Αεροδρομιόσημο 13 ευρώ το οποίο θα επιβαρύνει τα αεροπορικά εισιτήρια, θα καλούνται να πληρώνουν από τις αρχές του 2017 οι επιβάτες που θα μετακινούνται από και προς τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία λειτουργεί η γερμανικη Fraport.
Σύμφωνα με τα Νέα, αυτό προβλέπει Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργών Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη και Οικονομικών, Ευκλείδη Τσκαλώτου, η οποία εκδόθηκε την περασμένη εβδομάδα και καθορίζει τη διαδικασία χρέωσης, είσπραξης, διαχείρισης, ελέγχου-παρακολούθησης και ρύθμισης όλων των τεχνικών θεμάτων για τα νέα τέλη των αεροδρομίων.
Πρόκειται για απόφαση που προβλέπεται από τη σχετική σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Σύμφωνα με αυτή, το τέλος των 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη θα μπορεί να διατηρηθεί στο συγκεκριμένο ύψος για διάστημα περίπου τεσσάρων χρόνων, κατά το οποίο η κοινοπραξία της Fraport καλείται να υλοποιήσει συνολικές επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ και στα 14 αεροδρόμια.
Στη συνέχεια, με την ολοκλήρωση των επενδύσεων, το αεροδρομιόσημο των περιφερειακών αεροδρομίων προβλέπεται να φτάσει ακόμα και τα 18 ευρώ.
ΠΗΓΗ: In.gr
Όσοι ωρύονται επειδή το χαράτσι στις αεροπορικές μεταφορές τέθηκε στα δεκατρία ευρώ, οφείλουν να γνωρίζουν ότι προηγουμένως ήταν δώδεκα ευρώ (τουλάχιστον στο Αεροδρόμιο Χανίων, που τυχαίνει να γνωρίζω).
Η ουσία, δεν είναι το ένα ευρώ παραπάνω ούτε είναι τόσο τα χαμένα έσοδα του Δημοσίου ή της τοπικής αυτοδιοίκησης από την αυθαίρετη απαλλαγή των «επενδυτών» από δημοτικούς φόρους και τέλη, απόρροια μιας σύμβασης κατά τα πρότυπα των αποικιοκρατικών συμβάσεων που υπογράφουν τα προτεκτοράτα με τις προστάτιδες δυνάμεις τους.
Η ουσία είναι ότι αυτοί που ελέγχουν τα αεροδρόμια, μπορούν αύριο μεθαύριο να ελέγξουν τις τουριστικές ροές, διώχνοντας ή προσελκύοντας αεροπορικές εταιρείες κατά το δοκούν, υπό καθεστώς πλήρους αδιαφάνειας και –εφόσον έτσι τους συμφέρει- εις βάρος των εθνικών μας συμφερόντων.