Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Αεροδρόμιο Χανίων, προσδοκίες και πραγματικότητα

Κινητικότητα γύρω από το ζήτημα του αεροδρομίου Χανίων καταγράφεται το τελευταίο διάστημα στα Χανιά. Η εκδήλωση ενημέρωσης που ανακοίνωσε η “Fraport” προκάλεσε ποικίλα σχόλια αλλά και αντιδράσεις.

Τα δεδομένα είναι ξεκάθαρα. Αφενός η ιστορία της ιδιωτικοποίησης έχει τελειώσει και θα πρέπει όλοι να συμβιβαστούν με αυτό. Δεν ανακαλείται, δεν αλλάζει αυτό το καθεστώς. Οι πολίτες και η… ιστορία θα κρίνουν όσους οδήγησαν στην εξέλιξη αυτή και όσους έβαλαν την υπογραφή τους στη συμφωνία.

Συμβιβασμός όμως ή υποχωρήσεις δεν “χωρούν” στο ζήτημα της ανάπτυξης του αεροδρομίου και της τουριστικής κίνησης γενικότερα. Δεν μπορεί η Fraport να λειτουργεί με το σκεπτικό «αφεντικό είμαι ό,τι θέλω κάνω». Δεν μιλάμε για μια ιδιωτική επιχείρηση, ένα εμπορικό κέντρο ή μια ξενοδοχειακή μονάδα. Πρόκειται για τη βασική πύλη εισόδου της Δυτικής Κρήτης, για το αεροδρόμιο που σε μεγάλο βαθμό καθορίζει τις τύχες της τοπικής οικονομίας.

Στην κατεύθυνση αυτή, είναι απόλυτα αναγκαίες οι πιέσεις που ασκεί η Πρωτοβουλία Πολιτών, η οποία με την επιμονή της κατάφερε να συμπαρασύρει και την πλειοψηφία της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Δεύτερο δεδομένο στην υπόθεση είναι ότι το αεροδρόμιο Χανίων είναι μια ξεχωριστή περίπτωση από τα υπόλοιπα 13 που εκχωρήθηκαν στους Γερμανούς. Αυτό επισημαίναμε από την πρώτη στιγμή. Oτι το “Δασκαλογιάννης” , πρώτα εκσυγχρονίστηκε και ανακαινίστηκε και στη συνέχεια τυλίχτηκε σε μια… κορδέλα και παραχωρήθηκε έναντι πινακίου φακής στη Fraport. Την εξέλιξη την ξέρετε. Πανοπροίκια και αποζημιώσεις για καμμένες λάμπες. Με τον ιδιώτη “επενδυτή” να κοιτά -όπως είναι αναμενόμενο- αποκλειστικά το κέρδος του.

Συνεπώς είναι δύσκολο να φανταστεί κάποιος σε ποια αναπτυξιακά σχέδια και επενδύσεις αναφέρεται η Fraport, ανακοινώνοντας τη διεξαγωγή ενημερωτικής εκδήλωσης στα Χανιά. Ο γρίφος αυτός, θα λυθεί στην εκδήλωση της 19ης Απριλίου. Εκεί θα φανεί αν ο βασιλιάς είναι γυμνός…

Το σημαντικότερο όλων είναι η Fraport να δώσει ένα σαφές σχέδιο όχι για… παρτέρια και ιστοσελίδες, αλλά για την προσέλκυση περισσότερων αεροπορικών εταιρειών στα Χανιά. Να μας πείσει δηλαδή ότι έχει ένα σοβαρό σχέδιο για την αύξηση των αφίξεων καθώς στην πρώτη χρονιά που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο κατάφερε το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή μείωση!

Την ίδια ώρα, ο κρατικός λιμένας Ηρακλείου, αναβαθμίζει τις υποδομές του και καταγράφει εντυπωσιακή αύξηση αφίξεων.  Φτάνουμε λοιπόν στο κρίσιμο ερώτημα. Μπορούν τα δύο μεγάλα αεροδρόμια του νησιού να συνυπάρξουν ή το ένα θα καταντήσει… αποπαίδι. Είναι θέμα αγοράς, βούλησης ή σχεδιασμού των tour operators; Είναι κάτι που μπορεί να το αντιληφθεί ο μέσος Χανιώτης ή μιλάμε για… ψιλά γράμματα και παρασκηνιακές διαβουλεύσεις;

Σε όλα αυτά τα ζητήματα πρέπει να απαντήσει -επιτέλους- η Fraport και η ευκαιρία δίδεται με την εκδήλωση την οποία ανακοίνωσε ότι θα πραγματοποιήσει στις 19 του Απρίλη. Κυριακή, κοντή γιορτή…


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

  1. Οι παπαγαλοι που λενε ότι η εκχωρηση θα οδηγησει σε εκτόξευση της επιβατικης κινησης στο αεροδρομιο Χανιων τι λενε που ειναι στο γονιμο διαλογο?

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα