφιλεγόμενο, καθώς σε μια πιθανή εικονογράφηση ενός θρησκευτικού χωρίου αντίκειται διαμετρικά η σκηνική ενορχήστρωση από την πλευρά του ζωγράφου με τις έντονες κοσμικές αναφορές. Το επεισόδιο λαμβάνει χώρα μπροστά σε μια περίτεχνα διακοσμημένη πρόσοψη μιας τρίκλιτης βασιλικής με τις διακοσμητικές της φόρμες να παρουσιάζουν έντονες επιρροές από αρχαιορωμαϊκή θριαμβική αρχιτεκτονική. Το μάτι του θεατή κεντρίζει αναμφίβολα η κεντρική αψίδα, η υποστηριζόμενη από πεσσούς και τονισμένη ιδιαίτερα από τους προτασσσόμενους κορινθιακούς κίονες από πορφυρένιο μάρμαρο που την πλαισιώνουν. Οι τελευταίοι στηρίζουν ένα τμήμα του διακοπτόμενου θριγκού, η ζωφόρος του οποίου στα συγκεκριμένα σημεία κοσμείται από βουκράνια, ενώ στο υπόλοιπο τμήμα κυριαρχούν τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα του ανθεμίου και του κέρατος της Αμαλθείας ως συμβόλου ευφορίας, ευημερίας και γονιμότητας.
Οι σκαλισμένες μορφές ενός αγγέλου και της Παναγίας στο ανώτερο επίπεδο και η απεικόνιση στο ένθετο διακοσμητικό ανάγλυφο στα αριστερά του επεισοδίου της “Επισκέψεως της Παναγίας στην Ελισάβετ”, μοιάζουν σε κάθε περίπτωση να παραπέμπουν σε ένα έργο μαριολογικής θεματικής. Ωστόσο άγνωστη παραμένει τόσο η εικονολογική ερμηνεία της παρουσίας των τριών γυμνών επαιτών στα σκαλιά της εκκλησίας, όσο και η ταυτότητα των έξι γυναικών που εν είδει πομπής και συνοδευόμενες από δύο νεαρούς άνδρες καταλαμβάνουν το πρώτο πλάνο του πίνακα. Λαμβάνοντας υπόψιν την αδυναμία σίγουρης ταύτισης ενός εκ τους πολλούς άρρενες συμμετέχοντες στην παράσταση με τον Ιωακείμ, όπως θα επέβαλε η αναγνώριση της σκηνής ως “Υπαπαντή της Παναγίας”, δε θα πρέπει να αποκλείσουμε αντίθετα την πιθανότητα το έργο να εικονογραφεί την πορεία της Μαρίας προς τη νύμφευση, με τον Ιωσήφ να δύναται να αναζητηθεί σε μια εκ των μορφών γηραιότερης ηλικίας εντός του ναού και με τους πολυπληθείς νεαρότερους να εκπροσωπούν τους απογοητευμένους επίδοξους μνηστήρες της μέλλουσας Θεομήτορος.
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο για την και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.