«…Επιθυμούμε να ευχαριστήσουμε, τόσο το ΤΑΪΠΕΔ, όσο και την Ελληνική Κυβέρνηση για την επαγγελματική συνεργασία τους στην επίτευξη αυτής της συμφωνίας – ορόσημο».
Ο Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της “Fraport AG, Dr. Stefan Schult”.
Είναι μερικά πράγματα που δεν μπορείς να τα καταπιείς όσες προσπάθειες κι αν κάνεις….. όσο και να θέλεις να δικαιολογήσεις, αυτούς που διαπραγματεύονται σκληρά, αλλά το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσής τους δεν είναι καλύτερο, εκείνων που τους κατηγορούσαν ότι δεν διαπραγματεύονταν. Η αλήθεια είναι ότι ο κ. Τσίπρας είναι αποτελεσματικός, όπως μας λέει κι ο Dr. Stefan Schult και τηρεί στο ακέραιο αυτά που υπόσχεται στους δανειστές. Βέβαια δεν τήρησε ποτέ αυτά που είχε υποσχεθεί σε μας, για να αναρριχηθεί στην εξουσία.
Τον μιμήθηκαν σε αυτό αρκετοί βουλευτές και υπουργοί, του στενού του περιβάλλοντος. Να θυμηθούμε πόσο ανένδοτοι και επαναστάτες ήταν οι τοπικοί μας βουλευτές όσον αφορά το αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης”. Τώρα κανείς τους δεν έχει τίποτα να πει…. ούτε μια συγγνώμη.
Στις 15 του Γενάρη ο πρωθυπουργός μας έλεγε από τη Ρόδο για τα αεροδρόμια: «….Το ξεπούλημα κάθε υποδομής δεν είναι ούτε πρόοδος ούτε ανάπτυξη. Το ξεπούλημα κάθε υποδομής είναι επιστροφή στη φεουδαρχία… Αυτό που γίνεται είναι αλλαγή τίτλων ιδιοκτησίας έναντι ευτελούς τιμήματος».
Φαντάζεστε τι θα γινόταν στην Ελλάδα εάν εφάρμοζε μια άλλη κυβέρνηση τα μέτρα του τρίτου μνημονίου; Ολος ο κόσμος επί ποδός…. τώρα σιωπή και απάθεια. Ακόμα και τώρα που υπέγραψαν εσπευσμένα τη συμφωνία παραχώρησης της προηγούμενης κυβέρνησης για τα περιφερειακά αεροδρόμια -πλην Περιφέρειας Ιονίων Νήσων- δεν αντιδρά κανείς. Φαίνεται ότι ο κόσμος έχασε και την τελευταία του ελπίδα, που την είχε ακουμπήσει στην Αριστερά…
Κι όμως έχουν γραφεί τόσα πολλά, γιατί είναι εγκληματικό και δεν πρέπει να πουληθούν τα αεροδρόμια. Παρόλα αυτά η «πρώτη φορά Αριστερή» κυβέρνηση υπέγραψε το ξεπούλημα των αεροδρομίων και μετά, άκουσον – άκουσον, ο υπουργός κ. Σπίρτζης που υπέγραψε τη συμφωνία με τους Γερμανούς, πήγε στη Βουλή και ούτε λίγο ούτε πολύ φώναζε προς την αντιπολίτευση ότι έπρεπε να ντρέπεται για αυτό το ξεπούλημα. Τώρα γιατί δεν ντρέπεται ο ίδιος που έβαλε την υπογραφή του στην παράδοση κρατικής περιουσίας, σε ξένο κράτος, θα πρέπει να μας το εξηγήσει κι αν όχι αυτός ο πρωθυπουργός. Θα πρέπει να μας εξηγήσει ακόμα ο πρωθυπουργός, γιατί δεν διεκδικεί, δεν αναφέρεται καν στο κατοχικό δάνειο των Ναζιστών, που η ενοποιημένη Γερμανία είναι η συνέχειά τους. Ακόμα θα πρέπει να μας δώσει εξηγήσεις, γιατί ενώ έψαχνε τα ισοδύναμα του Φ.Π.Α. για τα φροντιστήρια και για το εισαγόμενο βοδινό κρέας επί μήνες, δεν μπήκε στον κόπο να ψάξει να βρει το ισοδύναμο του 1,2 δισ. για τα περιφερειακά αεροδρόμια. Μην ξεχνάμε αυτός ήταν που παρέδωσε τα αεροδρόμια στην κα Μέρκελ όταν την είχε επισκεφθεί στη Γερμανία, χωρίς να αφήσει περιθώρια στην κυβέρνησή του να τα διαπραγματευτεί. Να του θυμίσουμε, ότι τότε με την πρώτη του κυβέρνηση δεν είχε την έγκριση του Ελληνικού λαού να τα παραδώσει.
Και βέβαια θα πρέπει να μας εξηγήσουν και οι τοπικοί μας φορείς, βουλευτές, αυτοδιοικητικοί, Επιμελητήρια, γιατί σιωπούν ή για να μην τους αδικώ, ομιλούν… απλώς κάνουν επαναστατική γυμναστική, όσον αφορά τα αεροδρόμια. Δράση και πράξη όμως εκ μέρους τους δεν υπάρχει. Με λόγια όμως συμβουλές και διαπιστώσεις δεν υποστηρίζεις αποτελεσματικά τα συμφέροντα του τόπου σου.
Απλώς να θυμίσω ότι τα παχιά λόγια και οι υποσχέσεις των τοπικών μας φορέων δεν βοήθησαν στην υπόθεση του Εφετείου, δεν βοηθούν τώρα στο ξεπούλημα του δικού μας αεροδρομίου… το αεροδρόμιο του Ηρακλείου μένει εκτός τυχαίο δεν βοήθησαν να αποκτήσει η πόλη πνεύμονα πρασίνου με το στρατόπεδο Μαρκοπούλου, δεν βοήθησαν να αποκτήσει η πόλη σύγχρονο κολυμβητήριο, αλλά προτίμησαν να το εγκαταλείψουν για να γίνει γιαπί, δεν βοήθησαν τα Νεώρια, την παλιά πόλη και το ιστορικό κέντρο, που καταρρέει και εξαφανίζεται πίσω από τέντες, κιόσκια, πλαστικά και αυτοκίνητα. Δεν κατόρθωσαν, όχι μόνο να συνδέσουν το “Δασκαλογιάννης” με τον Β.Ο.Α.Κ., αλλά ούτε να δρομολογήσουν τακτική συγκοινωνία από το αεροδρόμιο προς το Ρέθυμνο.
Ετσι αναγκάζονται οι επιβάτες της γειτονικής μας πόλης να ψάχνουν λύση από το αεροδρόμιο Ηρακλείου. Αξιος ο μισθός όλων τους και σε αυτούς που άλλα μας έλεγαν και άλλα πράττουν και σε αυτούς που απαθείς παρατηρούν τις εξελίξεις και σε αυτούς που επιχαίρουν. Ας διαβάσουν το γερμανικό Spiegel, που και αυτό επιχαίρει.
Μόνο που αυτό έχει πραγματικούς λόγους να το κάνει, γιατί απ ότι διαβάζω «εφόσον ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση, η Fraport θα είναι τις επόμενες δεκαετίες από τους πρωταγωνιστές στον ελληνικό τουρισμό».