Η Air Astana σχεδιάζει να ξεκινήσει πτήσεις προς το Ηράκλειο αυτό το καλοκαίρι, χάρη στη διαθεσιμότητα των χρονοθυρίδων (timeslots) έπειτα από απαγόρευση πτητικής δραστηριότητας για τις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες προς τις χώρες της ΕΕ.
Η αεροπορική εταιρεία από το Καζακστάν σκοπεύει να εξυπηρετήσει το Ηράκλειο και ενδεχομένως τη Θεσσαλονίκη για το Καλοκαίρι του 2022.
Θα είναι η πρώτη φορά που πραγματοποιούνται προγραμματισμένες πτήσεις από το Καζακστάν προς το Ηράκλειο, στην Κρήτη, για τα τουλάχιστον τελευταία 18 χρόνια.
Βεβαίως, η Ellinair εκτελούσε πτήσεις από το Αλμάτι και τη Νουρ-Σουλτάν προς Θεσσαλονίκη μεταξύ 2015 και 2019.
Οι περισσότερες λεπτομέρειες για την έναρξη της διαδρομής όπως η ημερομηνία έναρξης, η συχνότητα των πτήσεων ανά εβδομάδα, ο τύπος αεροσκάφους που θα εκτελεί την πτήση αεροσκάφη καθώς και σε τι επίπεδα θα κινούνται οι τιμές, αναμένεται να ανακοινωθούν.
Πως και ξεκινάει μία τέτοιου είδους σύνδεση
Οι αεροπορικές εταιρείες, εν μέσω πανδημίας, δεν διστάζουν να ξεκινήσουν νέες διαδρομές και πτήσεις καθώς βρίσκονται σε μία φάση αναδιάρθρωσης και «πειραματισμού».
Τα διαθέσιμα αεροσκάφη αυξήθηκαν, λόγω της καθήλωσης τους ενώ οι πτήσεις και τα ταξίδια για αναψυχή γνώρισαν άνθιση, έπειτα από την σχετική βελτίωση της κατάστασης (πρόγραμμα εμβολιασμών, χαλάρωση ταξιδιωτικών περιορισμών, πιστοποιητικά, μεγάλη επιθυμία και ζήτηση για πτήσεις και ταξίδια).
Εάν αναλογιστεί κανείς πως το Καλοκαίρι το 2021, ξεκίνησαν συνδέσεις όπως Χανιά – Αμπού Ντάμπι (Wizz Air), Ηράκλειο – Αμπού Ντάμπι (Etihad Airways), Μύκονος και Σαντορίνη συνδέθηκαν με τις χώρες του Αραβικού Κόλπου (Ντουμπάι, Αμπού Ντάμπι, Κατάρ), από εταιρείες όπως η flydubai (θυγατρική της Emirates), η Qatar Airways και η Etihad Airways.
Η Air Astana αντιμετώπισε τον κίνδυνο των κλειστών συνόρων της Κίνας (όπου αποτελεί κύρια αγορά για αυτήν). Πλέον επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την απώλεια πτήσεων προς τη Ρωσία. Τυπικά, η Ρωσία είναι μακράν η κύρια διεθνής της αγορά.
Η Air Astana διαθέτει προς το παρόν 15 συνδέσεις προς την Ευρώπη για αυτό το Καλοκαίρι.
Σχετικά με τις χρονοθυρίδες
Η χωρητικότητα ενός αεροδρομίου (που συνδέεται με τις χρονοθυρίδες του συγκεκριμένου αεροδρομίου), συντονίζεται μέσω ενός συνόλου κανόνων. Σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA), ο πρωταρχικός στόχος του συντονισμού των αεροδρομίων είναι «να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότερη χρήση της υποδομής του αεροδρομίου για τη μεγιστοποίηση των οφελών για τον μεγαλύτερο αριθμό χρηστών του αεροδρομίου».
Όσον αφορά το Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης», σύμφωνα με έγκριτο ιστότοπο αεροπορικού ενδιαφέροντος (σιμπλ φλαινγκ) και τον αναλυτή Τζειμς Πίρσον, δεν υπάρχει περιορισμός στις χρονοθυρίδες (timeslots) όσον αφορά τον Χειμώνα (λόγω χαμηλής πτητικής δραστηριότητας).
Σχετικά με την θερινή – τουριστική περίοδο (όπου παρατηρείται η πλειοψηφία των πτήσεων), το αεροδρόμιο Ηρακλείου χαρακτηρίζεται από τα εξής από το ότι οι υπάρχουσες υποδομές δεν μπορούν να καλύψουν τη ζήτηση για τη σχετική περίοδο καθώς και το γεγονός ότι η επέκταση των υποδομών δεν είναι δυνατή σε άμεσο ορίζοντα. Η ύπαρξη συντονιστή χρονοθυρίδων (για το Καλοκαίρι) είναι απαραίτητη από τις αεροπορικές εταιρείες για τον προσδιορισμό των ωρών άφιξης και αναχώρησης.